Bada i Chonburi

Micke.T

Forumveteran
Vi skall en tripp till Chonburi när vi åker ner nu i maj.
Vill kasta ut en fråga till all erfarenhet på forumet, finns det nått vettigt att göra där? Och det viktigaste finns det någon bra strand att hänga på i 2 dagar? Varför vi skall dit, är för att träffa släktingar till frugan som alla tycker det finns fina stränder, vilket får mig att undra om dom verkligen har varit någon annanstans och badat.

Bangsean ligger ju i Chonburi inte så långt från staden ... sen är den ju som den är, men man kan ju köpa mat och äta och dricka gott ...

Vad man skall rek. beror på hur "rörlig" du är. Bor du i Chanburi stad så är det inget att hänga i granen.
Bang Saen är ett ställe som alla från Bkk åker på helgerna för att sitta på stranden för att äta och supa.
Badet är inte vad du förväntar dig, långgrunt och fullt av sand i vattnet. Lite smutsigt dessutom.

Du har utanför Si Racha en fin Ö, Koh Racha med fina bad, båt från piren i Si Racha. Då du kommer dit så GÅ upp, på ön, hundra met. Där har du "tuk Tuk " som tar dig till andra sidan av ön. Jättefint bad och god mat. Kan jämn föras med Koh Lahn utanför Pattaya.

Pm mig i dag om du har fler frågor. Är hemma efter 1200 Swe tid. i dag.

Det är 10 år sen jag var i Bang Saen...
Vi var där nästan en hel vecka.. Kom i början av veckan och det var fan nästan tomt på folk..
Tänkte ju att va fan är detta för turist ställe..??
Lite skönt var det ju då man inte behöver trängas nere vid stranden.. :):)

Men sen kom helgen... Fy fan säger jag bara...
Jävlar vad folk överallt... Och smutsigt tycker jag också att det kändes som...

Vart i Bang Saen flera gånger nu, @EV brukar ju måla upp den stranden som paradisisk, men det är en dikt och förbannad lögn.
Äckligaste badstranden jag har besökt i hela Thailand, och jag har besökt en del, styvmorsan som till och med tycker det är helt ok att bada vid Pattaya beach ville inte ens gå barfota och doppa fötterna i vattnet vid Bang Saen:s strand då hon tyckte det såg så äckligt ut.
Enda stranden ungen inte fått lov att gå och doppa sig, helst inte efter @Janne berätta att hans ungar hade fullt av oljefläckar på sig efter dom hade badat där.

Men annars är det en fin liten håla att besöka par timmar, fint kvällstid när solen gått ner, då är även stranden fin ;) när man inte ser skiten ;)

Men Chonburi ligger ju mitt imellan Bangkok och Pattaya, inget stort avstånd till något av ställena om man har bil, så något att hitta på borde inte vara något problem.

Men att Thaiarna säger att det är fina stränder, det tror jag, det är ett stort turistmål för Thai på helgerna och stranden är full av Thailändare på helgen, faranger håller sig mest ifrån den stranden.

Har varit kanske 3 ggr i nåt som heter Bang Sa-ray söder om Jomtien kanske 5-6 km.... Där fanns god mat, en fin strand och trevliga människor.. Jag gillade det stället i alla fall..

Bang Sarey

IMG_20170306_080733_optimized.jpg

IMG_20170306_082255_BURST001_COVER_optimized.jpg

Har varit kanske 3 ggr i nåt som heter Bang Sa-ray söder om Jomtien kanske 5-6 km.... Där fanns god mat, en fin strand och trevliga människor.. Jag gillade det stället i alla fall..
Vad har det att göra med strand i närhet till Chonburi?
Får han ju åka en jäkla bit för att komma till Bang Sarey ca. 1 timma.
Bang Saen ligger kanske 10 minuter från Chonburi stad.

Mycket renare i Bang Sarey
Det är det, Bang Sarey är en trevlig håla och hade det inte varit att det är så långt till skolan så hade vi nog bosatt oss i Bang Sarey.
Tyvvär tar det ca. 40 minuter en väg till skolan därifrån.
Åker man ut på udden till stränderna vid militärbaserna strax söder om finner man stränder med det klarblåaste vattnet jag sett på fastlandsstrand.

Det är 10 år sen jag var i Bang Saen...
Vi var där nästan en hel vecka.. Kom i början av veckan och det var fan nästan tomt på folk..
Tänkte ju att va fan är detta för turist ställe..??
Lite skönt var det ju då man inte behöver trängas nere vid stranden.. :):)

Men sen kom helgen... Fy fan säger jag bara...
Jävlar vad folk överallt... Och smutsigt tycker jag också att det kändes som...

Och där har du svaret ,, Thailändare är helt överlägsna turister på att skita ner ,, skita ner på alla sätt ... Städar i stort sett aldrig , bara att titta på Jomtien efter en helg,, jag och gumman brukar vara där på kvällen och mata hundarna , då sitter det Thais hela vägen och äter samt dricker Sang Som och cola ....plockar sällan efter sig .Skitgrisar ....

Sen detta med Ban Zen ,, Rayongområdet är ett av det mest kontaminerade ställen i värdshaven ,, det har legat olika Kemindustrier i området , har aldrig sanerats efter detta så grundvattnet har fört ut skiten i jorden samt det kustnära vattnet ... Det syns kanske inte ,, men det finns där ,stark cancerogent ....... Finns att söka på internet ,, tro inte att BKK bukten är ren ...... Phuket är outstanding när det gäller badvatten , men Phuket är även outstanding när det gäller att hålla höga priser på nästan allt ,, Pattaya ett av de billigaste ställen i Thailand ..Hur det ser ut på Phukets öar vet jag inte ,men det skall jag ta reda på i Januari dåblir det hojåka till Kho Lanta , kanske hälsa på Kho Lanta där ,en trevlig kille :)

Vi skall en tripp till Chonburi när vi åker ner nu i maj.
Vill kasta ut en fråga till all erfarenhet på forumet, finns det nått vettigt att göra där? Och det viktigaste finns det någon bra strand att hänga på i 2 dagar? Varför vi skall dit, är för att träffa släktingar till frugan som alla tycker det finns fina stränder, vilket får mig att undra om dom verkligen har varit någon annanstans och badat.

Om det är provinsen du menar så är Koh Sichang (Som Långeman egentligen menar) och Hat Nang Ram finast tycker jag. :)

Jag har skrivit om dem tidigare:
https://thaisnack.se/threads/ko-sichang-en-lite-annorlunda-oe.10152/
https://thaisnack.se/threads/hat-nang-ram-en-lugn-och-trevlig-liten-strand-i-sattahip.10925/
https://thaisnack.se/threads/hat-nang-ram-en-lugn-och-trevlig-liten-strand-i-sattahip.10925/
Bangsaen kan vara ganska rent på morgonen ibland och om det är frånlandsvind. ;)

Vad har det att göra med strand i närhet till Chonburi?
Får han ju åka en jäkla bit för att komma till Bang Sarey ca. 1 timma.
Bang Saen ligger kanske 10 minuter från Chonburi stad.

Ja Jonas, om det nu är fullständigt värdelöst i Bang Saen som du sade i kraftfulla ordalag, så kanske det inte måste vara helt fel, att tipsa om något 1 timme därifrån då... Jag gillade det i alla fall.. snygga foton därifrån tycker jag..

Den här stranden du menar eller?
20160320_114334.jpg
20160320_113633.jpg
20160320_114402.jpg
20160320_114654.jpg
20160320_114420.jpg

Kan vara lite mycket folk på Lördagar iallafall, men rent hålls det, militärens område så där ligger inte en endaste liten plastbit och skräpade.

Nang Ram Beach, är nog den bästa mellan BKK och och Rayong.
Militärbasen, straxt söder om Bang Sarey ,som också var OK, är stängd för falanger sedan någon mån. tillbaka.

Liknande trådar

T
Svar
7
Visningar
2 K
Caveman™
C

Tillbaka
Topp