Alkoholkonsumtion visas av peth-test

Jag är iallafall glad att det inte görs hembesök.

IMG_20250530_185138_022.webp

Jag kan nog tänka mig att anmäla en granne om jag ser att hen har för vana att sätta sig bakom ratten om det syns tydligt att hen är berusad. Skulle må djävligt dåligt om personen hamnar i en olycka med oskyldiga skadade eller ännu värre drabbade om jag inte gjort det.

Jag kan nog tänka mig att anmäla en granne om jag ser att hen har för vana att sätta sig bakom ratten om det syns tydligt att hen är berusad. Skulle må djävligt dåligt om personen hamnar i en olycka med oskyldiga skadade eller ännu värre drabbade om jag inte gjort det.
Då anmäler man till polisen så de förhoppningsvis tar hen på bar gärning, inte anonymt till transportstyrelen.

Ni kan inte snacka med grannen? Framför vad ni tycker och kolla hur det mottages. Har ni tur kanske ni får ett flak öl :laugh2:

Fanns ett befäl på kasernkompaniet på Berga som var så grovt alkoholiserad att han inte kunde köra bil nykter för han skakade så enormt. Pendlade med egen bil mellan Berga och Nynäshamn varje dag. Detta var nu många år sedan och innan motorvägen fanns och den gamla 73:an från Västerhaninge till Nynäshamn kallades då för "Dödens väg"

Tillbaka
Topp