ASQ hotel.

Parkeringsplats problem ska vi inte ha inne på ASQ hotellen, matenr förhoppningsvis dagens höjdpunkter; så...

Hur var frukosten på ex Landmark idag???
Idag testar jag västerländsk frukost, innan har jag valt Thai.

20201029_080034.jpg

Det var 2015 jag flyttade bort. Har de hunnit ändra på detta redan, efter det?
Nu känner jag mig gammal.

Ja för några år sedan tog dom bort fri parkering för MC. Det resulterade i att färre åkte MC och valde bilen istället. Precis vad staden inte behövde. Dom som fortsatte att åka MC tog upp en hel P ruta per MC istället för som innan då flera MC delade på en ruta. Lysande resultat när politiker tänker till. Det blev så klart mothugg från folket så dom lättade lite på reglerna genom att införa gratis MC parkering på dom speciella MC parkeringarna som finns. Lite bättre men inte alls som från början. Stan kryllar inte av MC parkerings rutor om än säger så.

Ja för några år sedan tog dom bort fri parkering för MC. Det resulterade i att färre åkte MC och valde bilen istället. Precis vad staden inte behövde. Dom som fortsatte att åka MC tog upp en hel P ruta per MC istället för som innan då flera MC delade på en ruta. Lysande resultat när politiker tänker till. Det blev så klart mothugg från folket så dom lättade lite på reglerna genom att införa gratis MC parkering på dom speciella MC parkeringarna som finns. Lite bättre men inte alls som från början. Stan kryllar inte av MC parkerings rutor om än säger så.
Det som var så perfekt förut.
City var aldrig några problem besöka och man tog inte någon direkt störande plats. Oftast brukade jag stanna på MC parkeringen på Olof Palmes gata, snett mittemot Olofsgatan då de flesta asienbutikerna är samlade runt där. Det var också en rätt lagom plats för en kort promenad upp till plattan.
Trist utveckling.
Jag har svårt tänka mig att bara vara hänvisad till bil och tuben för besök i city. De alternativen är så opraktiska.
Har de också blivit hårdare om man ställer sig i cykelställen med MC? Det brukade slinka igenom som oftast, även om det formellt inte var helt ok.

Det som var så perfekt förut.
City var aldrig några problem besöka och man tog inte någon direkt störande plats. Oftast brukade jag stanna på MC parkeringen på Olof Palmes gata, snett mittemot Olofsgatan då de flesta asienbutikerna är samlade runt där. Det var också en rätt lagom plats för en kort promenad upp till plattan.
Trist utveckling.
Jag har svårt tänka mig att bara vara hänvisad till bil och tuben för besök i city. De alternativen är så opraktiska.
Har de också blivit hårdare om man ställer sig i cykelställen med MC? Det brukade slinka igenom som oftast, även om det formellt inte var helt ok.

Jag vet inte vad som accepteras. Jag besöker väldigt sällan Stockholm city och aldrig frivilligt. Oftast något affärs möte. Har endast läst media t.ex. tog dom upp frågan i tidningen MC-folket eller var det Bike. Har snackat med lite vänner som beklagat sig över att en stor fördel med att ta hojen till stan försvunnit. I somras hade vi styrelsemöte i stan och då läste jag på vad som gällde för parkering med MC. Hittade en MC parkering några 100 meter från platsen där mötet skulle hållas. Kollade på nätet innan jag åkte dit.

Covidhäktet dag 2...
Känns lite som en film.. overkligt

Dagbok: Har funnit mig tillrätta i covidhäktet. Or Covid Jail in English. I feel safe here. I feel at home... I know my place in life..

I don't know if I'll ever be realeased... if I will make it on the outside.
Finns inte prisonbreak som tv-spel, så du kommer i stämning ;)
Jag tyckte det var lugnt, kunde slappna av 5555 ;)

Tillbaka
Topp