Betale sin kone.

• Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 8711
  • Start datum Start datum

Mellan mig och min förra hustru skiljer det 19 år, vi levde som gifta med varandra i 17 år, under dessa år fick vi en underbar son. Nämnas bör i sammanhanget att hon inte är Thai. Hon är en universitesutbildad riktigt smart skandinavisk kvinna med ett toppjobb på Karolinska institutet, har sista året skrivit en doktorsavhandling om sambandet mellan Obesitas och hjärt/kärl samt diabetes. Slog detta kanske hål på dessa fördomar om outbildade Thailändskor som av ekonomiska skäl och helt utan kärlek gifter sig med 20 år äldre gubbar.
Hon är från Finland. Det har du skrivit många gånger förut ;)

Personligen reagerar jag då det konsekvent hävdades att alla (andra) blir blåsta, som sagt, det finns alla varianter på förhållanden och det borde vara svårt att inte förstå det. Jag tjatar ofta om den mindre procenten av thailänskor som lyckats bra, tycker det är skräp att folk ofta ska behöva erkänna till höger och vänster att de gift sig med ett luder så har inga problem att ta den diskussionen. Thaikvinnor (och män) har redan tillräckligt dåligt rykte och fördomar så även om vi inte ska dölja det dåliga så behöver vi ju inte heller envisas med att det jämt är så utan istället lyfta fram de som gör bra ifrån sig.

Är ganska övertygad om att förhållande mellan svenne banan och thailändska bartjejer minskar med tiden, inget jag kan bevisa naturligtvis utan bara en känsla. Kanske för att jag lever i en bubbla :)

/ SatanG
Är väl som här...ju mer glitter som sitter på tuppen ju fler som tycker hon satsat rätt! Sitta häma o ha sina egna uppfattningar hur man skall bete sig hör mest hemma i ett sosse dike av ärvd hävd... ;) . Att överföra sensmoral på by flickorna i Isaan är nog lika enkelriktat som oränsade blåbär, hahaha. Så klart att kärleken till sin ny funna partner lätt ställer allt ur spel, så och här hemma ska man inte glömma...

20 år yngre !? prova med 30-40 år yngre..

Nu snackar vi. Mysigt!

Jag har sett dessa par på stranden... han 70år... hon 25år... hans barn från Sverige är med, de är 45år... deras barn, 15-20 är också med...

Vilken familjefest.

Jag känner en farbror som när han träffade sin nya i Thailand, som var yngre än hans dotter. Då vägrade dottern prata med honom på flera år.

Kan tänka mig tankegången, farsan är okay med att ligga med någon som skulle kunna vara hans barnbarn... inte olagligt, men i mångas tycke osmakligt.

Nu snackar vi. Mysigt!

Jag har sett dessa par på stranden... han 70år... hon 25år... hans barn från Sverige är med, de är 45år... deras barn, 15-20 är också med...

Vilken familjefest.

Jag känner en farbror som när han träffade sin nya i Thailand, som var yngre än hans dotter. Då vägrade dottern prata med honom på flera år.

Kan tänka mig tankegången, farsan är okay med att ligga med någon som skulle kunna vara hans barnbarn... inte olagligt, men i mångas tycke osmakligt.

Om nu 70 årige Lasse väljer att åka till Thailand och återuppleva sin ungdom med en 25 åring. Låt honom göra det.

Vad rör det dig?

Är du avundsjuk?

BTT

Om nu 70 årige Lasse väljer att åka till Thailand och återuppleva sin ungdom med en 25 åring. Låt honom göra det.

Vad rör det dig?

Är du avundsjuk?

BTT
Jag vet att du har diverse diagnoser, så kommenterar inte bristen på läsförståelse.

Rör mig inte alls, inte ett dugg avis.
Hur mår du själv?

Vad rör det dig?

Är du avundsjuk?

BTT
Hej

Personligen stör det inte mig heller om det stannar vid detta, men möter man en uppenbarligen mycket gammal man som är nytatuerad och som har färgat det lilla gråa hår han har kvar morotsrött som går runt och berättar för alla han möter vilken gud han är i sängen och att hans fru (som kunde vara hans barnbarn) älskar honom så blir det bara patetiskt. Sen hoppas jag bara att tjejen får jävligt bra betalt för det är hon värd. :)

Mvh isan lover

Jag har ju alltid betraktat Pattaya som en livlina för dom mer eller mindre hopplösa fallen.

Där kan tom halta och lytta karlar hitta kärleken även om den nu oftast är köpt.

Detsamma gäller ju för 70+ gubbarna.
Så länge dom är snälla och anständiga så ser jag inga problem. Tjejerna får ju bättre ekonomiskt.

Så varför missunna dessa herrar detta liv på ålderns höst?

BTT

Tillbaka
Topp