Curt Lindström berättar om kärleken och livet i Hua Hin. I Sverige ser de mig som en snuskgubbe

Ser nu att blueray filmer kostar 150 baht, köper en å kollar om det är riktigt blueray kvalle, 4k via Netflix blir ju grymt bra.

Hej

Ännu en artikel om Curre Lindström i Hua Hin, här berättar han bl.a om första besöket i frugans hemby.

Curre Lindström: ”Hon bodde i ett plåtskjul”
THAILAND Publicerad 11 okt 2019

1570893498753.jpeg

Mvh isan lover

1570893498753.jpeg

Dyrt har det varit, men ingenting har ju varit direkt oöverkomligt. En liten lägenhet i London kostade som ett kvarter i Oslo.
Jo men en bostad i London sätter jag inte som riktmärke för levnadskostnaden i UK.
Är ju ofta ett dygn vid avmönstringar i UK och tycker inte det är dyrt där.
Det mesta i mat och dryck får du till halva kostnaden mot Norge.

Jo men en bostad i London sätter jag inte som riktmärke för levnadskostnaden i UK.
Är ju ofta ett dygn vid avmönstringar i UK och tycker inte det är dyrt där.
Det mesta i mat och dryck får du till halva kostnaden mot Norge.

Ja, men mat och dryck utgör inte hela summan av kostnaderna.
Tror en norrbagge skulle få svårt att klara sig i Singapore Med sin norska lön om det ska köpas bil och hus/lägenhet.
Avbetalningarna för detta lär överstiga det som eventuellt är dyrare i matväg.

Ja, men mat och dryck utgör inte hela summan av kostnaderna.
Tror en norrbagge skulle få svårt att klara sig i Singapore Med sin norska lön om det ska köpas bil och hus/lägenhet.
Avbetalningarna för detta lär överstiga det som eventuellt är dyrare i matväg.
Ok nu kommer jag inte ihåg var som var ursprungsinlägget som jag kommenterade då.
Jag skriver att kollegor varit och turistat i Singapore och dyrare än Norge, jag skrev inte att Norge var dyrare än Singapore.
Fast enligt den länken så var Norge dyrare än Singapore?
Jag skrev också om några som turistat och upplevt att det var dyrt, så det handlar ju då såklart om sådant som turister spenderar pengar på tex. mat och dryck.

Hej

Curre Lindström var på plats i Tammerfors igår och inttervjuades om hockeyn, sjukdomen och livet i Thailand.

Curre Lindström om livet i Thailand och sin obotliga sjukdom​

TRE KRONORPublicerad 19 maj 2022 kl 07.46

TAMMERFORS. Curre Lindström är, 27 år efter det historiska guldet i Globen, fortfarande en älskad man i Finland.

Det märktes under onsdagskvällen när han besökte Tammerfors.

– Det var otroligt, säger Lindström i en intervju om livet i Thailand, sin obotliga nervsjukdom och hur han följer svensk ishockey.

Han är svensken som förde Finland till sitt första VM-guld någonsin.

Sådant glömmer inte vårt grannland.

Curre Lindström är minsann fortfarande en populär herre i Finland, vilket hördes under rivalmötet mellan Tre Kronor och de finska lejonen onsdag kväll.

Från högtalarna ljöd Nick Borgens hit ”Den glider in”, som blivit så förknippad med 95-guldet, när kamerorna zoomade in på Curre Lindström, varpå ett stort jubel utbröt bland de svenska – och finländska – supportrarna.

– Jorå. Det var otroligt. De har sån feeling..., säger Curre ödmjukt när SportExpressen får en kort pratstund med honom mellan första och andra perioden.

Mvh isan lover

Hej

Curre Lindström var på plats i Tammerfors igår och inttervjuades om hockeyn, sjukdomen och livet i Thailand.

Curre Lindström om livet i Thailand och sin obotliga sjukdom​

TRE KRONORPublicerad 19 maj 2022 kl 07.46

TAMMERFORS. Curre Lindström är, 27 år efter det historiska guldet i Globen, fortfarande en älskad man i Finland.

Det märktes under onsdagskvällen när han besökte Tammerfors.

– Det var otroligt, säger Lindström i en intervju om livet i Thailand, sin obotliga nervsjukdom och hur han följer svensk ishockey.

Han är svensken som förde Finland till sitt första VM-guld någonsin.

Sådant glömmer inte vårt grannland.

Curre Lindström är minsann fortfarande en populär herre i Finland, vilket hördes under rivalmötet mellan Tre Kronor och de finska lejonen onsdag kväll.

Från högtalarna ljöd Nick Borgens hit ”Den glider in”, som blivit så förknippad med 95-guldet, när kamerorna zoomade in på Curre Lindström, varpå ett stort jubel utbröt bland de svenska – och finländska – supportrarna.

– Jorå. Det var otroligt. De har sån feeling..., säger Curre ödmjukt när SportExpressen får en kort pratstund med honom mellan första och andra perioden.

Mvh isan lover
Ja det var roligt att se han och sin kvinna. De ska spendera sommaren i Sverige.

Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden, men det som irriterar mig är att det anses fel när män åker till t.ex. Thailand medan kvinnor i alla tider kunnat åka ner till medelhavsländerna och leva loppan.
Jag kommer själv ihåg en faster som kom hem från någon semester där nere.
Hon deklarerade glatt och oblygt att hon hade träffat snygga karlar som verkligen visste hur man behandlade en kvinna.
Det var minsann skillnad på dessa och dom svenska tafatta klumpedunsarna.

På den tiden var jag ju inte så gammal och reflekterade väl inte så mycket över hennes upplevelser, men nu minns jag.
Jag funderar på vad som skulle hända om jag kom hem från Thailand och uttalade mig på motsvarande vis?

Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden, men det som irriterar mig är att det anses fel när män åker till t.ex. Thailand medan kvinnor i alla tider kunnat åka ner till Medelhavsländerna och leva loppan.
Skillnaden ligger antagligen i, att damerna blir påsatta, får sin uppvaktning och "boyfriend experience", utan att behöva betala.

Den thailändska varianten, där det ropas handsom man (vilket knappast är att jämställa med uppvaktning) och man betalar för sällskapet, är nog i allmänhet baserad på ekonomiska behov och inte på erotiska behov. Den kvinnliga sexturismen till Afrika etc. är däremot i princip samma sak som mäns sexturism.

En grekiska jag känner, berättade att grekiskorna tyckte väldigt illa om dessa nordiska och engelska kvinnor som gottade sig med deras unga män (kamakis var öknamnet på killarna).

Skillnaden ligger antagligen i, att damerna blir påsatta, får sin uppvaktning och "boyfriend experience", utan att behöva betala.

Den thailändska varianten, där det ropas handsom man (vilket knappast är att jämställa med uppvaktning) och man betalar för sällskapet, är nog i allmänhet baserad på ekonomiska behov och inte på erotiska behov. Den kvinnliga sexturismen till Afrika etc. är däremot i princip samma sak som mäns sexturism.

En grekiska jag känner, berättade att grekiskorna tyckte väldigt illa om dessa nordiska och engelska kvinnor som gottade sig med deras unga män (kamakis var öknamnet på killarna).
Hej

Många av kvinnorna betalar allt också på olika vis eftersom det inte är ovanligt dom här männen lever på dom turistande kvinnorna, kvinnorna får pröjsa mat, drinkar, hotell och männen är ganska proffsiga på att plocka av dom pengar, men dom är kanske lite mer som ”sol och vårare” än rent pr*stituerade, men gränsen är nog hårfin.

Minns en gång på Kos när vi var på väg hem och kom till flygplatsen på ön, då stod fruntimmer och storgråt tillsammans med den Grek som följde dom till flygplatsen för att ta avsked, en Grek hade fått blommor av sin Svenska kvinna, han vinkade så länge han såg henne, sen körde han ned blomsterbuketten i en papperskorg och gick över till ankommande och började leta efter en ny sponsor.

Mvh isan lover.

Hej

Många av kvinnorna betalar allt också på olika vis eftersom det inte är ovanligt dom här männen lever på dom turistande kvinnorna, kvinnorna får pröjsa mat, drinkar, hotell och männen är ganska proffsiga på att plocka av dom pengar, men dom är kanske lite mer som ”sol och vårare” än rent pr*stituerade, men gränsen är nog hårfin.

Minns en gång på Kos när vi var på väg hem och kom till flygplatsen på ön, då stod fruntimmer och storgråt tillsammans med den Grek som följde dom till flygplatsen för att ta avsked, en Grek hade fått blommor av sin Svenska kvinna, han vinkade så länge han såg henne, sen körde han ned blomsterbuketten i en papperskorg och gick över till ankommande och började leta efter en ny sponsor.

Mvh isan lover.

Curre vill alltså att hans tjej ska få ett put. för framtida behov när han flyttar till Sverige...

Hej

Kul att få ta del av hans syn på det här, tror också att det finns en hel del fördomar kvar, men enligt mig har ändå situationen förbättrats avsevärt mot hur det var för 30 årsedan, numera är det väl nästan fler Svenskar som har varit i Thailand än dom som inte har varit där, folk vet numera att det finns annat än sex som lockar, när barnfamiljer och kvinnor började resa till Thailand i stor skala så ändrades attityden rejält.

Håller med honom om att det är en förmån att leva tillsammans med någon ifrån en annan kultur, det berikar livet och man kan ta det bästa ifrån två olika världar och tillbringa vintrarna i värmen, dessutom får man ju en helt ny släkt som vill en väl och som bryr sig om en.

Att både ambassaden och migrationsverket kan vara fördomsfulla och besvärliga är väldigt tråkigt och något som kan påverka en relation negativt, man vill ju gärna tro och hoppas att ens land och dess myndigheter skulle vara sina medborgare till hjälp och stöd i såna här situationer men så är det tyvärr inte alltid, hoppas att dom skärper sig nu när han har gått ut med detta i media.

Vad det gäller ålderskillnaden så är den ju hög i hans fall, men är ens partner 40 år eller äldre så är hon nog tillräckligt mogen och kapabel att avgöra en sån här sak själv, jag hade varit betydligt mer skeptisk i ett fall där mannen hade varit 50-60 år och tjejen 18-20, då hade nog chanserna till ett lyckligt liv tillsammans varit betydligt mindre.

Mvh isan lover

Där håller jag nog inte med dig riktigt. Det är nog snarare så att fördomarna har förstärkts när alltfler svenskar ser hur det går till i ex Pattaya eller på Phuket.
I Sverige ser man väl inte så många par svensk-thai som man gör på plats i Thailand?
Vandra längs Beach Road några kvällar så späds fördomarna på ganska rejält.

BTT

Tillbaka
Topp