Er det noen som har besokt Sjomanskirken i Thailand ?

 

Einar

Forumräv
Jeg har truffet flere svensker på Sjomanskirken i Pattaya , Her får du kaffi med vaffler og risengrynsgrot , Og bra underholdning med musikk . Er det noen på forumet som har vert der .

yy6.jpg


thailand januar 2012 169.jpg


thailand januar 2012 170.jpg
 
Jeg har truffet flere svensker på Sjomanskirken i Pattaya , Her får du kaffi med vaffler og risengrynsgrot , Og bra underholdning med musikk . Er det noen på forumet som har vert der .

yy6.jpg


thailand januar 2012 169.jpg


thailand januar 2012 170.jpg

Når Pademien herja i Pattaya var det Norske Bedrifter og privatpersoner som samla inn penger til å kjope mat til dei fattige i Pattaya , insamligen gjikk gjenom Sjomanskirken og dei sto for utdelingen , med hjelp av frivillige Thai-damer . Det sto i Pattaya tidningen att normennene er den nasjonen som er mest gavmild i Pattaya ,

K1.jpg


K5.jpg


K3.jpg


6deb710371919573f87f769ac8aef1d5_L.jpg
 
Jeg har truffet flere svensker på Sjomanskirken i Pattaya , Her får du kaffi med vaffler og risengrynsgrot , Og bra underholdning med musikk . Er det noen på forumet som har vert der .

yy6.jpg


thailand januar 2012 169.jpg


thailand januar 2012 170.jpg
Jag bodde längst ner på samma soi där den ligger nu för 9 eller 10 år sen, fast då låg den på paralell soien.
Då låg det en svensk restaurang längst upp på gatan.
 
Når Pademien herja i Pattaya var det Norske Bedrifter og privatpersoner som samla inn penger til å kjope mat til dei fattige i Pattaya , insamligen gjikk gjenom Sjomanskirken og dei sto for utdelingen , med hjelp av frivillige Thai-damer . Det sto i Pattaya tidningen att normennene er den nasjonen som er mest gavmild i Pattaya ,

K1.jpg


K5.jpg


K3.jpg


6deb710371919573f87f769ac8aef1d5_L.jpg
Her var det mange Thai-damer som hjelpte til med ¨pakka matpakke til trengende ,

K4.jpg


K2.jpg
 
Jag har inte besökt sjömanskyrkan.

Däremot var jag flitig besökare under en tidsperiod 2002 i baptist kyrkan på south Pattaya road som drevs av Pastor Roy Burson pensionerad poliskommisarie från Dallas i Texas.

Jag blev tom döpt i havet ute i Jomtien.

Tyvärr varade det inte så länge. Fyllet och synden tog över igen.

BTT
 
Det kan du tycka, men faktum är att Sjömanskyrkan är en samlingsplats för Skandinavier så det är ett mycket bra ställe att gå till om man vill konversera på något av de skandinaviska språken.
Ja och många bara här på forumet verkar ju ha problem med att förstå Eng och troligtvis också thailändska med då, så nog många som går dit för att få prata och läsa på ett språk dom förstår.
 
Det kan du tycka, men faktum är att Sjömanskyrkan är en samlingsplats för Skandinavier så det är ett mycket bra ställe att gå till om man vill konversera på något av de skandinaviska språken.
Vad jag menar är att man inte behöver vara Einstein eller raketforskare för att förstå det. Behöver inte påpekas!
 
Vad jag menar är att man inte behöver vara Einstein eller raketforskare för att förstå det. Behöver inte påpekas!
Jag tycker att Sjömanskyrkan i Pattaya skall uppmärksammas och rekommenderas. Utan att raljera.

Det är säkert många utan koppling till sjön och kyrkan som inte har en aning om vad det är. Kanske tror att det finns krav på yrke eller tro.

En plats för kanske främst skandinaver att träffa människor som pratar samma språk kanske är i samma livssituation. En lung plats för umgänge, reflektion och kontemplation för alla.
 
Jag tycker att Sjömanskyrkan i Pattaya skall uppmärksammas och rekommenderas. Utan att raljera.

Det är säkert många utan koppling till sjön och kyrkan som inte har en aning om vad det är. Kanske tror att det finns krav på yrke eller tro.

En plats för kanske främst skandinaver att träffa människor som pratar samma språk kanske är i samma livssituation. En lung plats för umgänge, reflektion och kontemplation för alla.
Och köpa Lingonsylt, iaf förr ;)
 
Det är också nåt!

Nu har ju forummedlem @stef@n ett eget recept på det med frysta cranbär som verkar helt ok om man inte har vägarna förbi.

Undrar om jag åker förbi Sjömanskyrkan eller macro först......
Finns ibland lingonsylt på Villa Market sukhumvith med, vi hade en burk hemma så den har jag nog köpt där.
 
I går den 27-4 var jeg på Sjomanskirken i Pattaya , og drakk kaffi med tårta .Og hadde med meg Kjerringen med munnbind og ei av hennes veninner . Vi nordmenn går til Pattaya for og horer på guds-ord ,jeg tror det er noe annet svenskane reiser til Pattaya for . Rett meg om jeg har feil .

P1150082.JPG


P1150084.JPG


P1150081.JPG
 
 
 
Tillbaka
Topp