Böcker värda att läsa

Lite tråkigt faktist vet väldigt lite om farfars sjömansliv, trots att det är han jag har mest minne av från barndommen.
Släpa med en runt överallt, lite som i Thailand farsan hade fullt upp med att sköta firma och få ihop det för familjen.
Vet mer om farsans liv på trålare då jag vart en del av det, men farfar som släpa mig på sjöfarts museumet och dylikt.

Blitt annorlunda från man blev tonnåring då jag och farsan hängt som polare sen dess.

Hittat en bok serie jag fastnat för nu.
Jag är rätt blandad i min läsning, läser allt mellan himmel och jord.
Deckare blir det oftast inte men köpte första boken i den här serien när jag gick på sjön sist, tänkte eftersom jag inte orkar bära med mig mycket bagage att den räcker, sträcktläste, den va slut på par dagar.
Köpte resten av böckerna när jag kom hem del 3 gick nästan hela boken när jag öppnade den, dock inte avslutat än, håller på nu efter bilresan, borde gå och lägga mig men ett kapitel till ;)
Vet inte vad böckerna heter på Svenska då jag helst läser på Engelska men ni ser författarens namn på fotot.
Vill man ha en riktig solstolsläsning är ju deckare #1, finns böcker för alla tillstånd ;)
Hoppas jag inte skall hamna i någon blogg som udda och konstig för jag gillar och ligga att läsa, kommer som #2 efter att bränna runt med min Nissan ;)
1491683484163-265193801.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Scandinavian corner (4).jpg
Hittat en bok serie jag fastnat för nu.
Jag är rätt blandad i min läsning, läser allt mellan himmel och jord.
Deckare blir det oftast inte men köpte första boken i den här serien när jag gick på sjön sist, tänkte eftersom jag inte orkar bära med mig mycket bagage att den räcker, sträcktläste, den va slut på par dagar.
Köpte resten av böckerna när jag kom hem del 3 gick nästan hela boken när jag öppnade den, dock inte avslutat än, håller på nu efter bilresan, borde gå och lägga mig men ett kapitel till ;)
Vet inte vad böckerna heter på Svenska då jag helst läser på Engelska men ni ser författarens namn på fotot.
Vill man ha en riktig solstolsläsning är ju deckare #1, finns böcker för alla tillstånd ;)
Hoppas jag inte skall hamna i någon blogg som udda och konstig för jag gillar och ligga att läsa, kommer som #2 efter att bränna runt med min Nissan ;)
1491683484163-265193801.jpg

Jag gillade Christopher G Moores serie om Vincent Calvino som utspelar sig i Bangkok.

Kathedralen vid Havet. Ildefonso Falcones.
Rekommenderad av en kompis men jag började läsa den någon månad senare än jag tänkt. Handlar om 1200 talets Barcelona. Grym och intressant story men inslag av realistiska beskrivningar.
Tung i början men djävulsk bra....det händer att jag tänker tillbaka på händelser i boken...grym tid för människor pest o kolera, feodalsamhället...mm....

Liknande trådar

H
Svar
2
Visningar
2 K
H
W
Svar
8
Visningar
1 K