Cancer!

Man känner en liten knöl. Och hon klagar på att hon har ont/värk. Jag hoppas det inte är nåt allvarligt.

Ska kolla om vi har försäkring. Men en moster hade försäkring genom jobbet och hon fick ingen direkt behandling och dog efter nån månad
Satsa på en undersökning så snabbt som möjligt. En sonhustru till mig är nyligen drabbad. Tog ett snabbt beslut om undersökning med trist resultat men en snabbt påbörjad behandling.

Jag har ju en gubbe på Hisingen som hade cancer han vart helt gul i huden. Det tog ändå 8 - 10 månader innan de började behandla honom. Men han blev ju bra snabbt

Jag har ju en gubbe på Hisingen som hade cancer han vart helt gul i huden. Det tog ändå 8 - 10 månader innan de började behandla honom. Men han blev ju bra snabbt
Här nere får du undersökning snabbt, gå som sagt va till Bangkokhospital, vi har ju varit där ofta med barnen och ingen väntetid, frugan hade ju på livmodern vad som kunde utvecklas till cancer som dom såg när hon var gravid, var dock i stadie så kunde vänta till födsel men efter ingen väntetid, snabb operation efter.
Om inte annat har du en bra kedja Samitivej närmaste i Srirascha.

Här nere får du undersökning snabbt, gå som sagt va till Bangkokhospital, vi har ju varit där ofta med barnen och ingen väntetid, frugan hade ju på livmodern vad som kunde utvecklas till cancer som dom såg när hon var gravid, var dock i stadie så kunde vänta till födsel men efter ingen väntetid, snabb operation efter.
Om inte annat har du en bra kedja Samitivej närmaste i Srirascha.
Tack

En kollega till mig fick Lymfom cancer (om jag skriver namnet rätt) exakt på första dagen som pensionär. Han gick ner 30 kg och mådde dåligt, efter 6 månader behandling frisk förklarades för 7 månader sen. Det finns hjälp och mycket goda behandlingsmetoder.
Frågan är hur det är med thailändsk vård..

Thailand ligger på topp där om man betalar i SEA, Thailändsk sjukvård om man har pengar är inte dålig, bland dom bättre.
Gör undersökning först, sen kolla försäkringsdelen och bästa sjukvård, om det blir dyrt är det väl bara sälja en bil så hon blir ok... ni har ju resurser, men sagt till dig innan att kolla försäkring men du har ju tagit det som nja behövs inte...
Men som jag skrivit innan tror din fru har en sjukvårdsförsäkring, papprena är inte lätta och läsa men krav från bank att finns vid huslån.
Tror ni har men ni inte vet.

Thailand ligger på topp där om man betalar i SEA, Thailändsk sjukvård om man har pengar är inte dålig, bland dom bättre.
Gör undersökning först, sen kolla försäkringsdelen och bästa sjukvård, om det blir dyrt är det väl bara sälja en bil så hon blir ok... ni har ju resurser, men sagt till dig innan att kolla försäkring men du har ju tagit det som nja behövs inte...
Men som jag skrivit innan tror din fru har en sjukvårdsförsäkring, papprena är inte lätta och läsa men krav från bank att finns vid huslån.
Tror ni har men ni inte vet.
Jennes försäkring kostade ett par hundra tusen baht. Den täcker 4.2 miljoner vid dödsfall och gäller i 30 år. Ska kolla upp vad som gäller vid sjukdom

Jennes försäkring kostade ett par hundra tusen baht. Den täcker 4.2 miljoner vid dödsfall och gäller i 30 år. Ska kolla upp vad som gäller vid sjukdom
Ja det är nog samma.
Skall täcka OTP, sjukvård, inkomstbortfall och betala huset vid dödsfall.
Chubb hette den väl? Frugan har använt den minst 1 gång för vård.

Frugan fick bröstcancer, behandling direkt här hemma i Sverige

Hennes syster fick bröstcancer mitt bland risfält och bufflar, dvs det enkla livet utan några speciella försäkringar. Även hon fick vård och behandling direkt.

Så inget att klaga på den Svenska och Thailändska sjukvården

ENis

Jo som sagt. Känner flera som haft cancer i Sverige alla är friska idag. Känner flera som haft cancer i Thai, alla döda idag. Så panpans är väl den första jag hört som överlevt. Eventuellt att en av våra kunder överlever nu med men hon är superrik
Cancer är en lömsk sjukdom som kan dyka upp i olika skepnader och med olika förutsättningar. Min sonhustru har otur och har drabbats av en sorts bröstcancer som heter 3x och som är extremt besvärlig. Tiden är som alla har skrivit mycket viktig. För att minimera tiden köpte hon en privat undersökning för att komma fram snabbare. Hennes farfar betalade. Forskning pågår vid Karolinska om den här sorten men inga genombrott har ännu skett.

Ingen aning men en metod som är framgångsrik tillämpas fort i hela världen och Thailand har bra med utrustning för vård. Jag åkte in på ett sjukhus i Bang Saen för många år sedan de tog en bärbar röntgen till mitt rum istället ta mig till röntgen avdelningen. Då såg jag många avancerade utrustningar.
Åkte in för en mycket svårt influnsa med svårt hosta och thailändska läkaren ville bli säkert att det inte är lungcancer.

Frugan har googlat sig fram till en eventuell orsak: swollen lymph node. Hennes ena handflata och fingrar har blivit mörkgula.
Cancer kan vara kopplade till lymph nodes men då får man feber och flera andra besvär.

Hon har kollat försäkringen och den täcker bara dödsfall så vi kommer att skaffa en ny försäkring till henne

Frugan har googlat sig fram till en eventuell orsak: swollen lymph node. Hennes ena handflata och fingrar har blivit mörkgula.
Cancer kan vara kopplade till lymph nodes men då får man feber och flera andra besvär.

Hon har kollat försäkringen och den täcker bara dödsfall så vi kommer att skaffa en ny försäkring till henne
Håller tummar och tår för er!

Tillbaka
Topp