Kanske bättre ta Koh Chang då.
2 veckors semester resa med barnfamiljer i Hua Hin låter sådär.
Gissar att dom är ute efter stränder, solstolar, bad, ungarna vill leka i poolen föräldrarna hänga lite i baren.
Sen brukar ju inte en hel dag regna bort runt Jul i Phuket eller Krabi.
Dom gånger jag vart i Phuket och Krabi så visst har det regnat, men inte så det förstört en hel dag, tom rätt gött med ett par droppar.
Ja Koh Chang kan absolut vara ett alternativ, men ang Hua Hin är väl du inte riktigt rätt person att uttala dig eller hur? Har du överhuvudtaget tillbringat en enda natt här?
Det dräller av barnfamiljer här, speciellt svenska. Hua Hin är mycket barnnvänligt för att vara Thailand och det finns gott om solstolar på stränderna, men dom flesta stränderna här är mycket långa och solstolarna brukar finnas på en del av stranden, den stranden på bilderna (Suan Son, militärstrand) så säger man till i början vid restaurangen hur många stolar man vill ha (20 baht/st) så bär dom ut dom dit man vill sitta, dom flesta väljer i skuggan under träden. På centrum stranden finns solsängar inom vissa områden där det även finns restauranger.
Barnvänligare stränder får man leta efter för här är rejält långgrunt vilket också gör att stränderna är helt suveräna att promenera på, platt som en pannkaka och inget äckligt grus eller vasst snäckskal.
Men som sagt, paradis stränderna ligger inte här, då är det söderöver som gäller men vi firade jul på Koh Samui för 2 år sen och nyår på Phuket och det va skitväder nästan hela tiden. Även om det inte regnade hela tiden så var det mulet.
Det är bara så det är, ostabilast väder där den årstiden men har man tur med vädret så är det jättefint.
Phuket var svindyrt jämfört med Hua Hin och alldeles för mycket ryssar men förbaskat fin natur. Kho Lanta har jag inte varit på men ska vara fint, dock väldigt lugnt så beroende på vad man gillar så kan det nog bli rätt segt på kvällarna. Är väl lite så på Koh Chang också?
Hua Hin är ju en riktig stad med allt som hör därtill såsom bra shopping och massor av restauranger och barer att ta sig en öl och spela lite biljard eller kolla på nåt liveband eller dansa till levande musik, nattmarknad mm. Dessutom en av Thailands bästa matmarknader där man kan äta och dricka gott mycket billigt och umgås, vad jag vet/hört så är det bara Udon Thani som har något liknande, den i Udon är lite större men mycket dyrare och tyvärr tak över nästan hela.
Iaf skit samma, folk gillar olika saker men Hua Hin är bättre än många tror.
Och som sagt i feb-mars hade jag aldrig valt Hua Hin för en 2v resa om det inte är för att slippa burdusa ryssar, Tuktuk maffia och höga priser. Har man inte ont av dessa så är Phuket kanon.
På Koh Lanta slipper man tuktuk maffia mm men ska som sagt vara rejält segt kvällstid och inte mycket till shopping.