AIS, Dtac eller annan leverantör i LOS som ni är nöjda med?!?

AIS app/hemsida kan faktiskt vara lite rörig. Dom har många abonnemang att välja mellan och ofta blandar dom ihop Internet fart med datamängd. AIS butiken i Central i Pattaya kan dom engelska men en gång för ganska många år sedan åkte jag ned till AIS butiken i Sattahip. Jösses! Tur att jag bara skulle fylla på lite slantar att köpa surf för. Min thai räckte till för engelska kunskaperna var noll :laugh2: Men allt löste sig som det brukar göra tillslut.

Jag har kontantkort från dtack , ursprungligen ett turistkort. Köper surf de gånger jag behöver, dvs när ingen uppkoppling till wifi finns.

Funkar bra då jag inte ringer många samtal om året och inte navigerar med Maps i bilen.
Jag har haft dtac i 2 år, obegränsat internet 10 mbit/s, och betalat 200 baht/30 dgr+fria samtal till alla dtac-kunder. Har fungerat helt ok i Bkk och Udon utan problem.

Här är AIS senaste prislista från appen där man kan ladda på internet.
IMG_20220816_102642.jpg

Men köp inte ett turistsim då med nåt turistabonemang.
Köp ett kontantkort och ladda med 30 dagars fri surf, varför krångla till det????
I vintras hade vi varsitt truemove kontantkort å internettdelade till laptopen funkade skitbra, förut har vi krånglat med modem vilket nästan alltid blivit problem då vi bor 50/50 å säger upp när vi åker till Sverige, med kontantkort är det ju bara att skippa å förnya å köpa nytt när vi kommer till Thailand igen

I vintras hade vi varsitt truemove kontantkort å internettdelade till laptopen funkade skitbra, förut har vi krånglat med modem vilket nästan alltid blivit problem då vi bor 50/50 å säger upp när vi åker till Sverige, med kontantkort är det ju bara att skippa å förnya å köpa nytt när vi kommer till Thailand igen
Varför köpa nytt.
Om du säger till så ordnar dom så kontantkortet gäller 12 månader efter varje påladdning.
Så om ni laddar det sista gången månaden innan ni åker hem, kan ni ha uppehåll med påladdning och ladda igen när ni kommer tillbaks om 6 månader.

Jag byter ju inte kort eller slänger eller fyller på mitt när jag är i Europa men det är giltigt, kan ju ta emot sms etc i Europa även om det inte är pengar på kortet.
Är ju viktigt för många då kortet är kopplat till internetbanken.

Tillbaka
Topp