Dataspel och beroende av dessa

Överlägsen favör, vill nog säga att det är kentha som ligger bakom många av gillandena (stort tack kentha) jag kunde när det begav sig, konstatera att kentha sträckläste tråden Ubon bygger en farm, och gav gillande på dom inlägg han läste, , och som en intelligent samhällsvan person som kentha är, så förstod han vad gillaknappen är till för...:)
Glömde att du lämnat humorlådan i Thailand :p:D;)
Va inget illa menat @Ubon ...

Hemma är det ingen förändring med 13-åringen, det är fullt fokus på spelande i mobilen. Nu har han börjat på högstadiet och jag har hotat med att kasta mobileländet i soptunnan om läxorna inte kommer i första hand. Och han kan vara förvissad om att det inte är ett tomt hot. Frugan vill göra det direkt men jag vill ge honom chansen att visa att han tar skolan på allvar tills jag kommer hem om ca 2 veckor.

Skrivit upp sonen på efter skola-aktiviteter idag.
Skolan ordnar med sådana varje dag och har ett stort urval att välja på och rätt bra aktiviteter så han är sysselsatt.
Här är hans efter skola-aktiviteter nu denna terminen som vi valt.
Monday Photography wizardry
Tuesday U9 Boys Football
Wednesday Planet Football Soccer
Thursday Computer Coding Club
Friday Planet Football Soccer

Ingen segling antar att dom inte har det nu under regnsäsongsterminen.

Mindre risk att han bara blir sittande och spela då, fast Coding club på Torsdagar är spelprogrammering men det kan vara bra att kunna lite programmering.

Skolan ordnar med sådana varje dag och har ett stort urval att välja på och rätt bra aktiviteter så han är sysselsatt.
Tuesday U9 Boys Football

Mindre risk att han bara blir sittande och spela då, fast Coding club på Torsdagar är spelprogrammering men det kan vara bra att kunna lite programmering.
Och han själv vill gå på allt det där ???????? Blir inte mycket med mamma och pappa då på fritiden

Och han själv vill gå på allt det där ???????? Blir inte mycket med mamma och pappa då på fritiden
Nä jag tvingar han till det mot sin vilja.
Och vi är inte med och kollar på när han tränar Fotboll och när han kommer hem 16:30 så låser vi in han på rummet tills det är dags att sova och stoppar in mat i en lucka, samma över helgen.

Satt du och höll mamma och pappa i handen efter skolan när du var 9 år eller och gick i 4:an?
Ja han vill ha efter skola aktivitet varje dag med sina skolkamrater.
Det är han som valt aktiviteterna, han hinner nog hålla mamma och pappa i handen med han är ju hemma 16:30, och jo vi brukar vara på hans träningar med, lillebrorsan får hänga med och titta också.

FB_IMG_1525776188052.jpg

Nä jag tvingar han till det mot sin vilja.
Och vi är inte med och kollar på när han tränar Fotboll och när han kommer hem 16:30 så låser vi in han på rummet tills det är dags att sova och stoppar in mat i en lucka, samma över helgen.

Satt du och höll mamma och pappa i handen efter skolan när du var 9 år eller och gick i 4:an?
Ja han vill ha efter skola aktivitet varje dag med sina skolkamrater.
Det är han som valt aktiviteterna, han hinner nog hålla mamma och pappa i handen med han är ju hemma 16:30, och jo vi brukar vara på hans träningar med, lillebrorsan får hänga med och titta också.

FB_IMG_1525776188052.jpg
Närjag var 9 då fick man roa sig själv Fanns inte så mycket att välja på då och fram för allt så ville man vara med kompisarna då för vart ju långa dagar i skolan och även på Lördagar Men det har du ju ingen erfarenhet av kan jag tänka mig

Närjag var 9 då fick man roa sig själv Fanns inte så mycket att välja på då och fram för allt så ville man vara med kompisarna då för vart ju långa dagar i skolan och även på Lördagar Men det har du ju ingen erfarenhet av kan jag tänka mig
Nej jag har ingen erfarenhet av Lördagsskola.
Och vill han spela fotboll med kompisarna efter skolan tycker du jag skall förbjuda han eller?
Om nu det här är min sons intressen och han tycker det är skoj att hänga med klasskamraterna efter skolan vad har du emot det?
Det är inget extra skolarbete det gäller, det handlar om lek och fotboll.
Att du hade långa dagar i skolan och gick i skola på Lördagar betyder väl ingenting för min son?
Det kanske inte riktigt är samma här i Thailand som på din lilla gata i Sverige för 100 år sen.

Nej jag har ingen erfarenhet av Lördagsskola.
Och vill han spela fotboll med kompisarna efter skolan tycker du jag skall förbjuda han eller?
Om nu det här är min sons intressen och han tycker det är skoj att hänga med klasskamraterna efter skolan vad har du emot det?
Det är inget extra skolarbete det gäller, det handlar om lek och fotboll.
Att du hade långa dagar i skolan och gick i skola på Lördagar betyder väl ingenting för min son?
Det kanske inte riktigt är samma här i Thailand som på din lilla gata i Sverige för 100 år sen.
Var du tar i Får man inte fråga om han ville allt det där utan att du ska hoppa uppi taket ??

Tuesday U9 Boys Football

Riktigt roliga aktiviteter!

Att lära sig programmering är definitivt bra för honom! Det kommer han ha nytta av inom många yrken även om han inte prompt blir programmerare så är tänket och problemlösningsförmågan något som kommer gynna honom hela livet!

Riktigt roliga aktiviteter!

Att lära sig programmering är definitivt bra för honom! Det kommer han ha nytta av inom många yrken även om han inte prompt blir programmerare så är tänket och problemlösningsförmågan något som kommer gynna honom hela livet!
Jou, med lite tur så kan han bli en ny Arne Beurling! Har precis läst boken om han! Det figurerar även en finlands svensk person i boken på slutet, den personens bror känner jag och han bor i Kungsbacka!

Tillbaka
Topp