Det gjorde mej glad !!!!

• Trådstartare Trådstartare Rolf
  • Start datum Start datum

Skall du också bli pappa, Byscha? Grattis!! :) :thumbsup:

Jag kan inte känna när det rör sig än (17 veckor) men hon känner det ganska ofta. Och det gör mig oerhört glad! :)

...funderar på att använda ett framtida barnbidrag som tillskott till pensionen :)
Om man kämpar och ligger i så kan det bli en bra slant med åren.. JIPIII, framtiden är räddad

"Berralund " sa:
Skall du också bli pappa, Byscha? Grattis!! :) :thumbsup:

Jag kan inte känna när det rör sig än (17 veckor) men hon känner det ganska ofta. Och det gör mig oerhört glad! :)

Tack och dito! ;D :thumbsup:

Jag kände först sparkarna runt v 25 hon är nu i v 27. ;)

1991 i La Mai, där jag satt utanför en verkstad och väntade på min motorcykel som skulle repareras, glömde jag på trottoaren min kamera när jag körde därifrån. Tre dagar senare knackade en thailändare mig på ryggen när jag satt vid en bar (fanns inga barer då med väggar) och sträckte fram min kamera............ :)

I samma lilla by mötte jag mitt livs största kärlek, Prahpa Chupodang.......... :D

Det gör mig fortfarande glad! :laugh:

Prahpa Chupodang.jpg

Visst är livet bara för bra ibland. Att få tillbaka sin kamera och dessutom möta sitt livs kärlek här i Thailand. Grattis.

En fråga bara om din avatar, är det en bild där du är med? Sitter du då i vänster eller höger sits?

/Anubaan

Ingen, men några ungar ville flyga mellan Abu-Dabi och Sura någonting.
Jag jobbar som Ting-Tong-Doc....... Långt från Sverige GSL! :laugh:

527403_273996389356718_1060698084_n.jpg

Strömmingen jag pankopanerade med jordärtskocks/potatispure blev kanon så nu är gubben SO glad.

Tack Legolas och Gazton! Har inte varit i La Mai på flera år. Det har nu blivit en stor stad på Koh Samui. Skulle nog bli besviken. Men jag har fortfarande 2 vänner kvar där och vi håller kontakten via Messenger och Facebook.

Kan berätta hur jag blev glad vid ett annat tillfälle 1991.
Hade där lärt känna några svenskar och vi åkte varje kväll kl. 01 (barerna stängde då i La Mai) tillsammans med våra thailändska flickvänner till Green Mango och Reagge Pub som låg utanför Chaweng.
En kväll när vi skulle hem när solen gick upp fick jag inte igång min motorcyckel och mina vänner åkte i förväg.
När jag väl fick igång MC'n försökte jag köra i kapp. Svängde åt fel håll i en korsning och hamnade på en smal asfalterad väg som var en enda lång raksträcka. Drog på gasen max och vägen slutade plötsligt på en brygga varvid jag tjusigt for ut i havet.
På stranden satt fem thailändare som knappt kunde sluta skratta, men tillslut gick tre ut i vattnet och dök ner till cirka 2 meters djup och fiskade upp MC'n samt fixade en lastbil som körde mig tillbaka till La Mai. De förstod ingen engelska men vi pratade, skrattade och delade några Singha och en flaska Sang Som. :angel:

Sang Som.jpg

1991 var jag på en fest i Chaweng Koh Samui, men mina falang vänner åkte hem tidigt från Green Mango/Reaggea Pub. Jag försökte att köra ikapp med min motorcykel till La Mai men vid en vägkorsning svängde jag åt fel håll. Det blev en fin raksträcka och jag drog på gasen till max. Problemet var att sträckan slutade på en brygga och jag for ut i havet.
På stranden var tre thai män som hade lite svårt att sluta skratta. Men til slut fixade de bärjnining och en lastbil att köra mig hem. Väl i La Mai hittade jag "inte hem" men fick sova över på "snurre baren". På morgonen vaknade jag mkt bakfull med tre kvinnor i sängen utan att veta vad som hänt. Där mötte jag mitt livs stösta kärlek, Prahpa.
Jag bär på en skuld över den otroliga vänligheten som jag mötte. Under de fortsatta veckorna var jag "Ting Tong Doc" och vaknade med en massa thailändare utanför min bungalow varje morgon. Var det något fynd remitterade jag till Surathani.
Trots detta liv återvände jag till Sverige som jag ångrat sedan dess.......
Nu arbetar jag utomlands men inte i Thailand. Men min dröm är att bosätta mig där. 20 år har gått och jag blir snart pensionär. Åker minst 2 ggr/år till Thailand. Läser på högskolan Thailändska så min dröm ska förhoppningsvis bli sann.
Fy för Sverige, speciellt sedan jag sett hur det är utomlands.
Det gjorde mig glad i Thailand..............

:)Ja det gjorde mej glad!!!Norwegian airlines meddelar i dag att de från o med maj 2013 börjar flyga från stockholm på bangkok med sina nya "energisnåla" dreamlines.
Hoppas bara att priset blir vad de lovade tidigare..ca 3.800 kr tor. :thumbsup:
www.die.se

Ha det bra alla...både i Landet på låtsas och i Svedala!

Frank

"areeya " sa:
:)Ja det gjorde mej glad!!!Norwegian airlines meddelar i dag att de från o med maj 2013 börjar flyga från stockholm på bangkok med sina nya "energisnåla" dreamlines.
Hoppas bara att priset blir vad de lovade tidigare..ca 3.800 kr tor. :thumbsup:
www.die.se

Ha det bra alla...både i Landet på låtsas och i Svedala!

Frank

Jag hörde någon som nämnde SEK 4500, inte illa det heller. Många sköna tusenlappar att spara om man är en hel familj. Norwegian flyger ju inrikes mellan Sturup och Arlanda, man får hoppas att det finns billiga anslutningsflyg. :)

Fasen, stämmer detta så ser det ju riktigt lovande ut. Priset jag nämnde var en returbiljett, men detta är ju snäppet bättre. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Liknande trådar

R
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar