Dorian

Vist kan jag äta durian, men det är ingen favorit. Lukten stör mig inte. Kärringen älskar den hon köper både i Sverige och Thailand.
Men är det nått jag storförbrukare av är det vattenmelon kall från kylen eller som en shake. Dessa mini ananas som dykt upp är riktig goda. Tja alkohol och Durian nån sa att man kan få tarmvred.

Vist kan jag äta durian, men det är ingen favorit. Lukten stör mig inte. Kärringen älskar den hon köper både i Sverige och Thailand.
Men är det nått jag storförbrukare av är det vattenmelon kall från kylen eller som en shake. Dessa mini ananas som dykt upp är riktig goda. Tja alkohol och Durian nån sa att man kan få tarmvred.

Durian i kroppen gör att alkoholens nedbrytning bromsas och kan leda till en del otrevliga resultat

What Happens When You Eat Durian While Drinking Alcohol

But what happens when you add durian to the mix? Well, studies show that things may take place differently. How differently? Well, continue reading to find out.When alcohol enters the body, it goes to the liver where the release of the enzyme alcohol dehydrogenase is stimulated. The release of this enzyme promotes the conversion of alcohol to acetaldehyde, which is considered to be a toxic substance.At this point, you will expect the enzyme Aldehyde Dehydrogenase to be released too, right? Well, when durian is in the mix, it will still be released, but its metabolic activity is reduced by 70%. As a result, the toxic substance called Aldehyde is free to travel into your bloodstream and can be delivered to different parts of your body. This phenomenon may lead to heightened symptoms of being drunk—severe headaches, nausea, and vomiting. Why is this so? Well, that’s because durian contains high amounts of the sulfur-based compound called diethyl sulfide, a substance that can inhibit the effect of the enzyme Aldehyde dehydrogenase by 70%. As a result, it impairs and lengthens the breakdown of alcohol in the body.

Lite som svenskar och surströmming....
Jag har aldrig luktat på surströmming, är det jämförbart med surströmminf så är väl det ingenting.
Frugan hade durian stående på bordet för några dagar sen och lukta surt.
En kräft eller tungetrål luktar på Måndagen om den fått legat med rester från Torsd men är väl inte så farligt, äckligare då med alla fluglarver som kan ramla av i klösar om varm sommardag.
Kanske blivit neutraliserad av dofter efter fisket.

Jag har aldrig luktat på surströmming, är det jämförbart med surströmminf så är väl det ingenting.
Frugan hade durian stående på bordet för några dagar sen och lukta surt.
En kräft eller tungetrål luktar på Måndagen om den fått legat med rester från Torsd men är väl inte så farligt, äckligare då med alla fluglarver som kan ramla av i klösar om varm sommardag.
Kanske blivit neutraliserad av dofter efter fisket.
Durian varken smakar eller luktar illa, tycker nog Durian är sällsynt läcker

Frugan skicka bild på kärleken, får säga att man saknar den lite när man reser på jobb.
Dom skulle ju tränat taekwondo idag men var bältesuppgraderingsdag och ingen träning så dom åkte till central.

Messenger_creation_9799c53b-aa66-46d2-9433-34be6793bffe.jpeg

Det är matkultur! Durian och surströmming är vedervärdigt i mitt tycke. Har träffat på surströmming en gång ombord för längesen, gjorde ett tappert försök men fick återbäring direkt. Luktar ungefär som kattpiss. :eek:
Hej

Smaken är som baken delad och det passar nog ovanligt bra här.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp