แฟน / กิ๊ก / เมียน้อย

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
I Thailand finns det ofta mycket att välja på. ;D

แฟน / กิ๊ก / เมียน้อย är bra ord att känna till. Funderar lite på skillnaden mellan แฟน och กิ๊ก ... Kanske det är så att กิ๊ก är mer fokuserad på intima aktivitetsutövningar? Gissar att กิ๊ก är ett slanguttryck som används mest av ungdomar?

"Grannen Olsson " sa:
I Thailand finns det ofta mycket att välja på. ;D

แฟน / กิ๊ก / เมียน้อย är bra ord att känna till. Funderar lite på skillnaden mellan แฟน och กิ๊ก ... Kanske det är så att กิ๊ก är mer fokuserad på intima aktivitetsutövningar? Gissar att กิ๊ก är ett slanguttryck som används mest av ungdomar?

Ja Grannen, du har ju själv svarat på din fråga om det nu var en fråga eller bara några ord för allmänintresse.

Visst แฟน fään, förmodligen ett låneord från engelskans "friend eller fan" och betyder pojkvän eller flickvän!

กิ๊ก gik[sup]H[/sup], "töm och glöm på dansgolvet" ungefär, tillfällig partner för sex.

ห้ามใช้กิ๊กร่วมกันกับเพื่อน haamF chaj[sup]H[/sup] gik[sup]H[/sup] ruaam[sup]F[/sup] gan[sup]M[/sup] gap[sup]L[/sup] pheuuan[sup]F[/sup] = dela inte ditt ligg med dina vänner (ett uttryck), det kan gå illa!?

...eller กุ๊กกิ๊ก gook[sup]H[/sup] gik[sup]H[/sup] = flörta i hemlighet, förföra med diskretion...hahah.

เมียน้อย miia nooj[sup]H[/sup] är väl egentligen inget som är positivt, betyder ju rent av "andra hustrun" och praktiseras ju mycket av män i Thailand (med reservation för välutbildade upplysta män).

När frun börjar bli gammal, så duger hon inte längre och då vill man ha en yngre เมียน้อย alltså en "älskarinna", det är inte ovanligt att älskarinnan till och med bosätter sig i samma hus som frun och han har två hustrur.

Jag har exempel på detta i min släkt och jag tycker att de männnen är skit rent ut sagt för de skiter fullständigt i sin ursprungliga fru och ger inga pengar eller något utan bara förlustar sig på sin เมียน้อย, så vi skall inte jämföra det med แฟน / กิ๊ก.

Lyco

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp