bsök

Han skriver väl att han läste artikeln om att Curre Lindstöms sambo fick inte tillfälligt uppehållstilstånd eller permanent.

Sen undrar han (TS) vad gäller hans fru om hon får komma på semester till Sverige.

Samt vilka tomtar är det som sitter på immigration i Sverige och beslutar egentligen?

Min gissning, hade jag inte precis läst artikeln om Curre Lindström innan hade jag med vart 0 ställd, för tydligt inlägg var det inte ;)

Det visar väl att att inte har förstått artikeln om Curre.
Semester för TS fru bör alltså vara ett vanligt "besöksvisum" och inte uppehållstillstånd.

Ja, hans fru får komma på semester så länge kraven uppfylls.

Migrationsverket beslutar om uppehållstillstånd och inte turistvisum eller besöksvisum.

Att Curres sambo inte får "hälsa på" är alltså något som TS har missförstått, alternativt hoppat över var 4:e mening eller något sådant.
Saxat från Aftonbladet
"Paret bor under stora delar av året i just Thailand och Hua Hin, samtidigt som de åker till Sverige under somrarna."

Att man skriver dåligt är en sak, men dålig läsförståelse av en ganska lättolkad text är värre.

tacksam för alla inlägg min fru vill. jag vill också att hon kommer till sverige och träffar min pappa 93 år innan han flyger iväg ni pratar så mycket annat så man kan undra om ni inte har druckit för mycket av det goda lingondrickat har ni bunkrat we goo out in the jungle and looking for it som min fru säger

tacksam för alla inlägg min fru vill. jag vill också att hon kommer till sverige och träffar min pappa 93 år innan han flyger iväg ni pratar så mycket annat så man kan undra om ni inte har druckit för mycket av det goda lingondrickat har ni bunkrat we goo out in the jungle and looking for it som min fru säger

Sök ett besöksvisum då!
Vi kan knappast ge henne ett besöksvisum här på forumet.

Välkommen till TS @jan-börje det blir så på forumet ibland.
Men @andrejsdenruskige har gett dig info som du kan använda dig av

Sök ett 90 dagars turistvisum via VfsGlobal,
det räcker för att hinna träffa pappa.

jag förstår men man kan undra vad en handläggare kan tänka med när det endast gäller besök besöker själv thailand tycker det känns orättvist jag känner mej lite opersonlig när jag inte har en bild på mej själv ska ordna detta

jag förstår men man kan undra vad en handläggare kan tänka med när det endast gäller besök besöker själv thailand tycker det känns orättvist jag känner mej lite opersonlig när jag inte har en bild på mej själv ska ordna detta

Det är fortfarande inte migrationsverket som avgör besöksvisumsfrågan.
Och vad gäller besökandet av Sverige så verkar det gå hur bra som helst för Curres sambo. Dock får dom inget 6 månaders UT, vilket är fånigt.

Släpa röven din till VFS och ta med de dokument som krävs. Alla krav finns att finna på nätet.

Ang Curre så framkom det i förra artikeln om honom att hans pension inte uppfyllde kraven på att försörja 2 personer, lägg där till den ganska så extrema åldersskillnaden där han snart är 80 så är det väl inte konstigt att dom får avslag. Är väl ganska troligt att hon vill stanna i Sverige om Curre går bort, men hur ser hennes möjligheter till försörjning ut som 40 årig nysvensk.
Men det primära till avslaget var nog hans pension.
Senaste artikeln har vinklat storyn lite, ovanligt...

I övrigt luktar det troll här.

bra skrivit jag har kanske som det heter premiärfrossa hon50 jag 61 hennes syster har bröllopsfest i december jag får åka dit själv ochse hennes föräldrar i ögonen hon kvar i sverige det känns som jag har fått respons så vi kan avsluta jag tackar alla

bra skrivit jag har kanske som det heter premiärfrossa hon50 jag 61 hennes syster har bröllopsfest i december jag får åka dit själv ochse hennes föräldrar i ögonen hon kvar i sverige det känns som jag har fått respons så vi kan avsluta jag tackar alla
Lycka till i framtiden @jan-börje och hoppas att allt löser sig för dig.

förstod inte heller i början men därför behöver man inte ifrågasätta någon varken om att vara dyngrak eller retard eller behöver tolk, detta gör ju att ingen vill skriva här, bättre att fråga vänligt som man gör i verkliga livet, för övrigt undrar man ju hur det gått för curre

Och vad exakt tillförde du denna denna tråd förrutom att klanka ner på oss andra?

läste att kurre lindströms vän inte fick hälsa på i sverige min fru får hon komma till sverige ? semester funderar vad är det för personer som handlägger
Han skriver väl att han läste artikeln om att Curre Lindstöms sambo fick inte tillfälligt uppehållstilstånd eller permanent.

Sen undrar han (TS) vad gäller hans fru om hon får komma på semester till Sverige.

Samt vilka tomtar är det som sitter på immigration i Sverige och beslutar egentligen?

Min gissning, hade jag inte precis läst artikeln om Curre Lindström innan hade jag med vart 0 ställd, för tydligt inlägg var det inte ;)
Jag förstod jag med , fast jag inte är Nykter enligt vissa här :)

Jag tror han borde läsa lite bättre. Curres sambo har ju varit i Sverige,men hon får av nån anledning inte permanent uppehållstillstånd. Tiden man varit tillsammans, och om man bott ihop var tidigare viktigt. Dom har ju tydligen varit ihop ett bra tag,så man undrar vad som är problemet. Kan det vara hans ekonomi som pensionär?

jag kände att detta var avslutat jag kände mej nöjd nu sitter det en massa obegovade ärtgärnor och spekuleraer sätt in 100 på hjärnfonden varje gång ni kommenterar

Tillbaka
Topp