Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Jeg har truffet flere svensker på Sjomanskirken i Pattaya , Her får du kaffi med vaffler og risengrynsgrot , Og bra underholdning med musikk . Er det noen på forumet som har vert der .
Jag bodde längst ner på samma soi där den ligger nu för 9 eller 10 år sen, fast då låg den på paralell soien.Jeg har truffet flere svensker på Sjomanskirken i Pattaya , Her får du kaffi med vaffler og risengrynsgrot , Og bra underholdning med musikk . Er det noen på forumet som har vert der .
Her var det mange Thai-damer som hjelpte til med ¨pakka matpakke til trengende ,Når Pademien herja i Pattaya var det Norske Bedrifter og privatpersoner som samla inn penger til å kjope mat til dei fattige i Pattaya , insamligen gjikk gjenom Sjomanskirken og dei sto for utdelingen , med hjelp av frivillige Thai-damer . Det sto i Pattaya tidningen att normennene er den nasjonen som er mest gavmild i Pattaya ,
Man treffer mange å prata med i sjomanskirken . Jeg trives betre på sjomanskirken en i en bar i Pattaya uten å vere religjos .När fan blir gammal blir han religiös.
Troligen kan de bättre norska i sjomanskirken en i en bar i Pattaya också.....Man treffer mange å prata med i sjomanskirken . Jeg trives betre på sjomanskirken en i en bar i Pattaya uten å vere religjos .
Man treffer mange å prata med i sjomanskirken . Jeg trives betre på sjomanskirken en i en bar i Pattaya uten å vere religjos .
Löjlig kommentar!Troligen kan de bättre norska i sjomanskirken en i en bar i Pattaya också.....
Det kan du tycka, men faktum är att Sjömanskyrkan är en samlingsplats för Skandinavier så det är ett mycket bra ställe att gå till om man vill konversera på något av de skandinaviska språken.Löjlig kommentar!
Ja och många bara här på forumet verkar ju ha problem med att förstå Eng och troligtvis också thailändska med då, så nog många som går dit för att få prata och läsa på ett språk dom förstår.Det kan du tycka, men faktum är att Sjömanskyrkan är en samlingsplats för Skandinavier så det är ett mycket bra ställe att gå till om man vill konversera på något av de skandinaviska språken.
Jag har varit där några gånger och även umgåtts en del med personalen privat då vi har gemensamma vänner.Jeg har truffet flere svensker på Sjomanskirken i Pattaya , Her får du kaffi med vaffler og risengrynsgrot , Og bra underholdning med musikk . Er det noen på forumet som har vert der .
Vad jag menar är att man inte behöver vara Einstein eller raketforskare för att förstå det. Behöver inte påpekas!Det kan du tycka, men faktum är att Sjömanskyrkan är en samlingsplats för Skandinavier så det är ett mycket bra ställe att gå till om man vill konversera på något av de skandinaviska språken.
Jag tycker att Sjömanskyrkan i Pattaya skall uppmärksammas och rekommenderas. Utan att raljera.Vad jag menar är att man inte behöver vara Einstein eller raketforskare för att förstå det. Behöver inte påpekas!
Och köpa Lingonsylt, iaf förrJag tycker att Sjömanskyrkan i Pattaya skall uppmärksammas och rekommenderas. Utan att raljera.
Det är säkert många utan koppling till sjön och kyrkan som inte har en aning om vad det är. Kanske tror att det finns krav på yrke eller tro.
En plats för kanske främst skandinaver att träffa människor som pratar samma språk kanske är i samma livssituation. En lung plats för umgänge, reflektion och kontemplation för alla.
Finns ibland lingonsylt på Villa Market sukhumvith med, vi hade en burk hemma så den har jag nog köpt där.Det är också nåt!
Nu har ju forummedlem @stef@n ett eget recept på det med frysta cranbär som verkar helt ok om man inte har vägarna förbi.
Undrar om jag åker förbi Sjömanskyrkan eller macro först......