Äntligen lite korruption i Sverige stoppats, Kanske?

Alla avslag måste överklagas till förvaltningsrätt. Där förlorar FK i mer än vartannat fall... Det är i praktiken förvaltningsrätten som avgör, inte FK . Glöm inte att bifoga och yrka på saftigt skadestånd! FK är gediget korrumperat, en riktig "Björnliga", men det är inte Förvaltningsrätten. Jag har drivit många dårhusmål där, som ombud, och aldrig förlorat. Ofta skrattar rätten åt FK:s ombuds talan...
Bra då får du fullmakt av mig att få tillbaka dom 300000 de blåste mig på Du får 30000

@Berralund mycket matnyttig tråd detta. Man lär sig av medlemmarnas erfarenheter. Och ja, inte direkt thairelaterat men berör de flesta här eftersom vi fortfarande är svenska medborgare.

Naturligtvis kommer "kärringen" få ett bättre betalt jobb av Stefan och hans kompisar och hon behöver aldrig oroa sig för sin framtid. Regeringen belönar henne för ett gott utfört arbete och FK kommer att fortsätta på sin ingångna väg för nu skall det sparas allt vad som går. Vi är nämligen inne i en högkonjuktur och ändå går inte ekonomin ihop för många kommuner och ladsting.. svenne fattar ingenting vart pengarna tar vägen. Lycka till när konjukturen vänder och ni som funderar på att flytta till Thailand.. kolla lite på hur Ubon lever och fundera hur länge ni tänker vänta med flytten: före eller efter fastighetskrashen. För den kommer var så säker. Jag tror inte på kronan heller vad är det som säger att den kommer stiga till hösten? Om räntan höjs... OM

Pengarna går bl.a. till Sida som skall placera en massa miljoner för att hjälpa flyktingarna från Burma.
Sida som för något är sedan slarvade bort ett stort bistånd till ingen nytta. Gick visst till fel personer, men ingen vet hur det gick till. Dom var bara plötsligt slut.

Man skull höja bidragen till det dubbla till Cambodja, så de styrande kan köpa nya bilar igen, och gömma sig bakom en falsk fasad.

55555 Man behöver väl inte gå så långt tillbaka, mer än till Tsunamin 2004.. ( Inte preskriberat),
Efter det så skickade Svenska regeringen via SIDA miljarder till Thailand. De skickade 1000 tals conteinrar med kläder mm som ruttnade bort på beachen. Det fanns inget behov av kläderna.. Det skickades massvis av nya båtmotorer för till fiskebåtar mm.. Folk som aldrig fiskat såg till att få en båt och spillrans ny motor. ( Som de sålde) Det har aldrig varit så många fiskare i Phuket innan dess.. Det byggdes nya huskvarter som ingen Thai hade råd att bo i..
Men svenska regeringen fick en djäkla kredit för sin insats... Politik... ;)
Såg för ett par år sedan på Phuket News, att villa kvarteren nu sålts/hyrs ut till faranger… av rika korrumperade Thai .. Underbart!! :p Miljarder skickas... Men sjuka svenskar skall få sin sjukpenning indragen pga nitiska tjänstemän som får bonus för varje avslag de gör.. :mad::mad:
Inte bara Tsunamin.. Det ena efter andra partiet skriker ut att "DE" satsar pengar på ditt och datt... Vems pengar satsar de?? :mad::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

:wai::wai::wai::wai:

55555 Man behöver väl inte gå så långt tillbaka, mer än till Tsunamin 2004.. ( Inte preskriberat),
Efter det så skickade Svenska regeringen via SIDA miljarder till Thailand. De skickade 1000 tals conteinrar med kläder mm som ruttnade bort på beachen. Det fanns inget behov av kläderna.. Det skickades massvis av nya båtmotorer för till fiskebåtar mm.. Folk som aldrig fiskat såg till att få en båt och spillrans ny motor. ( Som de sålde) Det har aldrig varit så många fiskare i Phuket innan dess.. Det byggdes nya huskvarter som ingen Thai hade råd att bo i..
Men svenska regeringen fick en djäkla kredit för sin insats... Politik... ;)
Såg för ett par år sedan på Phuket News, att villa kvarteren nu sålts/hyrs ut till faranger… av rika korrumperade Thai .. Underbart!! :p Miljarder skickas... Men sjuka svenskar skall få sin sjukpenning indragen pga nitiska tjänstemän som får bonus för varje avslag de gör.. :mad::mad:
Inte bara Tsunamin.. Det ena efter andra partiet skriker ut att "DE" satsar pengar på ditt och datt... Vems pengar satsar de?? :mad::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown::thumbsdown:

:wai::wai::wai::wai:
Bra inlägg Pepsi du träffar mitt i prick. Vi svenskar tror vi e så speciella och rika och en "Human Stormakt"... hur jävla humana e vi när våra egna gamlingar ligger o ruttnar?? Fy fan säger jag bara.
Jag va i Phuket en månad efter Tsunamin. Var det kaos tror ni med högar av rasade hus och annat bråte? Nej, det var business precis as usual och väldigt lite turister. Det var nån mur man höll på att laga men det var det enda jag kunde se som spår efter katastrofen.
Kan tillägga att ett visst kungahus hade skramlat ihop till ett par bärkassar med nudlar till ett barn som hade mist hela sin familj och alla nyhetskanaler var där och rapporterade om hur snälla och givmilda dom var... pfffft....

Lita inte heller på AFA som staten äger.Dom annonserar att om man är försäkrad där så är man skyddad vid inkomstbortfall vid arbetsskada. Men det är bara spel för galleriet, man blåser dom flesta genom felaktiga utbetalningar, samt utesluter utbetalningar vid pension. AFA har 29 miljarder i kapital Troligen dina och mina pengar.

Lita inte heller på AFA som staten äger.Dom annonserar att om man är försäkrad där så är man skyddad vid inkomstbortfall vid arbetsskada. Men det är bara spel för galleriet, man blåser dom flesta genom felaktiga utbetalningar, samt utesluter utbetalningar vid pension. AFA har 29 miljarder i kapital Troligen dina och mina pengar.

Hej

Själv har jag bara behövt AFA en gång och då fungerade allt klockrent, facket skötte kontakten med AFA och det belopp jag förväntade mig betaldes ut.

Mvh isan lover

Ligger lite efter i flödet, i April var jag i Sverige och ägnade mig inte åt Thaiforum. Håller nog med om att detta inlägget inte har minsta beröring med Thailand och därmed inte passar här, det låter mest som gnäll från en missnöjd. Som Birger säger, är man inte nöjd med ett beslut så klagar man till domstol, inte till ett Thaiforum!

Med tillräckligt många överklagande som godkänns måste FK ompröva sina policies. Så att inte klaga till domstol är detsamma som att acceptera orättvisorna och det är ju dumt.

Ligger lite efter i flödet, i April var jag i Sverige och ägnade mig inte åt Thaiforum. Håller nog med om att detta inlägget inte har minsta beröring med Thailand och därmed inte passar här, det låter mest som gnäll från en missnöjd. Som Birger säger, är man inte nöjd med ett beslut så klagar man till domstol, inte till ett Thaiforum!

Med tillräckligt många överklagande som godkänns måste FK ompröva sina policies. Så att inte klaga till domstol är detsamma som att acceptera orättvisorna och det är ju dumt.

De som gnäller orkar ofta inte längre än så, men det finns väldigt mycket verktyg för att göra Sverige bättre. Påpekar man det så brukar svaret bli att det ju ändå inte händer något, så att det är ingen idé, men det är just för att många tänker så som det inte händer något och blir bättre.

Sedan måste man ju ha tålamod också. En perfekt värld ligger i bästa fall långt in i framtiden, men en lite bättre värld än idag behöver inte vara så långt borta. :-)

Liknande trådar

P
Svar
3
Visningar
1 K
Wanpen
W

Tillbaka
Topp