Alkoholkonsumtion.

Är det fel att dricka?

• Ja

Röster: 3 14.3%
  • Nej

Röster: 18 85.7%

• Totala väljare
    21

Nar jag var ung och driftig så höll jag på och hjälpa till med missbrukare.
Ett tufft jobb som var helt ideellt men ändå. Kan säga att det skojas rätt friskt om alkohol men alla förstår nog inte vad det skall ställa till med.
Hade en kille Keijo som var arbetslerare på Volvo i Torslanda han ringde till mig en kväll och berättade att han började se syner.
Sa till honom att stanna hemma men han hann iväg och hoppade på spåret på Rymdtorget och dog.
En annan som bodde i Majorna såg en gorilla som skulle ta honom från förnstret på tredje våningen men som tur var hann jag dit före.
Sprit o droger är inte att leka med för en del.

Många av oss klarar inte det, tänk på dom.

Försökte hjälpa en som var torr två år med mycket tjat. Sedan skulle han ut o äta med kompisar på en Kinarestaurang, sa till honom, kom i håg inte en öl ens. Vad hände. Killarna han gick dit med sa du kan väl ta en vin eller öl............ Och han gjorde det. Hämtade honom från tork efter ett halvår.
Så ni som klarar av att hantera sprit, försök inte att bracka på dom som inte gör det.
Jag tar en öl eller grogg då o då men försöker inte få det att bli livets höjdpunkt utan en njutning för stunden.

Det är skillnad på att "dricka alkohol i goda vänners lag" , dvs ett socialt intagande av alkohol.Många blir idioter av alkohol , får drickandet konsekvenser som någon skrev så är man definitivt på fel väg , den smala vägen som man lätt ramlar av från , rätt ner i diket ........ Kan själv ta ett glas rödvin , eller en öl , men berusad var många år sen jag var , kanske 30 år sen , gillar att kontrollera mitt handlande , men det är ju jag det ........
Uttrycket "skål och välkommen in i dimman " är för unga dumma som frugan säger samt för dem som bör söka professionell hjälp för sitt alkoholintag ...

Har inte haft en vit dag sedan maj 1973, om jag inte haft minst 38 graders feber. I Thailand börjar jag dock inte dricka alkohol innan 17.00 av självbevarelsedrift. I Sthlm har jag satt min gräns en timme tidigare eftersom det aldrig blir riktigt varmt.

Har inte haft en vit dag sedan maj 1973, om jag inte haft minst 38 graders feber. I Thailand börjar jag dock inte dricka alkohol innan 17.00 av självbevarelsedrift. I Sthlm har jag satt min gräns en timme tidigare eftersom det aldrig blir riktigt varmt.
Trivs du med den livstilen?
Det är ju helt upp till dig hur du vi ha det men om du önskar en förändring så finns möjlighet.
Annars hänger inte riktigt med varför du vill förmedla detta.

.
Tycker 3-ti-4 flaskor vin i vecka låter mycket ;)

Bryr mig inte egentligen om dylikt. Hinkar nog en del, men blir sällan dum eller berusad.
Det är viktigast. Vissa blir ju zombies eller psykfall efter en kvarting ! Enda jag bryr mig
om, är att inte efterapa många thailändares inställning = Drink and Drive.

Tyvärr många farangboende och turister som kör med alkohol i kroppen - Puckon !
Njut du så länge du lever.

:xmas_smiley:

.
Tycker 3-ti-4 flaskor vin i vecka låter mycket ;)

Bryr mig inte egentligen om dylikt. Hinkar nog en del, men blir sällan dum eller berusad.
Det är viktigast. Vissa blir ju zombies eller psykfall efter en kvarting ! Enda jag bryr mig
om, är att inte efterapa många thailändares inställning = Drink and Drive.

Tyvärr många farangboende och turister som kör med alkohol i kroppen - Puckon !
Njut du så länge du lever.

:xmas_smiley:
Det var ju på 2 personer då som delade på 3-4 i veckan, delar tex. på en flaska vin när vi går på restaurang på en Lördagskväll så blir jag inte full på det iallafall, sen kanske delar på 1 när man kommer hem så har redan 2 gått den veckan sen delar på 1 till resterande 6 dagar, tycker du det låter mycket?

Det var ju på 2 personer då som delade på 3-4 i veckan, delar tex. på en flaska vin när vi går på restaurang på en Lördagskväll så blir jag inte full på det iallafall, sen kanske delar på 1 när man kommer hem så har redan 2 gått den veckan sen delar på 1 till resterande 6 dagar, tycker du det låter mycket?

Du får lära dig vad en smiley är. I detta fall skämtsam ironisk smiley ;) Då blir livet lättare = 3-ti-4 (34) = skämt.
:p

Grannarna, Faranger här där sups det dock mycket, det är fest varje kväll, igår när jag körde ner till stan så satt dom redan klockan 10 på morgonen på altanen och hinkade öl.
Där körs det rattfullt och allt, så trivs inte riktigt i villagen.
Är ju massa barn i villagen med så ser inte riktigt bra ut.
Sist jag var hemma satt dom hela dagarna där med öl.
Förra villagen jag bodde i såg jag inte en enda full på 10 månader, hade vart gött och hamnat i en village som var lite mitt i mellan.

Grannarna, Faranger här där sups det dock mycket, det är fest varje kväll, igår när jag körde ner till stan så satt dom redan klockan 10 på morgonen på altanen och hinkade öl.
Förra villagen jag bodde i såg jag inte en enda full på 10 månader, hade vart gött och hamnat i en village som var lite mitt i mellan.
.
Skitfaranger. Skicka dom till Afghanistan :rolleyes: Dom trivs inte i Thailand och passar inte i Sverige, så därför super dom. Har tol. inte sånt skit i Krabi Town. Här är mycket trevliga faranger, men sätter man sig i nån skitby ... so what ... ?!

= Skittråkigt = supa. Och köra bil. Puckon ...

:mad:
.

Det är ju så man inte vill bo, blandat är bäst!

Första dagen på ledigheten, nu är man igång. En mugg glögg (Blossa 16) har runnit ner och nu är ett glas Ballast Stone på gång. Livet leker! :) :beer:

Sen jag anlände till LOS har ölintaget minskat rejält, ölintaget har blivit en till två flaskor Chang varannan till var tredje dag, oftast 1 iskall slinker ner, utan is naturligtvIS.
Men ren sprit går fet bort, utom en väl lagrad whiskey, en sån smuttar man ju bara på inte supa sig redlös, ja, en och annan grogg kan ju hända att faller ner i strupen, men det är mera sällsynt.

Näe, nån absolutist är man inte, inte heller nykterist, men intag av rusdrycker sker ordnat och civiliserat, en har heller aldrig smugit eller gömt undan alkoholen för familjen, ärlighet varar längst...

Jo-Be

Jonas bor dom där permanent eller bara under semestern? Jag menar om dom har semester så kan det väl vara okej (då menar jag INTE att fyllköra) men bor dom permanent och har fest vareviga dag så blir det farligt.

Tillbaka
Topp