Äntligen väntar hårdare straff för dom som inte släpper fram ambulanser.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Äntligen ser det ut som om dom som vägrar gå åt sidan och släppa fram ambulanser vid utryckning ska kunna få ett lite mer kännbart straff, hoppas bara att detta blir verklighet.

”The fine for blocking an ambulance could be raised from the current Bt500 to Bt10,000 or as high as Bt20,000 if the NLA passes legislation being called for by two Facebook-based campaigners for changes to the Land Transport Act”

http://www.nationmultimedia.com/detail/national/30344063

Mvh Isan lover

Hej

Äntligen ser det ut som om dom som vägrar gå åt sidan och släppa fram ambulanser vid utryckning ska kunna få ett lite mer kännbart straff, hoppas bara att detta blir verklighet.

”The fine for blocking an ambulance could be raised from the current Bt500 to Bt10,000 or as high as Bt20,000 if the NLA passes legislation being called for by two Facebook-based campaigners for changes to the Land Transport Act”

Mvh Isan lover
Lagar fattade i Bangkok gäller inte i övriga landet så folk kommer att dö i onödan enligt traditionerna.

Lagar fattade i Bangkok gäller inte i övriga landet så folk kommer att dö i onödan enligt traditionerna.

Hej

Det är möjligt att det är en tradition men själv skulle jag nog mer vilja kalla det en egoistisk dumhet, självklart kommer det att ta tid innan en sån här förändring slår igenom fullt ut, men åtgärden att göra det möjligt att bestraffa dom som medvetet vägrar släppa fram ambulanser och det tycker jag är bra ändå, kanske kan kameror i ambulanserna avslöja en del som sen kan bötfällas?

Mvh isan lover

Hej

Själv har jag många gånger stört mig på att Thailändska förare struntar totalt i att hjälpa utryckningsfordon att komma fram, det går ju inte att undvika att tänka på den stackare som kämpar för sitt liv inne i ambulansen alternativt ligger sjuk någonstans och väntar på hjälp, då är ju varje minut värdefull, förstår inte hur någon medvetet kan hindra en ambulans att komma fram.

Mvh isan lover

Det susar förbi rätt mycket ambulanser här i Bangkok dagligen när vi är ute. Förutom ett tillfälle då jag blev lite förvånad över att folk inte flyttade på sig så tycker jag att det ser smidigare ut för ambulanserna att komma fram här än i Göteborg.

Hur som helst är det ett bra lagförslag och borde vara något människor helt enkelt ska fatta oavsett om du är i stan, på landsbygden, i Thailand eller i Sverige eller någon annanstans för den delen.

Hej

Mvh Isan lover

Men det är väl knappast juntan som driver fram så bra beslut, det kommer säkert från demokratin och de fria valen i Thailand :)

Men det är väl knappast juntan som driver fram så bra beslut, det kommer säkert från demokratin och de fria valen i Thailand :)
Nä naturligt vis kommer det inte från juntan, men du är ju så naiv så du tror på det.
Man skulle väl kunna säga att det kommer från TV utan TV hade detta aldrig uppdagas,så man kan väl säga efter som en del jornalister är uppfostrade i demokrati. Så man kan nog säga att demokratin ligger bakom , tror inte juntan har brytt sig i denna fråga.
Men i gjenligen skall jag inte sitta här o mata trollet

Hej

Enligt artikeln ifrån The Nation är det två kampanjer på Facebook dom ligger bakom att problemet har tagits upp och åtgärder nu vidtas, både lagrådet NLA och polisen har sen tagit till sig av detta och beslutat om hårdare tag mot dom som inte släpper fram utryckningsfordon.

Du verkar ju vara inne på att det är juntan som ligger bakom detta, men riktigt så var det dock inte, men juntan får ju ändå vara med på ett hörn eftersom dom leder lagrådet och har tillsatt medlemmarna i NLA.

Mvh isan lover

Nä naturligt vis kommer det inte från juntan, men du är ju så naiv så du tror på det.
Man skulle väl kunna säga att det kommer från TV utan TV hade detta aldrig uppdagas,så man kan väl säga efter som en del jornalister är uppfostrade i demokrati. Så man kan nog säga att demokratin ligger bakom , tror inte juntan har brytt sig i denna fråga.
Men i gjenligen skall jag inte sitta här o mata trollet

Vad jag vet så stavas det egentligen, men inte igentligen det är väl barnspråk det. Jo jag förstår att TV har varit en viktig roll i detta efter händelsen i södra Thailand för kort tid sen, men jag tror inte TV är bemyndigade att stifta lagar i Thailand, då måste nog den djupt ointresserade juntan kallas in trots allt.

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

P
Svar
3
Visningar
1 K
Wanpen
W
T
Svar
0