Anmäla inlägg

Nu är du off topic igen. Den här tråden handlar om att anmäla inlägg.
Jaaa!! Därav #1 och 2... Vill du tjafsa .. så gör det med någon annan.. :oops:;);) Om det roar dig... :wai::wai: Orkar inte läsa mer.. Blir bara trött på det..
ช่วยปิดไฟหน่อยได้ไหมครับ :wai::wai::wai:

Hej

Mina åsikter här handlade inte så mycket om mig själv, mer om fenomenet som sådant och den för Sverige lite typiska viljan att sätta stämplar på folk och se risker med allt.

Mvh isan lover
Jag skulle snarare säga att det är tolkningen av ordet alkoholist som är spänningsmättat. Säger man alkoholist tänker folk de de fulla och utslagna.
Man måste förstå att det är en ytterlighet och inget annat.
Alkoholist är man direkt när man känner att man måste ha den där ölen varje dag. Orsaken att man måste ha den är lika omfattande som fantasin.
Att man kan leva hela sitt liv med denna alkoholism utan att den blir värre är en helt annan sak. Den är en inkörsport på samma sätt som alla andra beroendeframkallande droger.
Det är väl trevligt om den inte blir värre, men man är fortfarande alkoholist om man känner suget.
Det behöver inte vara känsloladdat.

Hej

Nej det sa jag inte, men jag motsätter mig absolut tanken på att man enligt någon naturlag måste vara alkoholist om man tar sig en öl eller två även på en vardag.

Enligt mig handlar alkoholism mer om ett näst intill sjukligt beroende som oftast leder till problem för den som drabbas och deras närstående, att en person väljer en öl före ett glas vatten om möjligheten finns räcker inte enligt mig.

Ser jag till mina egna upplevelser och erfarenheter ifrån min barndom så blir det ingen större skillnad för någon vare sig en person tar en öl, en kopp kaffe, läsk eller en glass, mer dramatiskt är dettta inte för mig, .

Mvh isan lover
Är du verkligen på riktigt IL ,, :rolleyes:

Jaaa!! Därav #1 och 2... Vill du tjafsa .. så gör det med någon annan.. :oops:;);) Om det roar dig... :wai::wai: Orkar inte läsa mer.. Blir bara trött på det..
Ännu mer off topic.

Svårt att ta dig på allvar när du säger en sak, men gör en annan....

Jag skulle snarare säga att det är tolkningen av ordet alkoholist som är spänningsmättat. Säger man alkoholist tänker folk de de fulla och utslagna.
Man måste förstå att det är en ytterlighet och inget annat.
Alkoholist är man direkt när man känner att man måste ha den där ölen varje dag. Orsaken att man måste ha den är lika omfattande som fantasin.
Att man kan leva hela sitt liv med denna alkoholism utan att den blir värre är en helt annan sak. Den är en inkörsport på samma sätt som alla andra beroendeframkallande droger.
Det är väl trevligt om den inte blir värre, men man är fortfarande alkoholist om man känner suget.
Det behöver inte vara känsloladdat.

Hej

Klassar du en människa som tycker öl är godare än vatten till maten för alkoholist?

Själv vet jsg att ex.vis min far inte är alkoholist och aldrig har varit detta, för honom blir det oftast lättöl eller folköl till kvällsmackan, tror att många verkar överdriva faran med ex.vis öl.

Mvh isan lover

Det gäller att ha ryggen fri innan man kritiserar andra medlemmar.:cool:

Hej

Klassar du en människa som tycker öl är godare än vatten till maten för alkoholist?

Själv vet jsg att ex.vis min far inte är alkoholist och aldrig har varit detta, för honom blir det oftast lättöl eller folköl till kvällsmackan, tror att många verkar överdriva faran med ex.vis öl.

Mvh isan lover
Har i mina inlägg skrivit starköl, att du överhuvudtaget tar upp detta med din far om han dricker lättöl är ju löjligt.

Har i mina inlägg skrivit starköl, att du överhuvudtaget tar upp detta med din far om han dricker lättöl är ju löjligt.

Hej

Oftast är det nog vanliga 3.5 ifrån ICA, själv tycker ja att det är löjligt att ta för givet att alla som dricker öl istället för vatten till maten är alkoholister och det oavsett styrkan på ölen, varför inte inse att öl och vin är som vilken annan mat som helst i stora delar av världen.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Jag sade aldrig det. Det där är en vanföreställning.
Jag sade:
Alkoholist är man direkt när man känner att man måste ha den där ölen varje dag

Betyder alltså att den dag du känner ett problem inne i dig för att du inte tog det där glaset öl istället för vatten. Då är du alkoholist.
Begreppet alkoholist handlar om när det blir ett sug efter alkohol och inte inte hur du sköter dig dagligdags.
Det finns ingen bortförklaring runt det.

Hej

Oftast är det nog vanliga 3.5 ifrån ICA, själv tycker ja att det är löjligt att ta för givet att alla som dricker öl istället för vatten till maten är alkoholister och det oavsett styrkan på ölen, varför inte inse att öl och vin är som vilken annan mat som helst i stora delar av världen.

Mvh isan lover
Du e ju bara för mycket, noll läsförståelse.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp