Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Det gjorde mig glad just nu att den här tråden faktiskt handlar om det den säger.

(Jag har hittills inte kollat den just för att såna här trådar brukar bli dödade av bittra människor. Ursäkta att jag är lite bitter över hur det funkar på andra ställen :wai:)

Jag är också glad eftersom jag kom hem igår kväll. Och det var glädje trots att Trafikverket klantade till det så att tåget från Göteborg blev försenat med missad anslutning i Helsingborg till följd. Inte SJ s fel i alla fall.

Att Malmö FF äntligen lyckades vinna i fotbollsallsvenskan gör mig verkligen glad. Och att segern togs mot Djurgården gör mig ännu gladare. Nästa match mot Änglarna hemma. :):thumbsup:

Upptäckte att lönen inte kommit in på kontot så frågar vad som hänt.
Svaaret blev ungefär "vi har undersökt detta och ser att utbetalningen av din lön" har studsat både för Maj och April."
Kachiing! Månadens förnedring blev istället två :-)
Då blir det väl som vanligt suckande o gnällande om platsbrist i bankvalvet hos Swedbank, aldrig får man vara glad ;-)

/ SatanG

Svaaret blev ungefär "vi har undersökt detta och ser att utbetalningen av din lön" har studsat både för Maj och April."
Kachiing! Månadens förnedring blev istället två :)
Då blir det väl som vanligt suckande o gnällande om platsbrist i bankvalvet hos Swedbank, aldrig får man vara glad ;-)

/ SatanG
Drabbar ingen fattig:cool:

Idag är jag glad över att det blir jobb lite oväntat. Jag är också glad över bra lästips som jag fick i en annan tråd som tjejen kommer ha nytta av.

Kachiing! Månadens förnedring blev istället två :)

/ SatanG

Det är det som är farligt när man inte behöver sin lön. Man märker inte om dom betalat ut den eller ej.
För min del är det likadant. Den är så jävla liten så den knappt syns när den går in på kontot.

Jag hade faktiskt en polare som inte använde den norska lönen under 5 år.
Själv lyckades jag med 1år, sedan var det tvunget att skicka lönen (mot en dålig kurs)

Det är det som är farligt när man inte behöver sin lön. Man märker inte om dom betalat ut den eller ej.
För min del är det likadant. Den är så jävla liten så den knappt syns när den går in på kontot.

Själv lyckades jag med 1år, sedan var det tvunget att skicka lönen (mot en dålig kurs)
Jag tycker uppriktigt synd om dig som har sådana problem. För min del är det inget problem att sätta sprätt på det oansenliga bidraget som min arbetsgivare råkar benämna lön. OK, den är kanske högre än för en del men lägre än om man hade seglat under främmande flagg. Se t ex på vår forne medlem Jonas, han har minst samma lön som jag med en lägre befattning. Bara att gratulera!

Men jag är nöjd ändå, pengar är inte allt om än mycket. Trivseln är oerhört viktig för min del, familjekänslan i ett familjeägt rederi med 12 fartyg är bra och det har gjort att jag har varit här i drygt 25 år nu.

Jag tycker uppriktigt synd om dig som har sådana problem. För min del är det inget problem att sätta sprätt på det oansenliga bidraget som min arbetsgivare råkar benämna lön. OK, den är kanske högre än för en del men lägre än om man hade seglat under främmande flagg. Se t ex på vår forne medlem Jonas, han har minst samma lön som jag med en lägre befattning. Bara att gratulera!

Men jag är nöjd ändå, pengar är inte allt om än mycket. Trivseln är oerhört viktig för min del, familjekänslan i ett familjeägt rederi med 12 fartyg är bra och det har gjort att jag har varit här i drygt 25 år nu.

Ja, vissa kallar det lön och vissa kallar det bidrag.
Själv anser jag att det är det måntaliga intyget på min inkompetens när jag får lönespecen.

Då jag tjänar som sämst, är faktiskt då jag sparar mest.

Jaså du är också volontärarbetare :)
Grymt imponerad av att inte behöva röra sin lön på fem år. Är nog inte många som löser ett år heller.

Kosta vad det kosta vill, idag har jag varit och köpt nya välbehövliga shorts. Det kommer bli bannor från frugan om mitt slösande :)
Nya shortsen.jpg

/ SatanG

Senast ändrad:
Jaså du är också volontärarbetare :)
Grymt imponerad av att inte behöva röra sin lön på fem år. Är nog inte många som löser ett år heller.

Kosta vad det kosta vill, idag har jag varit och köpt nya välbehövliga shorts. Det kommer bli bannor från frugan om mitt slösande :)
Nya shortsen.jpg

/ SatanG
Det skrev han ju inte, behövde inte röra sin Norska lön på 5 år, det är ju inte samma sak.
En polare rörde inte heller sin Norska lön på massa år, han skulle inte växla föränns växelkursen stod i 1.25 mot SEK den kom til 1.24 sen rasa den, han fick aldrig några 1.25.
Han hade Svensk inkomst vid sidan av och sparade pengar så lön rörde han för det under dom åren gammal som ny.

Senast ändrad:
Det skrev han ju inte, behövde inte röra sin Norska lön på 5 år, det är ju inte samma sak.
En polare rörde inte heller sin Norska lön på massa år, han skulle inte växla föränns växelkursen stod i 1.25 mot SEK den kom til 1.24 sen rasa den, han fick aldrig några 1.25.
Han hade Svensk inkomst vid sidan av och sparade pengar så lön rörde han för det under dom åren gammal som ny.

Typ så min polare (kollega) gjorde.
Han hade säkert en ok svensk inkomst via egen firma, som han kunde leva på, hans norska inkomst var i alla fall rätt bra.
Om han tänkte på kursen eller inte, vet jag faktiskt inte och kanske han inte använder sig av inkomsten än idag, vilket skulle göra det till typ 10år utan att skicka norska lönen.

Det har aldrig gått någon riktig nöd på den mannen i alla fall.

Från GBG var han och gissar att du är från de krokarna

Ganska imponerande ändå :-)

/ SatanG

Ganska imponerande ändå :)

/ SatanG

Ja, imponerande är det och det ger dessutom en stadig kassa på runt 2,5-3 mille svenska.
Att jag höll ut ett år på mitt svenska sparkapital tycker jag var en jävla bedrift. Levde väl inte snålt heller, men jag satte inte sprätt på pengar i onödan.
I dagsläget blir det inte mycket sparat. Blåser av mer pengar än jag tjänar, fast det är ju inte bara jag som har inkomst som tur var. Men vi har en onödigt hög levnadskostnad.

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar