Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har länge funderat på vad händer om man svarar i den undre stora rutan men tyckte att ditt och datt skulle passa bra, det var inget personligt menat till Enis, det går väl ta bort inlägget om jag avvek från ämnet. Onykterhet njaa. mera då okunskap med datorer.Vad har detta med @Enis tråd att göra?

Helt ok men jag raderar det.Har länge funderat på vad händer om man svarar i den undre stora rutan men tyckte att ditt och datt skulle passa bra, det var inget personligt menat till Enis, det går väl ta bort inlägget om jag avvek från ämnet. Onykterhet njaa. mera då okunskap med datorer.![]()
Helt ok men jag raderar det.
Helt ok men jag raderar det.
LigistjävlarPå eftermiddagen ringde polisen, suck som om vi inte haft nog med stress
Samma hände mig i Malmö för ett antal år sedan.Ligistjävlar![]()
Norrmännen som äter den gröten varje Lördag, tradition som våra ärtor och pannkakor lägger en klump smör på toppen av risgröten i tallriken och låter smälta ner även kanel och socker men inte mjölk.Idag vankades det julbord, många fantastiska inlagda sillar, goda röror och laxrätter. På eftermiddagen hade vi paketöppning som drog många nyfikna blickar till sig. Kvällen avslutades med risgrynsgröt och skinkmacka. Vi fick säga till och då dök det upp sirap som tillbehör till gröten istället för tråkig kanel och socker
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Skånegatan då är ni i mina kvarter.Fick ett biobesök inklusive läsk och popcorn i julklapp av dottern
Så vi planerade in helgen 17-18 januari
Sj-Tåg ner på lördag förmiddag vidare med T-banan till Södermalm / Skanstull och sedan en kort promenad hem till Pia
Efter ha stoppat undan packning tog vi en gemensam promenad till Meat On A Stick - MOAS för lunch
Efter det hem till Pia och vila en stund då hon avklarat P3-Gulds efterfest under natten
Sedan vidare med Stockholms lokaltrafik till Filmstaden på mall of scandinavia och laddar upp med läsk och popcorn och avnjöt sedan Avatar: Fire and Ash på IMAX-salongen där, fullsatt och helt knäpptyst i salongen i 3,5 timmar och vi såg inte ens någon som tog sig tid att gå på toa. Vi gillade filmen båda två.
Så en bra start på helgen
Enis
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Söndag
Efter en god natt sömn så var vi hungriga igen och som tur var det redan ett bord bokat vid lunchöppningen så jag skulle kunna komma hem till fattigdom och elände i godan tid
T-bana till Rådmansgatan och därefter en kort promenad till Världens bästa schnitzel - DERSCH
Pia och jag bestämde oss raskt för The Full Experience Roys val samt Äppelmust och cola och dricka.
Nog blev det the Full Experience alltid, är man två så sitter man ju helt perfekt i matbaren och kan kika på alla stationer och kockarna där. Vi fick även provsmaka tillbehör till andra rätter ”rakt över disk”. Roy Nader ROY NADER var där och spelade in sitt senaste youtubeavsnitt och kom sedan fram och hälsade samt ändrade på den fasta menyn vi beställt så vi fick provsmaka på en annan dessert också
Även delägaren Niños (han har en till restaurang i Stockholm Bap Burgers and Pastrami - Bap Burgers & Pastrami) var där, även han kom fram och hälsade
Efter maten så skildes vi åt på Odenplan där Pia tog T-Banan hem till sig och jag pendel till Uppsala och mälartrafik hem till Gävle
Så en toppen helg och framförallt att bar vi två fick umgås för en gångs skull.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spännande! Roy Nader är ju någon man följer och ett besök på hans restaurang står på önskelistanSöndag
Efter en god natt sömn så var vi hungriga igen och som tur var det redan ett bord bokat vid lunchöppningen så jag skulle kunna komma hem till fattigdom och elände i godan tid
T-bana till Rådmansgatan och därefter en kort promenad till Världens bästa schnitzel - DERSCH
Pia och jag bestämde oss raskt för The Full Experience Roys val samt Äppelmust och cola och dricka.
Nog blev det the Full Experience alltid, är man två så sitter man ju helt perfekt i matbaren och kan kika på alla stationer och kockarna där. Vi fick även provsmaka tillbehör till andra rätter ”rakt över disk”. Roy Nader ROY NADER var där och spelade in sitt senaste youtubeavsnitt och kom sedan fram och hälsade samt ändrade på den fasta menyn vi beställt så vi fick provsmaka på en annan dessert också
Även delägaren Niños (han har en till restaurang i Stockholm Bap Burgers and Pastrami - Bap Burgers & Pastrami) var där, även han kom fram och hälsade
Efter maten så skildes vi åt på Odenplan där Pia tog T-Banan hem till sig och jag pendel till Uppsala och mälartrafik hem till Gävle
Så en toppen helg och framförallt att bar vi två fick umgås för en gångs skull.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()