Bröd, nyttigt eller ett fördärv

Nej, jag vet inte, vem han är, och det har inte heller någon betydelse !
Jag relaterar till, vad han skriver, det räcker !

Jag vet inte heller, vem du är, annat än en man som skriver mycket om golf och oxfilé.......
Arja Saijonmaa:

Vem är du, vem är jag, levande charader................!
Spelar alla roller så bra
Ingen kan väl ana nåt, har förstått
När det gäller kärlek är det dig som jag vill ha
Vem är du, vem är jag, kan vi få kontakt nu
Genom hjärtats telegrafi
Om jag söker sanningen, får jag den
Sänder dig signaler genom telepati

Nej, jag vet inte, vem han är, och det har inte heller någon betydelse !
Jag relaterar till, vad han skriver, det räcker !

Jag vet inte heller, vem du är, annat än en man som skriver mycket om golf och oxfilé.......
Ja, å inte är jag rädd att visa vem jag är, trots att jag är barnslig ;)

Själv äter jag bara sånt jag tycker är gott så fullkornsbröd faller bort direkt.

Jag äter både sådant jag tycker är gott och sådant som bara uppfyller funktionen av att ge en mättnadskänsla.
För egen del så äter jag hellre någon typ av fullkornsbröd då vitt bröd oftast känns lite tomt.
Sedan så är det nog lite placeboeffekt. Det ser och känns nyttigare och man tycker sig bli lite mer mätt.

Jag äter både sådant jag tycker är gott och sådant som bara uppfyller funktionen av att ge en mättnadskänsla.
För egen del så äter jag hellre någon typ av fullkornsbröd då vitt bröd oftast känns lite tomt.
Sedan så är det nog lite placeboeffekt. Det ser och känns nyttigare och man tycker sig bli lite mer mätt.
Jag äter endast barkbröd av ekonomiska skäl. Ibland tillåter jag mig att doppa brödet i lite skämd mjölk för att "jazza" till anrättningen.

Delar av min kostcirkel.
God morgon!

20200925_091304.jpg

Den kostcirkeln skulle få mig att behöva öka insulindos rejält. Men ökad fetma som konsekvens.
Avundsjuk på de som kan äta sådant utan att få hälsoproblem. Jag kunde när jag var ung, men det var då det.
Typisk dag igår. Packar container 7 timmar och 3 timmar capoeira på kvällen.

Nä jag åt inte bara tårta imorse.. en tallrik grönsakssoppa o kaffe o ett glas juice med 555

Tillbaka
Topp