Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Härligt. det bär även ner till denna vackra del av landet ser jag. Behöver du tips på sevärdheter så hör av dig, Skåne erbjuder massor. :)

Hej ledaren verkar kul med husbil. Vad får ni betala för två veckor?

Känns som ni får det stressigt med så stor runda mest sitta i bilen. Tänk också på att det tar längre tid mrd husbil och vägarna inte är motorvägar övrallt. Jag har iofs aldrig kört husbil men man ser ju att dr kör saktare.

Jag minns min första tågluff, åtta länder på sju dagar. Det jag minns var tågresor och växlingskontor, dvs inte helt optimalt.

Fundera på rutten igen.

Ska du börja med att köpa dricka i Tyskland och köra runt på dessa kilo på hela resan? Eller pratar vi bara om en flaska :)

Ha det bra oavsett.

Vi åker till Estland idag.

Checkat in på morgondagens flyg som går hem.

Fan så skönt att slippa idiotin som pågår här på jobbet, om än bara för några dagar.

Samtidigt när det är ett helvete på jobb så får man glädja sig åt att det bara är ca 30-35år kvar till pension.

Ah, nu får jag "jobba som jag vill".
Fria timmar och söndagsarbete. Synd bara att man inte får betalt i pengar utan allt blir att ta ut i kompledighet. Och av den varan har jag mycket redan.

"Jonas " sa:
Är det rigg och 2:4 som är rätt tillfälle?

Nja, "rätt tillfälle" är det, men då blir det inte så bra betalt. Jag har av någon outgrundlig anledning lättare att få bra betalt på land.
Idag har jag samma lön både offshore och på land, det kan variera några kronor men inte mycket mer än så.

På land är det dock lättare att få konsult jobb och då ligger "dagsraten" på ca 6000Nok och pendlertillägg på allt mellan 26000Nok och 42000Nok /månad.
Då får man iofs stå för resor och boende själv.

Tjolahopp!

Fick "skatteoppgjøret" nyss.
Tänkte vad i helv*, kommer det redan.

Då ser jag att det är min "klaging på likning" som har gått igenom.
14801Nok dimper in på kontot i tillägg till de 24090Nok jag fick förra året.

Nu väntar jag bara på att jag ska få ca 40000Nok detta år.
Jag är en mästare att låna ut stålar till norska staten....till dålig ränta iofs. Men pengarna har jag kvar och om jag inte sparat dom hos staten så hade jag slösat upp dessa.

Ja herre jävlar, hoppas året fortsätter med god ekonomi och annat som inte har något med ekonomi att göra.

En liten bild.

Känns lite som en tröst efter avbruten semester.

Skatt.jpg

Ja, nu blev jag ännu gladare.

Min semester blev inställd och jag drog på jobb.
Med facit i hand så gör det inte så mycket då vädret där hemma har varit av arktisk karaktär.

Ser ut som att jag kan dra hem på torsdag morgon eller nåt i den stilen.
Nu kanske det kan bli en efterföljare i "detta gjorde mig förbannad tråden". Men hoppas att jag slipper skriva där.

Gött Andrejs, gläds med dig! Och ett bättre erbjudande om "Mia noi" än vad du fick ovan lär du få leta efter. Man blir nästan avundsjuk ju... ;)

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar