Hej
Alla är vi olika, själv ser jag ingen anledning till att redovisa inkomster och tillgångar på ett öppet forum, inte heller att basunera ut detta i byn o.s.v, det räcker gott med att jag och frugan har koll på detta.
Att man skulle ligga bättre till hos rikare Thailändare om man gjorde detta ser jag inget behov av heller, jag har ju medvetet valt att leva och bo bland dom fattigaste människorna i Thailand, det är ju där jag känner mig hemma, trivs, arbetar och har mina vänner.
Rika Thailändare lever enligt mig ungefär lika tråkiga och förutsägbara liv som välbeställda Svenskar i Sverige, själv ger mig golf, fina bilar och lyxliv ingenting, rika människors liv är absolut inget som vare sig tilltalar eller lockar mig, inrutade liv med massor av måsten, själv föredrar jag det naturnära och mer ursprungliga liv i storfamilj som levs i byarna, som en fattig Indonesisk vän sa en gång, ” hellre lite pengar och massor av fritid och vänner än mycket pengar, stress och få vänner”.
Själv har jag dessutom den erfarenheten att Svenskar reagerar aggressivt, blir avundsjuka och försöker hitta fel i det man gör om man ex.vis berättar att man kan tjäna pengar i Thailand, det har t.o.m hänt genom åren (på tidigare forum) att folk har hotat med att anmäla att man jobbar, gör affärer och tjänar pengar utan arbetstillstånd o.s.v, detta trots att jag många gånger har påpekat att det är frugan som står för allt i Thailand, så det är allt bäst att ligga lite lågt för att inte reta upp och göra folk avundsjuka, det kan nog ha sina risker.
Mvh isan lover