deklarationen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Kommer ni att bli nöjda med årets Deklaration? Får ni tillbaks eller blir det restskatt?

Jag fick kuvertet hem igår, det blev ingen större överaskning för min del.
Men jag slipper restskatten iallafall. Drygt 1400 kr ska jag få tillbaks.

Peppar peppar än så länge ser det bra ut. Vi brukar alltid begära uppskov med deklarationen, då vi har en industrifastighet som fodrat en särskild blankett.
Jag har inte fått mina papper än men frun fick i går och det brukar alltid vara rest innan alla avdrag. Men i år börjar det med 7000:- tillbaks, så det blir bra. Hoppas min ser likadan ut.

Vet inte ännu, förrra året fick jag 15 kronor i restskatt :o :o, hur kan man få 15 kronor i restskatt? Fattar inget och nu är ju alla lån betalda så nu kan man inte njuta av det längre, så antagligen får jag väl restskatt den här gången också???

Mvh Peter :wai:

"Gazton " sa:

Det är som mej då, jag gick ur svenska kyrkan för ett antal år sedan, det är väl dom pengarna jag får tillbaks, + att jag har huslån. Men jag tycker att jag får jättedåligt tillbaks om jag jämnför mej med många andra.

Har ingen aning vad det blir. Har sålt lägenhet så det blir intressant det hela. Spänningen är olidlig! :-\

Årets sv deklaration...Inkomst 1 kr...så jag slapp kallas før en nolltaxerare.....hehe

Får tillbaka 9900Kr. Men det tar skatteverket hand om, enl. avtal ;D :D ;D
P.g.a. dålig husplanering slutet av 80-talet och början av 90-talet, har inte sett(jo! har sett, men aldrig fått behålla som mina)skatteåterbäring sen dess, bara varit skyldig skatteverket.

Att få tillbaka på skatten är ju ingen skänk från ovan. Betyder enbart att man betalat in för mycket skall. Lånat ut pengar till staten i onödan.

Legolas:Jo de kænns skønt att kunna bidra lite till det svenska samhællet æven om jag inte bor dær. 1 Krona kændes som en god gærning.Synd bara att de kommer ut ett papper på det som sækerligen kostar mer.....:)

Jaha! Då var Själva deklarerandet klart och inskickat per internet, det blir tillbaka nästa år igen... ;D :D ;D
Fast den biten tar skattmasen hand om... >:( >:( >:(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp