Det gjorde mej glad !!!!

  • Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum
 
Såg på FB att nu hade dom fått in Wasa knäckebröd på Big-C vid PattayaThai.
Nu får man nog snart tag på allt man kan få tag på i ICA här ;)
 
Att jag fick 3st fina hummrar utan rom, när jag gjorde första lyftet av tinorna för säsongen. Man blir lika glad varje år

IMG_1386.jpg


IMG_1386.jpg
 
Såg på FB att nu hade dom fått in Wasa knäckebröd på Big-C vid PattayaThai.
Nu får man nog snart tag på allt man kan få tag på i ICA här ;)

Vad bra då kan du åka och inhandla det med din Nissan Juke ifall inte din Fru ids göra det åt dig.
Det gjorde mig väldigt glad just nu.
;):D
 
Vi insåg att dottern behövde nytt pass till resan till Thailand för att undvika problem. Hennes thai gäller några dager efter inresan och svenska två och en halv månad månad efter inresa.

Polisen hade ledig tid dagen efter och det tog två arbetsdagar till passet var klart. ..
 
Nu när vi var i Thailand bestämde vi att vi renoverar vardagsrummet under tiden. Sagt och gjort. Vi bestämde även att det var läge att byta soffor så vi slängde de gamla och beställde en ny som skulle levereras denna vecka.

Soffan kom i veckan, men på kvällen när jag skulle sätta ihop den hittade jag ingen monteringsanvisning. Jag ringde till deras kundservice och dem skickade en på email. Perfekt, nu skulle jag montera ihop soffan, men då insåg jag att det fanns ju ingen monteringssats. Jag ringde igen och de lovade återkomma. Återkom dagen efter med besked att de inte hade reservdelar hemma utan vart tvungna att beställa från leverantören.

Igår fick jag reda på att leverantören var i Kina och att jag skulle få detta inom tre veckor ... hela vardagsrummet är ju nu belamrat med soffdelar. Jag bad dem i morse att tillfälligt ta ut en monteringssats från en soffa från deras lager och så fort leveransen kommer från Kina lägger de tillbaks den där. Nej det gick inte för de hade ingen sån soffa i lager och det skulle ju bara ta tre veckor.

Jag började då se rött, kolla deras lager info på nätet, jo de hade dels den soffan på lager och även i annan färg. Googlade jag på dem hittade jag massa med missnöjda kunder som även dem fått soffor där saker saknades. Hittade även en artikeln från tidigare där de hade fått massa med ARN fall dömda mot sig och de lovade att bättre sig.

Jag skrev då ett mail till dem ikväll och förklarade att de visst hade dessa soffor på lager, att tre veckors väntan är ohållbar, att jag inte betalar ett öre innan allt är levererat och att om man har kvalitetsproblem bör hålla extra delar i lager för att få nöjda kunder. Jag letade om deras vd och skickade även mailet till honom. Nu strax efter 20:00 ikväll fick jag ett sms att de skickat det som saknas ...

Hoppas detta nu är rätt saker och att vi i veckan kan provsitta soffan!
 
Nu när vi var i Thailand bestämde vi att vi renoverar vardagsrummet under tiden. Sagt och gjort. Vi bestämde även att det var läge att byta soffor så vi slängde de gamla och beställde en ny som skulle levereras denna vecka.

Soffan kom i veckan, men på kvällen när jag skulle sätta ihop den hittade jag ingen monteringsanvisning. Jag ringde till deras kundservice och dem skickade en på email. Perfekt, nu skulle jag montera ihop soffan, men då insåg jag att det fanns ju ingen monteringssats. Jag ringde igen och de lovade återkomma. Återkom dagen efter med besked att de inte hade reservdelar hemma utan vart tvungna att beställa från leverantören.

Igår fick jag reda på att leverantören var i Kina och att jag skulle få detta inom tre veckor ... hela vardagsrummet är ju nu belamrat med soffdelar. Jag bad dem i morse att tillfälligt ta ut en monteringssats från en soffa från deras lager och så fort leveransen kommer från Kina lägger de tillbaks den där. Nej det gick inte för de hade ingen sån soffa i lager och det skulle ju bara ta tre veckor.

Jag började då se rött, kolla deras lager info på nätet, jo de hade dels den soffan på lager och även i annan färg. Googlade jag på dem hittade jag massa med missnöjda kunder som även dem fått soffor där saker saknades. Hittade även en artikeln från tidigare där de hade fått massa med ARN fall dömda mot sig och de lovade att bättre sig.

Jag skrev då ett mail till dem ikväll och förklarade att de visst hade dessa soffor på lager, att tre veckors väntan är ohållbar, att jag inte betalar ett öre innan allt är levererat och att om man har kvalitetsproblem bör hålla extra delar i lager för att få nöjda kunder. Jag letade om deras vd och skickade även mailet till honom. Nu strax efter 20:00 ikväll fick jag ett sms att de skickat det som saknas ...

Hoppas detta nu är rätt saker och att vi i veckan kan provsitta soffan!

Tråkigt! Hoppas ni får rätt grejor nu. Vad heter företaget?
 
Senast redigerad av en moderator:
Nu när vi var i Thailand bestämde vi att vi renoverar vardagsrummet under tiden. Sagt och gjort. Vi bestämde även att det var läge att byta soffor så vi slängde de gamla och beställde en ny som skulle levereras denna vecka.

