Electric! Bra el. Dåligt?!?

JBK.Ltd.

Forumveteran
Ok! Här kommer det...

La di da!
Kända och okända, förespråkar att vi alla ska gå över elbilar och minska vårt förbrukade av fossila bränslen, okej, är alla med på den tanken ??

Men vad som slår mig är, jag, är en sån där som tycker att diesel och bensin är bra varor och vi gör allt för att minska vårt avtryck på kommande generation.

MEN! Här är grejen, den dag som elbilen är slutkörd och skrotningsdags, är den så jävla "REN" eller vänlig mot naturen, vad jag menar är battericeller som innehåller div. kemikalier och andra hemskheter.
Vem ska ta hand om dessa och göra det under ordnade förhållande, vem ska kontrollera??
Att det utförs på rätt sätt och att inget kommer ut i natur eller atmosfär och hotar den nästkommande generation av "Gretor".

Alla säger att "EL"bilar är så jävla bra och rena, är dom verkligen det ??
Alla pratar nutid inte om vad som händer sen !?!

Senast ändrad:
Ok! Här kommer det...

La di da!
Kända och okända, förespråkar att vi alla ska gå över elbilar och minska vårt förbrukade av fossila bränslen, okej, är alla med på den tanken ??

Men vad som slår mig är, jag, är en sån där som tycker att diesel och bensin är bra varor och vi gör allt för att minska vårt avtryck på kommande generation.

MEN! Här är grejen, den dag som elbilen är slutkörd och skrotningsdags, är den så jävla "REN" eller vänlig mot naturen, vad jag menar är battericeller som innehåller div. kemikalier och andra hemskheter.
Vem ska ta hand om dessa och göra det under ordnade förhållande, vem ska kontrollera??
Att det utförs på rätt sätt och att inget kommer ut i natur eller atmosfär och hotar den nästkommande generation av "Gretor".

Alla säger att "EL"bilar är så jävla bra och rena, är dom verkligen det ??
Alla pratar nutid inte om vad som händer sen !?!

Med tanke på att vi tydligen inte klarar av att producera el i den mängd vi behöver så känns inte elbil så jävla vettigt.

Detta är en tanke som jag har haft sen "el"bilar kom på tal, ingen av de berörda politiker har pratat om vad som händer när "el"bilen är slutkörd, eller är med om olycka och vätska rinner ut i naturen??

Vad, vad!!

@Berralund

Enligt MP är kor värre än oss människor när det kommer till gaser...
Ändå så är vi fler än dem.
Skall man gå på MP så måste väl Buffalo Bill och grabbarna vara historiens främsta miljökämpar. Hade de inte "utrotat" den amerikanska buffeln så hade vi väl brunnit upp! :xmas_smiley:

Vi måste utrota alla växtätande djur, annars äter de upp våra grönsaker och fiser sönder klimatet.

Men! Boys.

Hur ren är elbilen när den kommer att skrotas?!?

@Berralund 's favvo parti MP vilka han önskar ska försvinna utan några spår, hävdar att all el tillverkning ska ske genom vatten, luft och utan kärnkraft, som de finner är smutsig.

Men! Boys.

Hur ren är elbilen när den kommer att skrotas?!?

@Berralund 's favvo parti MP vilka han önskar ska försvinna utan några spår, hävdar att all el tillverkning ska ske genom vatten, luft och utan kärnkraft, som de finner är smutsig.
Man kan ju starta med tillverkningen av ex Teslan, var kommer materialet till batterierna ifrån, hur går det till när den skrotas, Hur många brinner och hur stora skador ger detta i dagsläget, kanske betydligt mer när större delen av bilparken är rena elbilar

Tillbaka
Topp