44 levande apor ämnade att ätas på restauranger räddades av polis.

Kanske dags att någon äter dom då. Inte vet jag. Är det inte farligt så välkomnas väl billigt kött.

dessa makaker får nog lida en del i sin fångenskap låter det som och sådant är jag starkt emot. Om någon skjuter en makak lovligt och utan plågeri för att äta så fine for me. Såg några kossor på ett pickisflak idag på väg upp till Isaan. Fyfan vilka svin. Kossorna var så ihopträngda så att dom inte kunde röra sig. Ena kossan stod med huvudet bänt åt vänster med huvudet in i gallret. Detta är säkert lagligt men gör mig rosenrasande :mad:
Hej

Ja man har inte riktigt samma syn på det där med djur i Thailand, nästan alla sorters djur behandlas tyvärr ofta brutalt och känslokallt, det är något som man aldrig kommer att kunna acceptera eller förstå sig på, frugan vill ex.vis inte åka med och köpa kött dör dom slaktar kor och bufflar, dom bryr sig ex.vis inte om alls att en ko är dräktig och har en välskapt kalv i magen, får hon se sånt här vill hon inte äta köttet efteråt.

Mvh isan lover

Trist utveckling att man ger sig på exotiska djur. Tror att vi svenskar har större förståelse för djur än många andra folkslag.
Hej

Vi har ju våra problem här i Sverige också men dom är nog betydligt mindre än i Thailand, redan små barn i Thailand är ofta elaka mot djur och föräldrarna reagerar inte alls, detta även om djuren plågas ganska rejält, det är nog helt enkelt en kulturell skillnad här.

Mvh isan lover

Hej

Vi har ju våra problem här i Sverige också men dom är nog betydligt mindre än i Thailand, redan små barn i Thailand är ofta elaka mot djur och föräldrarna reagerar inte alls, detta även om djuren plågas ganska rejält, det är nog helt enkelt en kulturell skillnad här.

Mvh isan lover
Ja elaka blir dom på ett sätt för ser ungar dom leker slår och kastar djur.
Även äldre gör och där dom ser det väl men där är det ju också för att stoppa dom för att gå in i husen.
Granne när jag bodde i petchabun dock köpte en fin liten hund för att visa upp, slog den med käpp på bakgården.
Jag gick över med en käpp, sa till morsan ta ut sin son visade käppen och den skulle han få smaka på nästa gång om jag hörde den hunden gny av plågor igen.
Inte ordagrant så självklart men det var budskapet...

Hej

Mvh isan lover
Barnen kanske har lärt sig från dom vuxna ;)

Ja elaka blir dom på ett sätt för ser ungar dom leker slår och kastar djur.
Även äldre gör och där dom ser det väl men där är det ju också för att stoppa dom för att gå in i husen.
Granne när jag bodde i petchabun dock köpte en fin liten hund för att visa upp, slog den med käpp på bakgården.
Jag gick över med en käpp, sa till morsan ta ut sin son visade käppen och den skulle han få smaka på nästa gång om jag hörde den hunden gny av plågor igen.
Inte ordagrant så självklart men det var budskapet...
Hej

Har själv reagerat likadant ibland när jag inte har kunnat hålla mig, ibland låter föräldrarna barnen slå med käppar dom du säger, men även dra dom i öronen. slå dom på pungkulorna, peta dom i ögonen, cykla på hundarna när dom ligger i skuggan och sover o.s.v, sånt här har jag svårt att förstå och acceptera.

Ibland hoppas man att hunden ska ilskna till och bita plågoanden, men gör hunden det så får den skulden och förmodligen ännu mer stryk av mamman eller pappan i familjen.

Mvh isan lover

Hej

Ja så är det ju, föräldrarna är oftast helt likgiltiga inför djuren och låter barnen gör vad dom vill med dessa, hade föräldrarna sagt ifrån när barnen gör så här hade dom förmodligen slutat, men skrattar föräldrarna när bsrnen plågar djur så tror ju barnen att det är helt ok.

Mvh isan lover
Inte alla thaibarn plågar djur, min bonuspojke var ju a 15 när han kom till Sverige, där övertog han en hamster från min "riktiga" son som han hade försummat, bonuspojken tvättade klippte å skötte om hamstern jättefint så den fick ett bra sista år,

Hej

Polis beslagtog efter en biljakt 44 långsvansiga makak-apor ifrån smugglare i Aranyaprathet i Sa Kaeo-provinsen, när polisen försökte få en misstänkt pickup att stanna startade en biljakt som slutade med att den flyende körde på en trafikskylt och körde av vägen, han lyckades sen fly ifrån platsen. På flaket hittades 44 levande apor som skulle levereras till restauranger.

Mvh isan lover
Med tanke på att det finns mer apor än lamm och kor i Thailand finns det risken att jag blev serverad apakött istället för lamm, 5555

Hej

Ja den risken finns nog men är nog ändå större i grannländerna. :)

Mvh isan lover
Om det säljs till grannländer som exotiskt, så är det nog inte billigt, risken att få apkött över disk när man beställt nöt är nog rätt minimal i Thailand.
Om någon äter apkött här så är det då inget vanligt...

Ungefär lika vanligt som fladdermus, mitt ex åt mrn ingen här har sett någon äta...
Finns nog någon som gör men majoriteten av thai är emot äta hund, apa etc..

Här i städerna ochh närhet börjar det ju bli vanligare ha hund som vi västerlänningar, en ras hund och kopplad, har många i villagen som har och går ut med sina hundar i koppel på gräsmattan utanför.
På Pattayanua har man hund cafe där hundägare kan träffas, gräsplätt där dom kan stå med sina hundar och ta en kopp kaffe.
Förändras snabbt här och sprids ut bland byar med..

Om det säljs till grannländer som exotiskt, så är det nog inte billigt, risken att få apkött över disk när man beställt nöt är nog rätt minimal i Thailand.
Om någon äter apkött här så är det då inget vanligt...
Hej

Håller med, dessutom är ju alla typer av apor redan borta i större delen av landet.

Mvh isan lover

Där dom är finns det mängder av dom, som sagt mitt i köpcentrumet i Laem Chabang satt det apor nu på balk8ngerna.
Antar dom kommit ner från bergen lite norröver runt Sriracha.
Hej

Ja längs kusterna finns det ju fortfarande Makaker på många ställen, men övriga arter får man numera se på Zoo eller nationalparker, åker man runt i Isaan så ser man nästan inga apor någonstans längre.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp