äntligen bär det av...

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
så tänker nog en av våra släktingar som skulle rest förra lördagen till thailand men som ni vet så blev ju planen inställda.
nästa grej var att de skulle få resa på måndag morgon men då skulle de få landa i utapao och sen ta sig därifrån bäst de ville - enligt thai´fastän de betalt till krabi.
de kände sig oroliga över detta och fick ev. ett nytt erbjudande - måndag kväll via england och singapore. det kände de sig trygga med och tänkte nappa på.
när det var måndag morgon fick de telefonsamtal, ifrån resebolaget att de tyvärr hade fått klara besked om att bolaget inte fick flytta över några resenärer till ett annat flygbolag, så tyvärr blev det ingen resa den dagen heller.
på måndagen blev det dock bestämt att de ska resa imorgon, lördag, till utapao men nu är det troligen också så att de kan landa på suvarnabhumi som först var tänkt och sedan flyga vidare till krabi.

tänk vad mkt som kan hända på en enda vecka - det är helt sjukt!!!!

så här blir nog resultatet - slutet gott, allting gott.

ha re gött
marianne

Hej
Har varit i Thailand 30 dagar, blev 31 av inställda plan, men vad gott de har varit, inte en droppe regn, men många shingha, för att kyla ner sig av värmen, skulle åka till utapao, men de har öppnat flygplatsen, så där såg man inget efter demonstranterna som har slagit sönder massor av saker.

De var ju massor med demonstranter, fick reda på att dom som kom till flygplatsen fick 500 bath per dag, för att sitta ner och blockera flygplatsen mm, så många gula tröjer fanns på plats

Hej Bangt och Wanpen!

välkomkomna! "Hem ljuva Hem"

Hur var resan? Hur känner ni efteråt? berättar för oss please!!!!!!!

/mvh phirawan :wai:

Själv så åker jag iväg om några timmar till flygplatsen för att sen landa i Bangkok :) återkommer om några veckor

Hej
Resan ner var helt ok, fullt på planet, går ut till taxin, som att gå in i bastun i sverige gott, allt har varit bra under resan, god mat och öl,
landar på arlanda var som att gå in i ett kylskåp, kallt, man ville bara vända med nästa plan :nod:

Runt den 19:e till den 23:e januari tænkte jag sticka ned en månad pga att de ær før kallt før tjejen min just nu att komma upp (kalla norrbotten) och undrar då om det går att ta en sista minuten och stanna i max 30dagar och ta en sista minuten tillbaka eller måste jag bestælla en biljett i førvæg før att kunna maximera tiden ut, utan att riskera att jag inte kan åka tillbaka efter exakt 30dagar och dærigenom riskera att bryta mot visumreglerna???

och hur ræknas en månad?? ær det 31dagar eller från ex den 15:e till den 14:e??

Om jag åker den 22:a, nær måste jag åka tillbaks? den 21:a el den 22:a?

Det är 30 dagar som gäller, inte månad som kan vara 31 dagar...
Sista minuten är oftast datumen spikade, kolla med resebyrå dom kan oftast kombinera så att det passar med datumen.
eller surfa runt själv på rese sökmotorerna...

Själv åker jag på måndag till BKK och sen UBON.
och där möter jag upp min fru och sen ska vi till hennes föräldrar, efter det blir det nog nån turist ort och bara slappa, hehe
:) ;)

Hej Kimmoo

Min tjej kommer oxå från Ubon, stället heter Bankkään, men
uttalet ??? ???, ca 5-10 min med bil norrut från
flygplatsen,

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp