7/11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Oj , kanske kag tänkte rätt igår när jag sade till min hustru att det viktigaste för folk som kommer hit är att de snabbt som fn måste in i dimman , helst även köra , mina tankar föranleddes av att det var "Oktoberfest" på ett ställe här i Pattis igår , fullt med fulla "Tyskdjävlar" som kör bil på gatorna .. Tycker nog folk borde kunna använda skallen samt att det finns andra värdegrunder än att supa här i Thailand .. Vet att jag förmodligen får skit nu men de flesta jag känner här nere har alkoholproblem . Tycker det är beklagligt att detta med alkoholen har en så stor del i människors liv , speciellt här nere ..................Många tragiska livsöden i Pattis pga billig och lättåtkomlig alkohol...På Soi 9 Second Road Pattaya, granne till Svenska baren Scandalic ligger AA möteslokal , ser många trasiga människor där varje gång man är i närheten , hoppas de hittar tillbaks till ett bra liv ....
Håller med :thumbsup: många trillar nog dit utan att förstå att dem trillat dit och då kanske försent. Tycker det är strongt av dig att ha bra disciplin. Tror det handlar om att ha några fritidssysselsättningar av något slag.

"hillmer " sa:
Finns väl hur mykey som helst att få tag i av dom som vill. Åker ju folk dagligen till Tyskland och handlar så det finns ju lager överallt

Stämmer, men alla umgås inte med dom eller som här 150kr för ett flak med 33cl. Samma eller billigare att köpa på Systembolaget. Och då betalar man ändå skatt mm så det blir bidrag till många i Sverige än att ge pengarna till en person.

"Kycklingen " sa:
Stämmer, men alla umgås inte med dom eller som här 150kr för ett flak med 33cl. Samma eller billigare att köpa på Systembolaget. Och då betalar man ändå skatt mm så det blir bidrag till många i Sverige än att ge pengarna till en person.
Kanske blir så då man är törstig och frågar efter öl . För min del blir det inte en droppe när jag är hemma så jag är väl en stor skattesmitare då??

"hillmer " sa:
Kanske blir så då man är törstig och frågar efter öl . För min del blir det inte en droppe när jag är hemma så jag är väl en stor skattesmitare då??

Nä, det tycker jag inte. Upp till var och en om man dricker eller inte.
Men jag personligen köper hellre på bolaget än till en enskild person eftersom det är samma pris här där jag bor. Cigg köper jag av en privatperson eftersom jag bara ger halva priset på den affären. Ska man köpa "svart" ska bägge tjäna på det och inte bara säljaren enligt mig.

"hillmer " sa:

Hehe, så kan man också definiera en skattesmitare. Själv gynnar jag staten med det lilla jag dricker i akloholväg, det blir en låda rött då och då. Öl och starksprit har jag slutat med, det är bäst för mig.

"Kycklingen " sa:
Mitt flyg landar 11.00 i CM, kan jag köpa öl då i närmaste 7/11 eller måste jag vänta några timmar innan vi kan fylla upp kylen?
Varför denna bråska? man kan ju även passa på o njuta av att man har kommit tiil Thailland. Man kan kanske då stanna hemma och lägga mer energi på det man har behov av.

"Boldor " sa:
Varför denna bråska? man kan ju även passa på o njuta av att man har kommit tiil Thailland. Man kan kanske då stanna hemma och lägga mer energi på det man har behov av.
Om det verkligen är kris! så har ju ni precis som alla andra passerat taxfree och då kan man väl bunkra upp så man klarar dom första timarna i Thailand utan att känna sej "törstig" :-)

"Boldor " sa:

Så blev det då till slut ett inlägg som inte gav något svar på frågan jag ställde utan istället blev det en motfråga, undrar varför :D :D

"Boldor " sa:
Om det verkligen är kris! så har ju ni precis som alla andra passerat taxfree och då kan man väl bunkra upp så man klarar dom första timarna i Thailand utan att känna sej "törstig" :-)

Passerat taxfree??
Gott med ljummen öl tycker du?

Kycklingen det e bara 7/11 big c o lotus som kör stängt vissa timmar sen familymart o dom andra lokala dryckesshopparna säljer allt du vill ha....
O lägg me fördel några isbitar i glaset o häll upp en leo o sen ut o njut på balkongen

Så kan ju dom andra sur k..arna bära me sig från svedeala :):)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp