Är det nån som har dold IP-adress i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Har ni dold IP adress och i så fall varför. 8) Vilka saiter spärras när man är i Thailand?
Rolf

Har inte dold ip för att jag har ingen anledning till det. Vet faktiskt inte vilka siter som är spärras men någon vet säkert varför annars får vi använda våran vän google.

Jag vet ju att vissa saiter här i Sverige kommer man inte åt från Thailand. Så vill man kolla på dom så är det väl ett måste.
När vi var i Malaysia så kunde man inte gå in på Check my trip den var det tex. spärr på.

Njä jag har rätt bra koll på det där med dold IP men jag undrar om thailändska myndigheterna spärrar något för dom som bor där, förutom porrsidor

Näha vad bra, då är det bara för att lura våra svenska distributörer. Det kan dom gärna ha.
Alltid sköj att nån gång kolla på nåt kul, för det händer ju att sådant sänds

Jag har aldrig varit med om det heller att någon sida varit spärrad i Thailand. Och om Legolas aldrig varit med om det så kan det inte vara många. Legolas är en flitig surfare han. :nod:

Vad jag då kan förstå så är det enda som gör det lönt att ha en dold IP i T är då att kunna ladda/titta på Sv progam. Om man inte sysslar med nåt olagligt. Det finns ju så bra antivirusprogram idag så en VPN tunnel gör ju varken till eller från

Nytt och saxat

Mer än ett år efter att det blev utannonserat, så kommer byggandet av ett nytt fiberoptiskt internetnätverk
i Pattaya ta fart.
Man kommer att börja att gräva upp vissa gator senare denna månad så att man kan börja lägga ledningar.
Arbetet kommer sedan att fortskrida under året, tills man till November kommer till Bali Hai Pier och
Pratamnak Road.
Pattaya används som ett test, med supersnabba datanätverk i alla Thailands provinser som mål.
CAT Telecom som står för kalaset räknar med att spendera cirka 6 Miljarder Baht i slutändan.
Från början hade man räknat med att dra nätet över ett större område i Pattaya, allt eftersom så
har dock detta område krympt, medan kostnaderna har höjts.

Källa: http://www.pattayama...this-month-1631

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp