Bakmaskin

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Finns det någon eller några här som har bakat bröd i en bakmaskin?
Är den så bra och enkel att använda som reklamen säger.
Jag har ingen, har aldrig använt någon men har nu fått en fråga om jag vill ha en.

För många år sedan, när bakmaskiner var populära för första gången. Jag tror till och med att den blev utsedd till årets julklapp.
Då hade jag en, men jag slutade att använda den efter några gånger. Min bakade bara en liten limpa, räckte bara till frukost för två personer i två dagar. Så nu för tiden bakar jag på det gamla vanliga sättet.

/Anubaan

Det är lite så som jag hörde redan på den tiden, får jag den tar jag väl emot den och testar, sen får jag se hur det blir med fortsättning på baket. Det gamla hederliga sättet eller inte.

ca -95 hade vi en den funkade till att baka vitt bröd i lite grövre bröd blev inte bra, sen var det så tråkigt allt bröd hade samma form. Vi testade ett tag sen försvann den från köket.
Nä det var ingen höjdare, många köpte men få tror jag har den kvar.
Ev. har dom blivit bättre nu, men tveksamt.
Skulle satsa på nya sommardäck till Pärlan i stället :)

Kommer ihåg reklamen vakna till doften av nybakat bröd, jo mors våran jaäkel den väckte oss när den drog i golvet med en smäll. Den startade ju och då vibrerade den så att den hoppade ner från köksbänken. :)

"Rolf " sa:
Kommer ihåg reklamen vakna till doften av nybakat bröd, jo mors våran jaäkel den väckte oss när den drog i golvet med en smäll. Den startade ju och då vibrerade den så att den hoppade ner från köksbänken. :)

M.a.o. "golvbakat"bröd ;D :D ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp