Är du bra på att pruta

Jag behöver inte pruta i Phuket. Jag betalar samma pris som thailändarna då de ser att jag inte är turist och vet vad saker och ting kostar efter 16 år i paradiset.
Phuket är bland de värsta skitställena med Thailands värsta taximaffia. De har massor med tricks som jag trodde jag att jag kunde efter 40 års resande i landet. Pratar skaplig thai men i Phuket spelar det ingen roll eftersom du inte bryter på sörthai.
De blåser thailändare från andra delar av Thailand lika väl som falanger.
I detta speciella fall blåste jag dom på mer än vad de blåste mig. Jag blåste dom på 800 baht och de blåste mig på 700 baht.
Jag behöver inte pruta i Phuket. Jag betalar samma pris som thailändarna då de ser att jag inte är turist och vet vad saker och ting kostar efter 16 år i paradiset.

Prutar inte ofta numera, mest bara vid oskäliga priser. Känner även att det är mindre ofta de försöker ta för mycket betalt.

Finns det alternativ tar jag dom istället. Sista gången jag gjorde tokprutning var på koh Samui för några år sedan. Prutade från 3000 baht till 200 baht på bilen från färjelägret.
Hej

Ja på turistorter finns det nog ofta anledning att pruta, där har dom ju nästan som vana att försöka blåsa utlänningar.

Mvh isan lover

Hej

Ja på turistorter finns det nog ofta anledning att pruta, där har dom ju nästan som vana att försöka blåsa utlänningar.

Mvh isan lover
Inte bara utlänningar, de blåser även thailändare. När de hör att de kommer från andra delar av landet och inte verkar så hemma i trakten är blåsningen nära.

Senast redigerad av en moderator:
Inte bara utlänningar, de blåser även thailändare. När de hör att de kommer från andra delar av landet och inte verkar så hemma i trakten är blåsningen nära.

De är inte helt och hållet rasister utan en viss jämlikhet kan urskiljas.
Hej

Stämmer och samma sak i Bangkok, frugan blir väldigt arg när hon råkar ut för något sådant. Vi försöker alltid hitta en chaufför, matvagn, restaurang eller försäljare från Isaan på turistorter ochi Bangkok, då blir det bra.

Mvh isan lover

Hej

Stämmer och samma sak i Bangkok, frugan blir väldigt arg när hon råkar ut för något sådant. Vi försöker alltid hitta en chaufför, matvagn, restaurang eller försäljare från Isaan på turistorter ochi Bangkok, då blir det bra.

Mvh isan lover

Taxi har ju mätare sedan något årtionde eller så, varför inte använda den?
Man behöver ju inte uppfinna hjulet varje gång man vill ut och cykla.
Finns ju Grab, Bolt också om du vill ha exakt pris i förväg, samt Skytrain/tunnelbana förstås.
Tycker du låter lite fördomsfull här :)

/ SatanG

Phuket är bland de värsta skitställena med Thailands värsta taximaffia. De har massor med tricks som jag trodde jag att jag kunde efter 40 års resande i landet. Pratar skaplig thai men i Phuket spelar det ingen roll eftersom du inte bryter på sörthai.
De blåser thailändare från andra delar av Thailand lika väl som falanger.
I detta speciella fall blåste jag dom på mer än vad de blåste mig. Jag blåste dom på 800 baht och de blåste mig på 700 baht.
Ta en Bolt taxi nästa gång du besöker paradiset så slipper du att bli blåst. :thumbsup:

Hej

Mvh isan lover
DU får ha en flaska lao khao i bakfickan och bjuda taxichaffisarna när du e på Phuket. De som tacksamt dricker upp är från Isaan och dina jämlikar. Dom kan du åka med utan att bli blåst

Liknande trådar

Tillbaka
Topp