Bulgarien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Finns här någon som varit i Bulgarien och vet om det är något land att turista i?
Jag funderar på att göra något jag aldrig testat innan, ta en all inclusive resa dit en vecka i juli.

Morsan o farsan och övriga familjen var där för längesedan (ca 15år).
Jag har aldrig frågat hur det var där, men dom har inte åkt tillbaka dit på någon semester, så jag tar det som att det inte var något direkt paradis.
N var det ju ett bra tag sedan dom var där och mycket kan ändras, så mitt svar är en dålig gissning.
Men om man bara vill ha en break i vardagen så är det säkert bra och ta en all inclusive där.

På tal om semester.
Herre gud vad du har börjat resa och lyxa till det.

Tar jag all inclusive så tänkte jag bara lyxa till det med att vila och njuta sv mat och dryck :)

Ja, jag är lyckligt lottad nu :love_transparent:

"Kycklingen " sa:
Tar jag all inclusive så tänkte jag bara lyxa till det med att vila och njuta sv mat och dryck :)

Ja, jag är lyckligt lottad nu :love_transparent:

Risken är stor för magont i detta alnd, då speciellt på dessa All inkl. Så var rädd om dig och tänk om, är mitt förslag.
Ibland inte så nogräknade resebyråer heller som säljer dessa resor. KOlla på Konsumentverket ang klagomål.

Jag har varit i Golden Sands men det är ett antal år sedan. Typiskt gammalt öststatsstuk då i alla fall, hotellet var OK men maten en katastrof mestadels. Har aldrig varit på ett s k steakhouse som kunde misshandla en biff så till den milda grad.

Annars var det billigt att leva där, men jag rekommenderar inte All Inclusive. Tänk om maten är usel på hotellet, då sitter ni där med bortkastade pengar gäller att kröka upp lovorna istället då.

Nej, till Bulgarien återvänder jag inte, då finns det trevligare destinationer i medelhavsområdet.

Jag har varit på Sunny Beach 2ggr och fattar inte varför jag åkte dit andra gången, jag visste ju att det va kasst. Det är billigt men här stämmer verkligen uttrycket man får vad man betalar för. Finns bara en anl att åka dit, om man är fattig partysugen ungdom och dom dräller det av.
Maten i Bulgarien är usel, dessutom aggresiva rackare, vi höll på att råka i slagsmål för att min fru klagade på Lo mumban hon beställt som var typ som kall oboy.
Slöseri med tid och pengar, åk till Turkiet (side) eller nåt istället, där har dom åtminstone bra käk.

Det här blev svårt :) nu kollar jag på resor med all inclusived till Turkiet också.
Jag började titta på en veckors resor dum som jag är så började jag även titta på två veckors och det är ju inte så mycket extra man behöver lägga till för att få en vecka till.
Men mitt förnuft säger att en vecka kan vara tillräckligt på ett och samma hotel.

"Kycklingen " sa:
Det här blev svårt :) nu kollar jag på resor med all inclusived till Turkiet också.
Jag började titta på en veckors resor dum som jag är så började jag även titta på två veckors och det är ju inte så mycket extra man behöver lägga till för att få en vecka till.
Men mitt förnuft säger att en vecka kan vara tillräckligt på ett och samma hotel.

Mentaliteten hos innevånarna mot dig som turist, är inte mycket att hurra för i Turkiet.
Köp aldrig all inkl. du är alltid loser, eftersom dom redan har fått betalt så skiter dom i dig.
Köp en resa till Dubai, om du inte redan varit där, fina bad och bra hotell för bra priser.

"Långeman " sa:
Mentaliteten hos innevånarna mot dig som turist, är inte mycket att hurra för i Turkiet.
Köp aldrig all inkl. du är alltid loser, eftersom dom redan har fått betalt så skiter dom i dig.
Köp en resa till Dubai, om du inte redan varit där, fina bad och bra hotell för bra priser.

En nackdel med Dubai på sommaren bara: Det är he...vetes varmt. Kanske inte bästa årstiden att resa dit??

Turkiet är lika varmt faktiskt. Min favvo är eg Mallis men lite dyrare.

"bson " sa:
Turkiet är lika varmt faktiskt. Min favvo är eg Mallis men lite dyrare.

Ja helt klart är mallis bäst klimatmässigt. Har aldrig varit där men har varit runt en del genom mitt flytande jobb. Och Persiska viken sommartid var en mardröm, värmeslaget var inte långt borta. :o

Köp ett tågluffar kort och åk till England är ju Juli så sommaren hittar man alltid nånstans ;)

"Jonas " sa:
Köp ett tågluffar kort och åk till England är ju Juli så sommaren hittar man alltid nånstans ;)
Många säger att Kroatien e kanon, har nog inte hört nån som inte gillat det. Hade tankar på att åka husbil det men flytta till Thailand istället.
Kanske kan göra den grejen med tjejen nångång, schängen visat gäller väl där också tror jag.

Kroatien har jag också bara hört gott om, jag har några jobbarkompisar som återvänder dit år från år.

Det att jag tittar på all inclusive är för att grabben som har blivit en ung tonåring ska med, jag vill ju att han ska ha skoj när vi bara vill slappa en vecka efter årets slit på jobbet.
Jag kollade nu på en vecka till Turkiet med något vattenland inkl.

När vi har åkt till LOS innan med grabben så har det ju vart fullt upp för honom ändå med kultur,mat,bad och olika sevärdigheter.
Nu är han ju så stor så han kan roa sig själv och umgås med andra ungdomar och att vi vågar låta han springa iväg eftersom han måste då hålla sig inom hotelområdet.

Bulgarien suger ordentligt , som andra säger , gammalt öststatsstuk, Turkiet ja, men inte all incl.. Då får du vad du betalar för ,och knappt det ... Nä, ta en flygstol ,samt boka hotell på plats , det är skönt där nu , ungefär som har gissar jag 39 gradet i skuggan idag i Pattaya ;D Förkylt är det här men jag njuter av värmen trots det .... ;)

"Phonta " sa:
Bulgarien suger ordentligt , som andra säger , gammalt öststatsstuk, Turkiet ja, men inte all incl.. Då får du vad du betalar för ,och knappt det ... Nä, ta en flygstol ,samt boka hotell på plats , det är skönt där nu , ungefär som har gissar jag 39 gradet i skuggan idag i Pattaya ;D Förkylt är det här men jag njuter av värmen trots det .... ;)
Ja fn va lätt man blir förkyld nu, för stor skillnad mellan utrymmen med ac och dem utan antar jag. Som tur e har man fortfarande en massa esberitox kvar vilka funkar ypperligt att mota olle i grind med.

Kör själv väldigt lite ac och bara nattetid aldrig på dagen, runt 27 grader inte blivit förkyld än, men blir sällan sjuk, har bra immunförsvar misstänker jag, brukar gå några år imellan nån förkylning. Var iofs magsjuk för första gng sist ja var nere trodde jag skulle dö under dom 12 timmar den höll i.

Hmmm.... Vill inte vara en besservisser ................ Man blir ej förkyld av ac , förkyld blir man av bakterier eller av virus, iofs kan kylan förvärra symptomen dock ej ge influensa , vilket är vad som går i Pattis just nu ... Kör själv som Jonas 26 -27 grader .aldrig under då det blir för stora skillnader i temp , dessutom lågt luftflöde riktat i taket så att man inte ligger/sitter i kalldrag ;)

fel phonta jag blir alltid förkyld av ac slår aldrig fel likadant me flygresan jag använder knappt ac överhuve taget blir mest fläkt för mig men så lider jag heller aldrig av värmen

"glimten66 " sa:
fel phonta jag blir alltid förkyld av ac slår aldrig fel likadant me flygresan jag använder knappt ac överhuve taget blir mest fläkt för mig men så lider jag heller aldrig av värmen

En bra och omfattande handhygen är vägen till att hålla sig frisk.
Tvätta alltid händerna då man varit ute i publik miljö.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp