Bevattning av rismark

Lägger in några äldre foton förra gången fick vi nästan 18 ton på våran mark

IMG_1219.jpeg

IMG_1220.jpeg

IMG_1221.jpeg

IMG_1116.jpeg

IMG_1109.jpeg

IMG_1078.jpeg

IMG_1079.jpeg

IMG_1072.jpeg

IMG_1070.jpeg

IMG_1076.jpeg
Satsa på Basmatiris och exportera till Sverige, ett kilo kostar nästan 30 kr.

Tidigare skrev du väl att du hade riktiga djur.
Nu får du väl ändå bestämma dig om det är skräpkor du föder upp eller vettiga kor.
Jag skrev väl inte att JAG har riktiga djur utan våra kossor var välgödda, vilket de förhållandevis är, du är ju bara som vanligt ute för att skapa tramsig diskussion, men då är du ute i ogjort väder som man säger, riktiga köttdjur/mjölkkossor är ju för oss i Skandinavien betydligt mer riktiga , tror nog du förstår, så varför spelar du dum ;)

Jag skrev väl inte att JAG har riktiga djur utan våra kossor var välgödda, vilket de förhållandevis är, du är ju bara som vanligt ute för att skapa tramsig diskussion, men då är du ute i ogjort väder som man säger, riktiga köttdjur/mjölkkossor är ju för oss i Skandinavien betydligt mer riktiga , tror nog du förstår, så varför spelar du dum ;)

Måhända jag spelar dum, men jag är inte så dum så jag föder upp värdelösa kreatur.

Vi köpte kött från långöron av bondefrun som jobbade på Amphur.

På frågan vilket kött, som jag ville ha, så sa jag filen.

Hustrun återkom och frågade om jag ville ha den från fram- eller bakdelen.

Mitt svar blev Maipenrai.
Hej

Ja ungefär så fungerar det nog lite överallt på landet, jag har fått uppfattningen att allt rent kött utan fett, ben och senor kallas Neua San (filé), sen brukar priset vara samma per kilo oavsett vilken del på djuret man än väljer.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp