Belarus i Bueng kan

I strumplästen tog man sig till nästa kammare där bad man Nagan om lycka och rikedom. Tillslut Nagans huvud.

DSC02631.JPG

DSC02632.jpg

DSC02634.JPG
Verkar ju helt klart besökvärt, har bara varit på PhuThokWatChetiya Khiri Wihan i Bueng Khan det var lite som fantomenklippan mitt i flat landskap, men såg ut som lite likheter, åker man dit igen skall man klart besöka det du visade här, tack för bilderna och infon om en sevärdhet man missade och har att se.

Verkar ju helt klart besökvärt, har bara varit på PhuThokWatChetiya Khiri Wihan i Bueng Khan det var lite som fantomenklippan mitt i flat landskap, men såg ut som lite likheter, åker man dit igen skall man klart besöka det du visade här, tack för bilderna och infon om en sevärdhet man missade och har att se.
Phu Thok har man piffat upp, körde förbi för 4 år sen. Phu sing också en klippa, liknar 3 valar. Finns ett vattenfall där man kan åka barbacka en bit, vad den heter kommer jag inte ihåg just nu. Finns på you tube

Phu Thok har man piffat upp, körde förbi för 4 år sen. Phu sing också en klippa, liknar 3 valar. Finns ett vattenfall där man kan åka barbacka en bit, vad den heter kommer jag inte ihåg just nu. Finns på you tube
Ok, jag var där på julafton 2015, då var man lite orolig när man gick på vissa träbroar runt klippan, frugan kom till 3:dje nivån och stanna där, jag och äldste till 6:te men då ville han inte högre upp för har för mig det är 7 nivåer?

Såna tävlingar hålls överallt i Thailand och några lag reser runt och tävlar.
Sett några i Mun River utanför Korat med lag från Ratchaburi och i Mekong vid Nong Khai.
Att man tävlar med långbåt på andra ställen tvivlar jag inte men inte sett tidigare att man tävlat i pakkhat. I nong khai, bueng kan och Nakhon Phanom vet jag. Sett att i nong Yong finns långbåt och man tränat med. Är nån km. från Mekong.

Att man tävlar med långbåt på andra ställen tvivlar jag inte men inte sett tidigare att man tävlat i pakkhat. I nong khai, bueng kan och Nakhon Phanom vet jag. Sett att i nong Yong finns långbåt och man tränat med. Är nån km. från Mekong.
Här kan du de tävlingsschemat för september tom november 2023 runt om i landet.

Här kan du de tävlingsschemat för september tom november 2023 runt om i landet.

Ok, en 8-10 båtar som tävla här, tror Lao sopa rent. En Italienare var en av sponsorerna, ägaren till Mr House and Hotel.

Ok, en 8-10 båtar som tävla här, tror Lao sopa rent. En Italienare var en av sponsorerna, ägaren till Mr House and Hotel.
Ja det har mångåriga historiska traditioner och inslag av marknader och religion.
Festivalstämning.

Liknande evenemang förekommer i alla grannländer fast båttyperna varierar.

I Sverige har vi också olika roddar som en del för att bevara vår kultur.

Hej

Undrar om alla vet varför båtarna ligger vattenfyllda?

Det är ju för att hindra att båtarna torkar, sprickbildning uppståroch att båtarna sen läcker vatten, så man fyller båtarna med vatten när dom inte används för att sen ösa båtarna när dom ska användas, vi gör på samma vis.

Mvh isan lover

Hej

Undrar om alla vet varför båtarna ligger vattenfyllda?

Det är ju för att hindra att båtarna torkar, sprickbildning uppståroch att båtarna sen läcker vatten, så man fyller båtarna med vatten när dom inte används för att sen ösa båtarna när dom ska användas, vi gör på samma vis.

Mvh isan lover
Jag också, i Sverige när den gamla träbåten vinterförvarats i en lada.

Tillbaka
Topp