En vecka kvar till 17:de Maj!

Nationaldag eller inte??

• Ja!

Röster: 4 100.0%
  • Nej!

Röster: 0 0.0%
  • Vet inte!

Röster: 0 0.0%

• Totala väljare
    4

JBK.Ltd.

Forumveteran
Nu! Har våra Norska vänner chansen att skvallra och tala om för oss svenskar hur man egentligen firar en Nationaldag..

:upanddown::beer::upanddown:

Precis! Jag flög hem från Trondheim på 17 maj i fjol och flygplatsen där var heldöd. Alla var väl på Karl Johann i Oslo och firade. :rolleyes:

Tror inte någon Norrmann jag seglat med som gillat 17 Maj firandet.
En jobbig dag och man ställer upp för barnens skull är den vanligaste kommentaren och att det är barnensdag.
Frågade nu sist men alla som är ute på Karl Johann då?
Det var i huvudsak skolklasser dom måste gå ;) det är ingen helgdag för dom i den meningen att dom är lediga från skolan utan dom måste gå 17 maj tåget.
Annars inget festande utan man går tåget och så möts man efter på en kaffe och bulle och lek för barnen.

Det är så Norrmännen ombord säger så jag har haft lite fel uppfattning innan om det är så som dom säger.

Senast redigerad av en moderator:
Siken xxxxx öken det blev i denna tråd, det hade jag inte räknat med.
Men kanske för att man själv inte är någon större Nationaldags firare, har ju själv två stycken att hålla reda på, den svenska i juni och den finska som infaller i november.

Men kanske för att man själv inte är någon större Nationaldags firare, har ju själv två stycken att hålla reda på, den svenska i juni och den finska som infaller i november.

Hmm, två stycken verkar vara lite mer än du klarar av att hålla reda på.
Den finska nationaldagen är i december.....

Jag har 4st att hålla reda på,
Svenska 6 Juni
Islännska 17 Juni
Franska 14 Juli.
Thailändska 5 Des

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
4
Visningar
2 K