En skithusfråga

Min flickvän har varit två gånger i Sverige och är på ingång snart igen. Hon gillar Sverige, men en sak gillar hon inte: avsaknaden av rumpdusch vid toaletten.

Finns det någon som har en bra idé hur jag kan hjälpa henne - förutom att installera en dusch. Kan man köpa något slags sprayflaska eller liknande?

Jag frågade hur hon löst problemet hittills. Svaret var att hon använt min tandborstmugg.... Jag är inte säker på om det var ett skämt eller inte, men hoppas att jag kan erbjuda något bättre detta besök.
Clas Ohlsons, Duschset Handy, 30-9587, 279 kr, fungerar utmärkt man kan blanda så man får rätt temp på
vattnet och skitlätt att montera

Du har helt rätt och det är lätt att montera direkt på kranen i handfatet, finns på de flesta byggvaruhus
Ja, du har helt rätt. Mycket enkelt att montera på ingående vatten till handfat eller direkt på en ledning.
Ett problem är att vi har kallt ingångsvatten i Sverige så det blir en chock för många. Koppla det på hetvatten så blir det en överraskning.

Tjenna
Visste du inte detta innan efter alla år med en thaifru i Sverige?
Har hon stackarn fått kleta in bajset med pappret under alla år eller hur har hon och du löst det?

Hej

Hon har löst det på samma sätt som många andra, saknas alternativ så blir det en mugg eller något liknande.

Har man tur kanske dush handtaget räcker fram till toan.

Mvh Isan lover

VAD MENAR DU MED TUR? EFTER ALLA ÅR SÅ BORDE DU VÄL ÄNDÅ FIXAT TILL DET OM DET FINNS BEHOV.

Hej

Har faktiskt inte besökt en enda Swe-Thai familj i Sverige som har en sådan installerad.

Men nu vet jag åtminstone att dessa finns att köpa även i Sverige.

Hoppas bara att kvaliteten är tillräcklig så att det inte blir problem.

Mvh Isan lover

Hej

Har faktiskt inte besökt en enda Swe-Thai familj i Sverige som har en sådan installerad.

Mvh Isan lover
Den jag skrev om från clas ohlsons fungerar hade en sån i mitt förra hus funka i 20 år, du ställer in temp med tvättställskranen och sen när du trycker på knappen på duschhantaget kommer vattnet därifrån. Sen finns
det toaletter i dag som har rövdusch funkar också min dotter har en sån på sitt boende, Tyvärr dyra

Vi hade turen att i lilla badrummet nära vårt sovrum på övervåningen så står toan så nära duschen att en 2 m lång duschslang når till toan. Bara att skruva fast ett sådant duschhandtag. Omkopplare till handduschen och termostatblandare.
Köpte några olika duschhndtag från Aliexpress (innan postnord-skatten): detta var det som hon gillade bäst, rostfritt stål:
https://www.aliexpress.com/item/1pc...32787723714.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.x8LUyr
Har haft de i plast men har inte hållit så bra, typ de som biltema har.

Den jag skrev om från clas ohlsons fungerar hade en sån i mitt förra hus funka i 20 år, du ställer in temp med tvättställskranen och sen när du trycker på knappen på duschhantaget kommer vattnet därifrån. Sen finns
det toaletter i dag som har rövdusch funkar också min dotter har en sån på sitt boende, Tyvärr dyra
Nja, så enkelt är det inte. Det som finns i redan inne i slangen påverkats inte och påfyllningen från en regulator tar minst 0,5 liter i en 1/2 slang.

Hej

Mvh Isan lover

Hmm, jag hade en installerad andra veckan hon var här första gången. Då är jag ändå oerhört lat...

hur svårt kan dä va
kör en repris 555
om toan är i närheten av duschen så sätt en t-koppling där duscslangen sitter på blandaren sen en kulventil å sen vanliga duschslangen å i andra t-utaget sätter du en slang å i änden ett stjärtduschhantag ställ in värmen på blandaren öppna vredet på blandaren å låt det vara så, när duscha så öppna kulventilen å när duscha stjärten använd ja du/ni förstår hoppas jag

Hmmm... Man skall inte förringa vikten av att kunna förrätta sitt tarv på ett behagligt sätt. Du bör ta mina råd på största allvar för beträffande rövkomfort samt skitsnack är jag nog expert på detta forum i egenskap av statstjänsteman!

Expertråd ska man inte skita i. Men varmvatten i röven tycker jag är en skitsak. Med lite kallvatten i baken så blir toan ledig snabbare än en grisfis.

Nja, så enkelt är det inte. Det som finns i redan inne i slangen påverkats inte och påfyllningen från en regulator tar minst 0,5 liter i en 1/2 slang.
Hur tänker du eller tänker inte alls, hur svårt är det att spola bort det som finns i slangen innan man
riktar den mot röven och det vattnet är ju rumstemp på

Hej

Mvh Isan lover
Svärmor och hennes systrar som bor i Sverige har rövdusch, dessa är inkopplade via kran i handfatet.

Har frågat frugan om hon ville ha men icke, inte ens i huset i Thailand ville hon ha.
Men byggherren satte dit en i varje badrum ändå;)

Tillbaka
Topp