Blodgropp och Coronasmitta

• Trådstartare Trådstartare Skip
  • Start datum Start datum

Fyndigt att starta ännu en Corona tråd :p men stämmer infon ligger jag åxå bra till då med min blodgrupp är samma som din :)
Tanken från min sida var att hålla sig på den medicinska biten , hoppas andra klarar det med , då klarar jag det galant , 38 % skall ha Oan av Sveriges , befolkning. Det förklarar en del o att Svart befolkning klarar detta sämre då de enligt vad man kan finna oftast inte har Blodgrupp o i samma utsträckning , Inte helelr folk i Medelhavsländer .. Det verkar ju ganska väl underbyggt från många länder , så också nu från Svenska forskare som snart kan visa en sammanställning

Samma för mig och min fru, vi har blodgrupp 0+ båda två. Hoppas att teorin stämmer.
Kanon, att din fru har , Asiate rhar tydligen inte lika stor % av denna som vi Nordbor, detta gäller tydligen inte bara Corona utan alla infektionssjukdomar, dvs vi som har o skall klara oss bättre då vi har anrikroppar med de som ev skulle kunna smitta oss med annan blodgrupp

Kollade nu, på Sverige , 32 % Thailand dryga 40 % , Vissa afrikanska länder över 40% så det som jag gissade på grundat av vad jag tidigare läst
stämmer inte alls , Thailand har mycket = , kanske kan vara en bra anledning till låg smittspridning , En som inte smittas lika lätt av till ex en med blodgrupp A alt B eller AB kan ju inte heller föra smittan vidare ;) Men lite långsökt va ??

Peru har 70% O+ och är väldigt hårt drabbade av Covid19.

Blir nog inget Nobelpris för den teorin.

Tillbaka
Topp