Allmänt konstgalleri

Grådassig

Aktiv medlem
På uppmaning av @SatanG startar jag en tråd om egenfabricerad konst.
IMG_20210907_220827818.jpg

Ser för mig som amatör ut som nåt mer spännande än Acrylfärg på duk med pensel?
Smaken är som baken. Man kan inte gilla allt. Själv hatar jag lever och stekt salt sill, men jag vet att en del här på forumet gillar det. Vissa tycker att action painting bara är ett flum, medan andra uppskattar det närmast performanceliknande uttrycket.

PS. Inte för att man ser det, men det är i olja jag målar och den översta målningen är primad juteväv. Gick säkert åt 7 liter färg.

Smaken är som baken. Man kan inte gilla allt. Själv hatar jag lever och stekt salt sill, men jag vet att en del här på forumet gillar det. Vissa tycker att action painting bara är ett flum, medan andra uppskattar det närmast performanceliknande uttrycket.

PS. Inte för att man ser det, men det är i olja jag målar och den översta målningen är primad juteväv. Gick säkert åt 7 liter färg.
Är det mycket?

Verkligen intressanta alster och definitivt allt annat än Grådassiga. Lägg gärna in fler om du har. Själv klarar jag knappt av att rita en streckgubbe. :)

Inte dåligt alls, jag målar åxå hela tiden men containers!:laugh2::laugh::laugh:
Ja det är ju inte dåligt. Själv har jag ju lagt ut en hel del alster på ett grannforum och ibland även "konst i förklarande form".
Vi kan dock konstatera att jag och trådskaparen inte tillhör samma genre.

EDIT: Lite av en kändis är man just på det forumet för sin konst. @Enis försökte sig på något och refererade till mig och min konst. Jag och Enis tillhör absolut samma genre.

Tyvärr inte. Saken hör till den att jag gärna målar symbolistiskt fast med ett djupt personligt innehåll. Ofta handlar det om hjärta och smärta. Stilen kanske påminner om Kandinsky möter Dali som möter Warhol i 2000-talets postmodernism. Fast jag skiljer mig idémässigt från alla tre.

Bara för att klargöra min och Enis genre så bifogar jag en bild.
Och kom ihåg, "The beauty is in the eye of the beholder"

Konst.jpg

Du har helt klart talang ;) dags att byta yrke.
Förresten, är det ett ufo?:p;)
Inte lätt att försörja sig på konstnärskap. Gallerier kan ta upp till 60-70% av försäljningspriset ibland. Det gäller också att kunna sälja in sig som ett varumärke, och jag måste erkänna att jag inte är så duktig på det.

Jag trivs att måla på hobbybasis. Blir inte någon press att prestera. Jag gör det för att jag gillar det.

Tillbaka
Topp