Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Mina stolar är nog bland dom bästa jag har haft i en bil. Då har jag avverkat BMW Peugot Camaro olika mod. Mitsubi.... kan inte stava till den :D
Förarsätet går ju att ställa i tusentals lägen och ratten i både höjd och djupled.
Däremot frugans V40 i den är stolarna värdelösa tycker jag men inte hon och det är ju bra

Samma i min V50 kan nästan göra va ja vill me stolarna sitter riktigt gott i dom faktiskt

"glimten66 " sa:
Samma i min V50 kan nästan göra va ja vill me stolarna sitter riktigt gott i dom faktiskt
Jo det stämmer har fått den som låne bil vid ett par tillfällen.
Tyvärr kan jag inte uttala mej om Saab för har aldrig setat i en och kommer nog inte att göra det heller.
Varför tillverka en bil som ingen vill ha

"glimten66 " sa:
Oroa dig inte rolf snart finns dom inte kvar :)
Det står ju ett helt gäng på fabriken i Trollhättan dom ska väl smugglas ut till några stackare. Kanske skulle satsa på att köpa den sista som en investering :D

En sak skall sägas till Volvos fördel, och det tycker jag är stolarna. Man sitter som en kung i dom (V70). Men stolarna i Nissan kändes inte alls fel när vi var ute och provkörde. Och fräckt är det med det stora glastaket. 8)

Ja, det är tydligt att biltestarna har rätt när dom säger att Volvos stolar är dom bästa stolarna.
Nu kanske det beror på att jag har en -02:a.
Nu är vi jävligt OT, fast det verkar som att det är då inläggen kommer. Så jag spär på lite här.

Vad är viktigt med ett bilsäte.
1. Svankstöd. Volvos svankstöd är värdelöst. Och hur fan kan man placera den där justeringsratten så helvetes fel! Maken till dum placering finns inte i bilvärlden.

2. Sidostöd åt ryggen. I Volvo är det obefintligt

3. Själva sittdynan. Inget stöd eller justeringsmöjligheter. Känns lite som en av träbänkarna på folketspark.

Tror nog att jag är vanskapt. Alla gillar Volvos stolar utom jag.

Så här bör inställningsmöjligheterna se ut i en bil.

Stol.jpg

"ledarn " sa:
Stolarna i min S80 var helt fantastiska.... Där saknar jag verkligen Volvo..

När det gäller SAAB folket så ska väl Volvo anställa väldigt många..?
Vad händer då med Volvo...? Blir det likadant då..? Ingen som vill ha...

Tycker att volvo ska visa sin goda sida och köpa upp SAAB, sen kan de ta fram en ny bil som kommer att ha namnet"SALVO"eller varför inte"VOLSA" ;D :D ;D

Saab måste ha urusla stolar. Jag var tvungen att ha en 9-3 under en tid. Värsta tiden i mitt billiv, sicken skitbil :thumbsdown:

Här är fina stolar: Audi:
AA7_D_10056.png

Numer har ju även Volvo gått över till framhjulsdrift.
Men ( Rätta mig gärna om jag har fel, men visst var saab först med både turbo för bruksbilar, och framhjulsdrift ?

En kul grej jag gillade med gamla saab, var att tändningslåset var placerat mellan framsäterna :) för att undvika benskador vid en eventuell krock.
Problemet var bara att när man bytte till ett annat bilmärke så var man och letade mellan framsäterna efter nyckeln var gång man satt sig i bilen ;D

Jag använder enbart taxi eller privatschuafför. I värsta fall socialsnöret som idag.

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar