Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Finns väl inga gratiskanaler....SVT vill ju ha betalt....

Areeya

Att höra Loa Falkman sjunga nationalsången så matchen snart kan starta

I Sverige är jag en riktig materialist och har ett hus proppfullt med teknikprylar som betyder väldigt mycket för mig, här är det inte TV som gäller, här är det hd projektor med stor duk och en fet stereo och dom prylarna används flitigt.

I Thailand har jag bara min väska med kläder, dator och div småsaker och saknar ändå inte en enda pinal hemifrån, skulle kunna lämna hela rasket och dra ett streck över Sverige, jag känner inget behov av alla dom där sakerna när jag är i Thailand.

Thailand är ju proppfullt med människor och trafiken är både tät och många ggr hetsig men konstigt nog så känner jag mig bara avslappnad och lugn. I Svedala kan jag irriterra mig över nån som ligger å såsar precis på max tillåten hastighet, i Thailand kan jag sitta i en trafikstockning och bara njuta av tillvaron.

Vet eg inte vad det är som gör det här med mig men här är mötet med andra människor viktigare än att kolla hockey vm eller melodifestivalen på TV.
Kan det vara alla dom här leendena man får ...
Eller en bieffekt av gula febern..
Hoppas det varar länge..

PS!
Det kommer att bli en nice big bike så småningom, känns som att en underbar kvinna och en fin hoj är allt man behöver här i livet ;D

"legolas " sa:
Och det är därför som du sitter i "smeten" hemma i Sverige, och dagligdags önskar dig bort till en dröm som du inte vågar uppfylla mr machoist!!!!

Nä släpp taget nu om dina betalkanaler, ta dom pengarna och köp dig en biljett och börja lev innan du är för gammal för att ens orka hasa dig ur soffan.... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

legolas
Jag vet inte om du såg vad jag skrivit....
Jag har sagt upp alla betalkanaler förutom de vanliga licensavtalade och jag har givit bort min bil. Nedräkningen är i gång men hur lång tid den tar, det vet jag inte. Kanske ett år, kanske två. Just som du så behöver jag inte mer än det jag går och står i. Den enda "lyxen" jag behöver är mina kameror och dator. Inte ens en stereo har jag i dag. Mitt motto är att aldrig ha mer prylar än att de får plats i en folkabuss...

"Sir One " sa:
Jag vet inte om du såg vad jag skrivit....
Jag har sagt upp alla betalkanaler förutom de vanliga licensavtalade och jag har givit bort min bil. Nedräkningen är i gång men hur lång tid den tar, det vet jag inte. Kanske ett år, kanske två. Just som du så behöver jag inte mer än det jag går och står i. Den enda "lyxen" jag behöver är mina kameror och dator. Inte ens en stereo har jag i dag. Mitt motto är att aldrig ha mer prylar än att de får plats i en folkabuss...

Well :) :) :)
Är du förvånad? Det är inte många gånger som (((någon från ölgänget))) läser trådarna innan dom svarar.

att
idag så när jag köpte en sekatör modell med snöre och stång (farfar hade en på 60talet med såg upptill), från en gårdfarihandlare på trehjuligmotorcykel, då undrade givetvis damen vad det var för ngt.
Hon försökte klippa gräs med den, hmmm
men efter att jag visat hur den fungerar på sly, så!
Ingen kommentar däremot när vi kom tillbaka till byn så tog vi ett ärevarv och demonstrerade vilket fantastiskt fynd falangen gjort, kul
Återstår att se om den används.

Att
Igår när en gårdfarihandlare kom med grönsaker och ngn slags frukt så blev jag utskickad för att köpa lite, family, family,closefamily
Okidoki två knippen ''typ'' mango och en påse rötter, hehehhehe
Men när jag skulle betala, nonono
Ok tänkte jag ni har fel här på forumet, jag har hamnat i ett bra risfält (heheheh)
Sätter mig sedan och läser en bok och avnjuter en god Chiang(kan rekomenderas)

Då kommer den nära släktingen tillbaka, säger faktiskt hello!!!!!
Efter lite palaver med tjejen så visade det sig att hon hade två barn hemma som behövde mjölk och kex.
OK, no problem, farang do
köper dessa kex och mjölk, ca:102 Bath (pris rötter 15 B)
Slutsats:
R.v .nu..ad igen, hehehehhe
Det gör mig glad

Skickade mail till "kunden" som betalar för mig och mina timmar (betalar till min firma)

Tidigare har jag fått besked från min firma att jag inte får jobba söndagar.
Mailade till "kunden" och dom trodde att jag jobbade söndagar.

Detta innebär att jag kommer att få en hel del timmar i timbanken. Me like alot.

Det tråkiga är att jag har missat en massa söndagar som jag kunde ha jobbat.

Jag ska ((( om inget händer))) (((peppar ta i trä))) åka till Thailand i slutet på sommaren.
Det är närmare dit en till Fillippinerna. ((( mitt knä)))

Jag är glad, jag dricker en ((( liten grogg))) det får inte bli mer för jag har ju medicinen mot ((( mitt knä ))) som jag måste ta...

Jag är glad idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jaså Filippinerna ligger i träda för tillfället, så mycket skiljer ju inte i restid. Gott att du är glad hur som helst. :) Lycka till med allt inkl knäet. :nod:

"SLU. " sa:
Jag ska ((( om inget händer))) (((peppar ta i trä))) åka till Thailand i slutet på sommaren.
Det är närmare dit en till Fillippinerna. ((( mitt knä)))

Jag är glad, jag dricker en ((( liten grogg))) det får inte bli mer för jag har ju medicinen mot ((( mitt knä ))) som jag måste ta...

Jag är glad idag!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Va jag minns från dina tidigare användarnamn så blir det ju första gången så GRATTIS om du nu kommer iväg ;)

Att se GÖTEBORG igen silken vacker stad det är, så rent, grönt alla parker och gamla byggnader, dialekten, trodde nästan jag skulle fälla en tår när jag hörde göteborgskan när jag kom av flyget vi snackar så vackert så änna. En gång göteborgare alltid en göteborgare.

I dag är jag smått optemistisk :)
Revisorn ringde i går kväll och meddelade att vi troligen kommer att få ett 6 siffrigt belopp tillbaks på skatten.
Så det blir till att hålla tummarna. Beskedet kommer ju när vi är nere i kåken. Så det kan bil en trevli jul :)
Sen skiner ju solen i dag så tillochmed kentbra kan va glad :D :D

Att min dotter tagit studenten, och har valt ett alkoholfritt liv :thumbsup:

(Precis som hennes pappa ;) )

image.jpg

image.jpg

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym