Betale sin kone.

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 8711
  • Start datum Start datum

Jeg har en god kamerat fra Norge som bor i Pattaya som betaler sin samboer 15 000 Baht/måned. I følge han så er det en helt vanlig praksis at utlendinger betaler sine koner/samboere "månedslønn" for å bo sammen med dem. Bakgrunnen for at han betaler henne en "månedslønn er at hun skal "ta vare på" han. Han fant denne kvinnen i en bar etter at, etter hans sigende, hadde prøvd 200 bardamer. Og denne kvinnen er , etter hans sigende, den eneste ordentlige bardamen i Pattaya. Jeg har kjent denne mannen i i over 20 år og jeg vet at han ikke er dum, men på tross av det så forstår han ikke at denne kvinnen fremdeles jobber i en bar. Forskjellen er bare det at han er den ensete kunden. Så mitt spårsmål gjennstår "Hvorfor".
Ja han är ju norrman

Så du betalar ingenting men bor i Nakhon Nowhere i ett radhus du hyr av din kvinna.
Bara det låter som ett allt för högt pris för mig.
Du har alltså, enligt mig, blivit blåst.
20 år i Thailand och tror det bara är du som lärt dig något men har ändå inte fattat att det finns massvis med underbara självgående kvinnor i landet. Många har vi mött, bara du som tror ingen annan gjort det. Tills nu får man väl ändå hoppas.

/ SatanG
Grejen är nog att han HAR fattat att det finns bra fruntimmer i Thailand så nu är han bitter som fn för att han gått all in med fel.

Senast redigerad av en moderator:
Ja så kan det nog va. Börjat ruttna på hans trådar och påståenden.

/ SatanG
Har man gift sig är det allt tillsammans mellan makarna.
Gemensam förvaltning av pengar, ansvar och vardagliga utgifter samt vem som gör vad.

Fungerar det inte är finns det tusentals bättre förhållanden.

Stanna inte kvar i en relation om man otrivs är mitt råd.

Har man hamnat i detta sällskap är det är det lycka eller en katastrof

DSC_0015.JPG

Grejen är nog att han HAR fattat att det finns bra fruntimmer i Thailand så nu är han bitter som fn för att han gått all in med fel.
Det er fullstendig feil. Det korrekte er at jeg er forbannet og fryktelig misunnelig på alle dem som har verdens beste koner fordi dem betaler dem en fast sum hver måned. Men dem vil ikke fortelle meg hvor mye jeg må betale for å få en sånn kvinne og det gjør meg enda mer forbannet.

Nej, det det är du som försöker applicera din verklighet på allt och alla.
Hvordan kan du vite det når du ikke engang gidder å lese hva jeg skriver. Det eneste du holder på med er å beskylder meg for å ha meninger som jeg ikke har istedenfor å skrive noe seriøst. Kanskje det er på tide å få ut ørevoksen å høre på hva voksne folk sier og holde opp med dette tullet ditt. For du oppfører deg som en liten bortskjemt drittunge som ikke får som han vil uansett hvor mye han skriker.

Hvordan kan du vite det når du ikke engang gidder å lese hva jeg skriver. Det eneste du holder på med er å beskylder meg for å ha meninger som jeg ikke har istedenfor å skrive noe seriøst. Kanskje det er på tide å få ut ørevoksen å høre på hva voksne folk sier og holde opp med dette tullet ditt. For du oppfører deg som en liten bortskjemt drittunge som ikke får som han vil uansett hvor mye han skriker.
Kan du försöka skriva på svenska?
Ingen normal medlem läser det du skriver..

OT
Det är lite synd att vi tappar "skandinaviskan", runt 1800/1900-talet förstod vi nog varandra mycket bättre. Har väl delvis med uttalet att göra, danskan är ju inte längre begriplig. Läste att de har svårt att lära sig stava, då talspråket numera skiljer sig så mycket från skriftspråket.

Dock, märker att det blir lättare och lättare att förstå norskan ju mer man läser - vilket kanske är den stora behållningen med att kämpa sig igenom vår norske forummedlems alster.

PS. Huruvida man skall ge sin fru "lön" eller inte är ju en ickefråga. Som jag visade tidigare så är det lagstadgat att makar har försörjningsplikt gentemot varandra. Man kan liksom inte köpa sig en sportbil samtidigt som hon inte får någonting, om man nu är den ende med inkomst i familjen.

OT
Det är lite synd att vi tappar "skandinaviskan", runt 1800/1900-talet förstod vi nog varandra mycket bättre. Har väl delvis med uttalet att göra, danskan är ju inte längre begriplig. Läste att de har svårt att lära sig stava, då talspråket numera skiljer sig så mycket från skriftspråket.

Dock, märker att det blir lättare och lättare att förstå norskan ju mer man läser - vilket kanske är den stora behållningen med att kämpa sig igenom vår norske forummedlems alster.

PS. Huruvida man skall ge sin fru "lön" eller inte är ju en ickefråga. Som jag visade tidigare så är det lagstadgat att makar har försörjningsplikt gentemot varandra. Man kan liksom inte köpa sig en sportbil samtidigt som hon inte får någonting, om man nu är den ende med inkomst i familjen.
Beror nog på vilken del av Sverige man är uppväxt med, uppväxt på västkusten har man nog lättare för Norska och skåningar danska.
Jag går vakt med en dansk och det går ok blir lättare dag för dag och hans danska är verkligen skorvlig (köpenhamnsbo), har en annan dansk och färöingar ombord dom är lättare att förstå.

Jeg blir bare mere og mer imponert over denne kunnskapen noen har om andre mennesker og nå virker det som at man har fått synske evner også. Hva blir det neste? Jeg venter i spenning og stor forventning.

Ja han är ju norrman
Og du tror at svenskene i Pattaya er noe særlig smartere. Beklager men jeg har møtt noen av dem og jeg kan ikke akkurat påstå at det finnes forskjeller bortsett fra at svenskene kjøper alt det dem trenger på super’n og betaler kun for stolen på stranda. Svenskene i deres lille «boble» ser vel på dette som en intelligent handling, men i virkeligheten så er dem bare gjerrige.

Bara det att ditt första inlägg har 3 frågor som baseras på en grundfråga. De efterföljande frågorna är p.g.a dina förutfattade meningar.

Du har ju nämligen hört av din kompis i Pattaya att han betalar 15.000Thb/månad och det är tydligen något som alla gör.

Din information verkar du således hämta från din umgängeskrets.
Det blir väl 10 gången jag säger det. Byt umgängeskrets.

Det känns inte som att du är någon direkt relationsexpert för att vara helt ärlig. Några sociala antenner verkar du inte heller ha.

Tillbaka
Topp