Censur

Tja, om man håller sig till sanningen och korrekta fakta tror inte jag det är några problem. Problemet är när alla tyckande och rena villfarelser långt från sanningen florerar.

Ett faktainlägg om bakgrunden till staten Israel:Israel har rätt till Gaza och Västbanken

Hur många orkar läsa?
Problemet uppstår när bara en tror sig ha fakta och facit i ämnet. Det är grymt tröttsamt att nu läsa även i denna tråd om Palestina och Israel.
Jag har min bestämda åsikt i denna fråga, nämligen att det inte tillför detta forum något positivt. Tvärtom.

Som @Berralund skrev igår, vill vi inte läsa om denna konflikt fortsättningsvis. Respektera detta eller ta plats i utvisningsbåset!!

Det där kan vridas till antisemitism.
Njae, jag håller med om att man kan undvika sådana här minor om man kontrollerar fakta.
Det vi varit utsatta för är en sk. Blodsanklagelse (Blood libel), dv, osanna påståenden som retar upp folk och skapar hat. Den har spridits på media under sista tiden och sår bara hat och elände, trots den saknar grund.
Jag delar admin åsikt att det inte har en plats här på TS. Vi kan inte lösa antisemitism, vi kan inte lösa problem mellan länder. Det är mycket långt över våra huvuden.
Det vi kan göra är att försöka ha förstående och bevara en vänskap.
Från min sida säger jag också, vi (jag) är trötta på att få konflikter på halsen så fort vi nämner något som kan utnyttjas som en schackpjäs i sådant här.

Varför är det okay att driva med araber och muslimer men inte med judar?

Lite väl skitnödigt ibland... judarna spelar gärna ut nazistkortet. Det är synd om oss, var snälla mot oss.

Men alla muslimer skall fördrivas. Lite snett blir det allt.

Lite väl skitnödigt ibland... judarna spelar gärna ut nazistkortet. Det är synd om oss, var snälla mot oss.

Norrmän är lite samma sak, de blir helt tills sig och förnärmade när man driver med dem. De har dock inte hela världssamfundet bakom sig så de får sitta själva och studsa i stolen.

Inte riktigt som den andra onämnbara folkgruppen.

Det är inte riskfritt att driva med muslimer. Det finns en konstnär som får bättre livvaktsskydd än Löven efter sin rondellprydnad.

.
20210122_101428.webp

Judar har förföljts, ffa av araber och mest av muslimska araber och sen Hitler...

Var förföljs araber?

Hej

Det finns nog dom som anser att muslimer särbehandlas negativt på olika sätt i stora delar av världen, Indiens Hinduiska befolkning är väl ett bra exempel på detta.

Mvh isan lover

Bryter man med ett lands sedvänjor som man befinner sig i så får man skyll sig själv. Äta nötkött i det landet är tabu.

Hej

Nu är väl några hundra miljoner muslimer i.o.f.s födda i Indien och borde vara lika mycket värda som Hinduerna, men jag håller med om nötköttet att döda en ko eller att äta köttet kan orsaka ju upplopp, t.o.m MC Donalds fick väl vika sig där.

Mvh isan lover

Skall man snacka om religion så kan jag räkna upp flertalet länder i världen där kristna, judar, muslimer etc etc är förföljda.
Alltid trott att judendommen är en religion?
Eller är det ett folkslag?
Trodde inte det fanns folkslag och raser utan vi är alla lika värda? Eller gäller det alla andra folk utanför judendommen?

Skall man snacka om religion så kan jag räkna upp flertalet länder i världen där kristna, judar, muslimer etc etc är förföljda.
Alltid trott att judendommen är en religion?
Eller är det ett folkslag?
Trodde inte det fanns folkslag och raser utan vi är alla lika värda? Eller gäller det alla andra folk utanför judendommen?
Vet jag ju vad det utvalda folket ställer sig i frågan.

Tillbaka
Topp