kurant
Forumveteran
Har du ingen AI?Hej
Ja jag upplevde det faktiskt också som om alla med behov av det blev tilldelade ransoneringskort, kan inte påminna mig att någon blev utan.
Mvh isan lover
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du ingen AI?Hej
Ja jag upplevde det faktiskt också som om alla med behov av det blev tilldelade ransoneringskort, kan inte påminna mig att någon blev utan.
Mvh isan lover
Man behöver inte använda sådant om man har minnet i behåll. Jag har AI men har aldrig använt det och kommer inte att göra det heller. Kalla mig gärna envis gubbe, i det fallet är jag definitivt en sådan.Har du ingen AI?
HejHar du ingen AI?
Hej
Här i Sverige backar vi in i framtiden och hänger envist kvar i beroendet av petroleumprodukter, när andra länder höjer priset på diesel och bensin och subventionerar priset på elbilar för att stimulera en omställning till elbilar går vi i Sverige motsatt väg och sänker priset på bensin och diesel samtidigt som vi har tagit bort subventionerna på elbilar för att göra det olönsamt att satsa på en elbil, så att det nu är klart billigare att tanka i Sverige än i våra grannländer är något vår regering ligger bakom. Om vår regering gör rätt och grannländerna fel när vi fortsätter satsa på diesel-bensin istället för eldrivna fordon får väl framtiden utvisa.
Mvh isan lover
HejNyss var du ju orolig för höga priser.
Nu är du orolig för låga priser.
Bra ideologisk ståndpunkt. En väldigt flexibel sådan.
Men satsa på framtiden nu då och gå och köp dig en elbil idag, sitt inte bara här och predika med din dubbelmoral.Hej
Jag inser att vi i Sverige precis som andra länder nog borde satsa på framtiden och den ligger bevisligen inte i att stimulera konsumtionen av bensin och diesel, men i nuläget har vi fortsatt ett oljeberoende som via USA och Israels krig i Mellanöstern kan påverka hela världen negativt på många sätt.
Mvh isan lover
Hej
Jag inser att vi i Sverige precis som andra länder nog borde satsa på framtiden och den ligger bevisligen inte i att stimulera konsumtionen av bensin och diesel, men i nuläget har vi fortsatt ett oljeberoende som via USA och Israels krig i Mellanöstern kan påverka hela världen negativt på många sätt.
Mvh isan lover
Vad tror du om Google?Hej
”Alla som ägde ett motorfordon, inklusive mopeder, fick ransoneringstalonger eller kuponger som tilldelades av staten.”
Mvh isan lover
Han har faktiskt skaffat sig åtminstone en hybrid. Åtminstone sa han det förra veckan. Och det är väl ett steg framåt.Men satsa på framtiden nu då och gå och köp dig en elbil idag, sitt inte bara här och predika med din dubbelmoral.
Leva som man lär verkar inte gälla dig i något.
Det finns elmotorer till båtar med, åk och köp.
Funderar på att köpa mig en plug in hybrid eller el.Han har faktiskt skaffat sig åtminstone en hybrid. Åtminstone sa han det förra veckan. Och det är väl ett steg framåt.
Men jag håller med dig, han klagar väldigt mkt hur andra gör när han gör likadant själv.....
Funderar på att köpa mig en plug in hybrid eller el.
Vi behöver 2 bilar för här är man låst om tex frugan tar bilen nånstans, går knappt några bussar dagtid och på helgerna bara 2-3 bussar.
Ville dock sålt den i Thailand först.
HejVad tror du om Google?
Ransoneringen, som startade den 8 januari och varade månaden ut, innebar att bilister fick utdelade kort av Transportnämnden.
Omfattning: Alla bilister fick korten.
Mopeder behövde inte ransoneringskort och fick inga.
Så kan svaren skilja.
Min V60, D4 har jag för mig drog 0,4l/mil när vi körde till Branäs t&r.För full flexibilitet så är en liten laddhybrid tillräckligt bra.
Vill man inte ha laddhybrid och klarar sig med en liten bil så skulle jag köpa någon Toyota Yaris eller liknande hybrid.
Fick en Yaris Hybrid. Körde från Haugesund till Stord och en del lokala svängar och korkörningar.
Tankade innan jag lämnade in bilen och den hade dragit ca 0,3l/mil
Min V60, D4 har jag för mig drog 0,4l/mil när vi körde till Branäs t&r.
Enda gången räknat på det, tycker inte den typen av hybrid som Yaris är så effektiv, vår Nissan x-trail var också sådan hybrid.
Laddhybrid isåfall tex volvo xc60.
Jag kan rekommendera en begagnad VW ID-3 som jag köpte, är mycket nöjd med den och den passar säkert din hustru som handsken. Det förutsätter dock att man har möjlighet att ladda hemma, jag såg att Volkswagen sålde box för drygt 8000 kr. Men det finns ju andra alternativ också.Funderar på att köpa mig en plug in hybrid eller el.
Vi behöver 2 bilar för här är man låst om tex frugan tar bilen nånstans, går knappt några bussar dagtid och på helgerna bara 2-3 bussar.
Ville dock sålt den i Thailand först.