Soffan kom i veckan, men på kvällen när jag skulle sätta ihop den hittade jag ingen monteringsanvisning. Jag ringde till deras kundservice och dem skickade en på email. Perfekt, nu skulle jag montera ihop soffan, men då insåg jag att det fanns ju ingen monteringssats. Jag ringde igen och de lovade återkomma. Återkom dagen efter med besked att de inte hade reservdelar hemma utan vart tvungna att beställa från leverantören.

Igår fick jag reda på att leverantören var i Kina och att jag skulle få detta inom tre veckor ... hela vardagsrummet är ju nu belamrat med soffdelar. Jag bad dem i morse att tillfälligt ta ut en monteringssats från en soffa från deras lager och så fort leveransen kommer från Kina lägger de tillbaks den där. Nej det gick inte för de hade ingen sån soffa i lager och det skulle ju bara ta tre veckor.

Jag började då se rött, kolla deras lager info på nätet, jo de hade dels den soffan på lager och även i annan färg. Googlade jag på dem hittade jag massa med missnöjda kunder som även dem fått soffor där saker saknades. Hittade även en artikeln från tidigare där de hade fått massa med ARN fall dömda mot sig och de lovade att bättre sig.

Jag skrev då ett mail till dem ikväll och förklarade att de visst hade dessa soffor på lager, att tre veckors väntan är ohållbar, att jag inte betalar ett öre innan allt är levererat och att om man har kvalitetsproblem bör hålla extra delar i lager för att få nöjda kunder. Jag letade om deras vd och skickade även mailet till honom. Nu strax efter 20:00 ikväll fick jag ett sms att de skickat det som saknas ...

Hoppas detta nu är rätt saker och att vi i veckan kan provsitta soffan!
Jag googlar alltid Innan jag köper.
Hade jag varit dig så hade jag åkt å lämnat tillbaka soffan, det har du full rätt till när dom beter sig så här. Dom kommer säkert att tjafsa men bara att stå på sig och kräva pengarna tillbaka, brukar inte va så poppis när man ställer till en scen som skrämmer iväg andra kunder och till slut ger dom sig.
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag googlar alltid Innan jag köper.
Hade jag varit dig så hade jag åkt å lämnat tillbaka soffan, det har du full rätt till när dom beter sig så här. Dom kommer säkert att tjafsa men bara att stå på sig och kräva pengarna tillbaka, brukar inte va så poppis när man ställer till en scen som skrämmer iväg andra kunder och till slut ger dom sig.
Jag köpte soffan via importföretaget som många möbelbutiker har som leverantör. Dels för att soffan var drygt 2000 kronor billigare och min frus studentrabatt gav ytterligare 1000 kronor i rabatt.

Jag visste innan att de haft kvalitetsproblem, men ringde deras kundtjänst och de gick i god för att det inte förekom mer då ditt bytt partner som fraktar sofforna som hade slarvat. Den trodde jag på.

Soffan väger 120 kg och kom på pall i lastbil som de bar upp. Så inte packar jag in det i bilen och åker ner med det till Skåne. Jag betalar bara inte. Har inte godkänn leveransen ännu. Och jag behöver inte betala innan de levererat allt ...

De har nu egna butiker men den närmsta ligger några mil bort och man måste då ta sig dit för reklamationer och beställning så jag gick via hemsidan. Kanske hade varit bättre att gått via butiken.

Bland andra säljer kedjan Chilli deras möbler. Men då dyrare. Finns andra butiker i Sverige som också säljer delar av deras utbud.

Företaget heter Trademax och ligger i Helsingborg, men finns i andra länder också.

Får se om det kommer nu och passar, då är jag nog nöjd ändå. Alla kan ju göra fel, men attityden med lögner och att inte anstränga sig gillar jag inte.
 
Jag köpte soffan via importföretaget som många möbelbutiker har som leverantör. Dels för att soffan var drygt 2000 kronor billigare och min frus studentrabatt gav ytterligare 1000 kronor i rabatt.

Jag visste innan att de haft kvalitetsproblem, men ringde deras kundtjänst och de gick i god för att det inte förekom mer då ditt bytt partner som fraktar sofforna som hade slarvat. Den trodde jag på.

Soffan väger 120 kg och kom på pall i lastbil som de bar upp. Så inte packar jag in det i bilen och åker ner med det till Skåne. Jag betalar bara inte. Har inte godkänn leveransen ännu. Och jag behöver inte betala innan de levererat allt ...

De har nu egna butiker men den närmsta ligger några mil bort och man måste då ta sig dit för reklamationer och beställning så jag gick via hemsidan. Kanske hade varit bättre att gått via butiken.

Bland andra säljer kedjan Chilli deras möbler. Men då dyrare. Finns andra butiker i Sverige som också säljer delar av deras utbud.

Företaget heter Trademax och ligger i Helsingborg, men finns i andra länder också.

Får se om det kommer nu och passar, då är jag nog nöjd ändå. Alla kan ju göra fel, men attityden med lögner och att inte anstränga sig gillar jag inte.
Såg att monteringssatsen och benen verkar vara skickade från en av deras kunder/samarbetspartner i Oskarshamn med DHL så de har väl ansträngt sig att hitta en lösning efter mitt mail. Docck verkar det inte vara med expressfrakt utan som vanligt inrikes paket.
 
Senast redigerad av en moderator:
Ja har du inte pröjsat än så är det ju lugnt, aldrig varit med om att dom leverar möbler utan att ta betalt.
 
 

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
949
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp