Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tror inte någon Norrmann jag seglat med som gillat 17 Maj firandet.
En jobbig dag och man ställer upp för barnens skull är den vanligaste kommentaren och att det är barnensdag.
Frågade nu sist men alla som är ute på Karl Johann då?
Det var i huvudsak skolklasser dom måste gå det är ingen helgdag för dom i den meningen att dom är lediga från skolan utan dom måste gå 17 maj tåget.
Annars inget festande utan man går tåget och så möts man efter på en kaffe och bulle och lek för barnen.
Det är så Norrmännen ombord säger så jag har haft lite fel uppfattning innan om det är så som dom säger.
Siken xxxxx öken det blev i denna tråd, det hade jag inte räknat med.
Men kanske för att man själv inte är någon större Nationaldags firare, har ju själv två stycken att hålla reda på, den svenska i juni och den finska som infaller i november.
Men kanske för att man själv inte är någon större Nationaldags firare, har ju själv två stycken att hålla reda på, den svenska i juni och den finska som infaller i november.
Fast egentligen är det ju 3st du ska hålla reda på.
Det 3:e infaller ju dessutom på olika datum. Jag pratar givetvis om Finlands andra nationaldag - Skärtorsdag
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.