Var är det bäst att bo som fastboende i Thailand?

Flytte til Thailand og bo som utvandrer . Man kan bo i ett utvandrer-miljo eller Thai miljo ,eller som jeg bor her i Bangsaen er det begge deler . Her bor det mange 1000 utvandere og på 1ooo vis av Thai ,som er lett å få kontakt med . En viktig grunn til at til at Thailand er poppulert sted å flytte til for utvandere er levekostnaden , Thailand er ca 50 % billigere en Norge å leve . Vil man ha kontakt med faranger i Bangsaen så er det 2 Facebook forun man kan melde seg på . Livskvaliteten er mye hoyere i Thailand en i det kalde nord .

Screenshot 2026-06-03 070817.webp

Senast ändrad:
Flytte til Thailand og bo som utvandrer . Man kan bo i ett utvandrer-miljo eller Thai miljo ,eller som jeg bor her i Bangsaen er det begge deler . Her bor det mange 1000 utvandere og på 1ooo vis av Thai ,som er lett å få kontakt med . En viktig grunn til at til at Thailand er poppulert sted å flytte til for utvandere er levekostnaden , Thailand er ca 50 % billigere en Norge å leve . Vil man ha kontakt med faranger i Bangsaen så er det 2 Facebook forun man kan melde seg på . Livskvaliteten er mye hoyere i Thailand en i det kalde nord .

Screenshot 2026-06-03 070817.webp
Vet du vad ??
Jag kände de som byggde, sålde och drev Scandinavien Village i BangSaen. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på den unge slyngel som jag guidat runt i Pattis och som var VD i Bangsaen. Men han hade ett NAMN vill jag lova, Bonnier.., Wallenberg...Beijer ..jag har det på tungan, men det var en av svedalas namnkända familjer...... Ja Kreuger var det ! 25 år var han och inte så intresserad av pensionärers välmående.

Kreugers sonson byggde byn i Thailand ,

Bangsaen är och var framförallt då, runt 2005 ett billigt alternativ för byggare som ville tjäna stålar. Svenska pensionärer och äldre var ju målgruppen och det lovades ut det mesta, blev inte så dock. De jag känner som köpte har sålt och utbudet av köpare blir litet när alla regler om vem som får bo i denna förtäckta turistannläggning gör det svårt att sälja.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp