Hur gick det nu med dessa försäkringar , har allt falllit i glömska eller hur ser det ut

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Vad tycker du om premien
Premien var ju glänsande, men jag har inte läst igenom saker och ting, och en sak är säker, ingen premiebetalning innan policyn ges till mig på engelska. York nämnde dock att om man vill ha den högre ersättnings-nivån så ligger deductible på hela 50.000 baht, och så mycket anser jag vara kasst. Men jag vill inte vara negativ för mycket, innan jag kollat in ordentligt

50k i självrisk är mycket , inget jag vill ha om vården tillex ligger på 80 k så skall jag lägga ut 50 k av det beloppet , Nej tack ;)

När jag blir så sjuk att jag inte kan ta hand om mig själv, så kommer jag att göra som de flesta thai, akut vård på sjukhus någon vecka, sedan får min privata för säkring ta vid, min hustru får ta hand om mig samt vårda mig i livets slutskede.
Det enda som oroar henne är min vikt, så får se till att gå ner en 10kg.
För står inte era problem vill ni bli hundra år om vilket liv har ni då.

Det finns ju undan tag men inte många som då har ett bra liv.

Jag fick till slut inatt min inbjudan, och kan nu söka denna försäkring. Jag gillar ide´n om att ha ett skydd på 500.000 baht, OK vård på statligt sjukhus ingen höjdare, men får lägga till 800 baht per natt så får jag eget rum......

Detta blir ett bra komplement till att åka hem till Sverige om riktig kris, eller dom kanske vägrar betala av någon anledning,.
Hmm.
I mitt erbjudande och även Phontas här så finns inget skydd på 500.000 baht, men du kanske fick ett specialerbjudande eller var det läsförståelsen som spökade igen?

Hmm.
I mitt erbjudande och även Phontas här så finns inget skydd på 500.000 baht, men du kanske fick ett specialerbjudande eller var det läsförståelsen som spökade igen?
Helt rätt noterat av dig där Nmax. Jag hade som sagt var INTE läst mailet när jag skrev utan baserade mitt skrivande på vad Bangkok Insurance hade gått ut med innan till kunderna. Jag har varit med hela tiden under tiden dom förhandlat. Så ja du har rätt, jag såg sedan att skyddet var 4 eller 800.000 baht. Rätt skall vara rätt och du hade rätt där... bra jobbat Nmax...

För att återgå till ämnet då, så kommer jag själv att ansöka om medlemskap, och se vilka begränsningar jag får, och även då om dom klarar av att ge mig en försäkrings-polis på engelska. DET är ju i alla fall minimum-krav som jag ställer på dom..

För att återgå till ämnet då, så kommer jag själv att ansöka om medlemskap, och se vilka begränsningar jag får, och även då om dom klarar av att ge mig en försäkrings-polis på engelska. DET är ju i alla fall minimum-krav som jag ställer på dom..

Börja läs lite tidigare än du gjorde.

Men oavsett, avstängd på livstid ska väl inte innebära att man kan komma tillbaka efter knappt ett år med nytt nick?
Hur många gånger har inte du bytt nick här på forumet då?
Skit samma jag ser bara samma mönster upprepas, samma personer hugger på minsta lilla och bråken börjar, eskalerar och några blir bannade.
Några till här kanske som borde bli bannade på livstid då för alltid samma personer inblandade.

Tillbaka
Topp