Är det fult att peta näsan öppet i thailand

Värre är väl att drygt 87 % av thai stoppar snorkråkorna munnen. Brukar klappa till med vänsterhanden och säga "wiii".

Petar gör dom ofta och gärna, mest ute på landsbygden, har faktiskt inte sett det i Bkk. Jag tror det e att Thai tar efter västerländska seder mer och mer, och dom tycker det e äckligt.
Spotta gör inte folk här på gatorna, vad jag sett... Du spottar inte i Bkk och fimpar inte och slänger inget skräp. Har sett folk böta för dessa förseelser i Bkk, mest e det //// som åker dit.

// Utpekande av specifik folkgrupp

Senast redigerad av en moderator:
Nä, jag har inte heller sett thai göra det i bbk, men uppe i landsbygden så är det fler som gör det, dock inte alla

Haha jag har sett många thai göra det öppet.
Ibland skojar man till det med att man kanske "hitta guld" eller "akta så att näsvingarna inte vidga sig mer än vad det redan är" 555

Hehe. Fult är det väl mest överallt? Kanske en smula mer accepterat en i Svea? Jag vet inte.. Jag petar näsan när jag känner för det, oavsett om det är gult eller ej :p

Peta lite diskret om det sitter något som irriterar i kråkboet kan man väl göra men man behöver ju inte inmundiga delikatesserna. Problemet återstår dock, var skall man ordna avsättning för fynden? :D

Är det fult att peta näsan öppet i thailand

Absolut, om man petar i någons annan näsa,,,

så här då eller? men Tom ser rätt glad ut ändå...
524265_577288902288838_1707554647_n.jpg

Normalt att peta sig i näsan i Thailand i Sverige gör man det i smyg.
Frågade Noi varför Shaman (en kompis) har så lång nagei i en finger. Hon sa för att han skall kunna peta sig i näsan. (Det var inte påskoj)

Petar gör dom ofta och gärna, mest ute på landsbygden, har faktiskt inte sett det i Bkk. Jag tror det e att Thai tar efter västerländska seder mer och mer, och dom tycker det e äckligt.
Spotta gör inte folk här på gatorna, vad jag sett... Du spottar inte i Bkk och fimpar inte och slänger inget skräp. Har sett folk böta för dessa förseelser i Bkk, mest e det //// som åker dit.

// Utpekande av specifik folkgrupp
Det var det löjligaste jag hört att BKK folket inte petar sig I näsan, det är ju den största näspetar staden I Asien, Och kliar sig I röven, och spottar på gatorna, Det är mig förunerligt att Thaiare sitter på en resturang och håller för munnen när de petar tänderna, och sedan pillar ut en buse stor som en pingisboll utan att skämmas och nästan stolt undersöker denna...:wai:

Det var det löjligaste jag hört att BKK folket inte petar sig I näsan, det är ju den största näspetar staden I Asien, Och kliar sig I röven, och spottar på gatorna, Det är mig förunerligt att Thaiare sitter på en resturang och håller för munnen när de petar tänderna, och sedan pillar ut en buse stor som en pingisboll utan att skämmas och nästan stolt undersöker denna...:wai:
Hehe, snacka om storsnok. Men inte tycker jag att thai är värre med att gräva i kranen än andra nationaliteter.

Men då återstår frågan, var gör dom av busen när dom är färdiga med undersökningen?

Min reaktion när jag först kom till Thailand, var hur kan sådan vackra små damer sitta och pilla sig I näsan helt öppet och sedan studera vad de hittar, kan jag än idag inte förstå. Vad de sedan gör av vad de hittar harjag inte forskat I, men troligen I fickan eller knäpper iväg den:eek::nod:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp