Jisses , hur begåvad är du ??Men det är väl i din by , alla hederliga antar jag ,, mrkligt ställe du vistas på , men det vet vi nog de flesta här att det är inte alls som övriga Thailand
Hej
Vet inte vad det beror på men jag träffar nästan inga Thailändare som medvetet ljuger för mig vart jag än åker i landet, det handlar då både om landsbygd, städer och turistorter ifrån norr till söder.
Dom enda gånger jag är vaksam och inte litar på den jag talar med är när det handlar om relativt välklädda för mig okända Thai som tilltalar mig på engelska t.ex vid turistattraktioner, buss och järnvägsstationer m.m, samma sak med Indier som vill sälja något, taxichaufförer i Bangkok och liknande.
Känner mig fullständigt trygg och säker tillsammans med dom allra flesta Thailändare jag stöter på och upplever faktiskt inte att folk ljuger och jag ser ingen som helst anledning till att dom skulle göra detta heller.
För mig är denna diskussion lite av en gåta, den enda plats jag kan komma på där det konstant ljugs är väl en beerbar men då ljuger och överdriver väl oftast både kunderna och dom tjejer som jobbar där, dom är nog ungefär lika goda kålsupare i mina ögon.
Men att folk i allmänhet skulle ljuga medvetet i vardagen i umgänge med släkt, vänner och grannar låter för mig obegripligt, jag har faktiskt inga erfarenheter av detta, överdriva och svara på frågor utan att vara säker på att dom verkligen vet svaret ja, men ljuga nej.
Skulle folk ha ljugit för mig i 34 år hade jag nog slutat åka till Thsilsnd för längesedan.
Mvh isan lover