Er det noen som har besokt Sjomanskirken i Thailand ?

 
I går den 27-4 var jeg på Sjomanskirken i Pattaya , og drakk kaffi med tårta .Og hadde med meg Kjerringen med munnbind og ei av hennes veninner . Vi nordmenn går til Pattaya for og horer på guds-ord ,jeg tror det er noe annet svenskane reiser til Pattaya for . Rett meg om jeg har feil .
Jag tror att jag känner fler norrmän än svenskar här i Pattaya/Jomtien och jag är säker på att ingen av dom kommit hit för att höra Guds ord så jag tycker att du ska tala för dig själv och inte andra. Att dom liksom jag inte är religiösa behöver därför inte betyda att vi spårat ur åt andra hållet utan vi lever ganska normala liv fast med mer alkohol förstås än vad vi skulle gjort om vi bott kvar i våra hemländer.
 
I går den 27-4 var jeg på Sjomanskirken i Pattaya , og drakk kaffi med tårta .Og hadde med meg Kjerringen med munnbind og ei av hennes veninner . Vi nordmenn går til Pattaya for og horer på guds-ord ,jeg tror det er noe annet svenskane reiser til Pattaya for . Rett meg om jeg har feil .

P1150082.JPG


P1150084.JPG


P1150081.JPG
Fattiga nordmenn behöver allt gratis de kan få och bikta sig för sina synder.
 
I går den 27-4 var jeg på Sjomanskirken i Pattaya , og drakk kaffi med tårta .Og hadde med meg Kjerringen med munnbind og ei av hennes veninner . Vi nordmenn går til Pattaya for og horer på guds-ord ,jeg tror det er noe annet svenskane reiser til Pattaya for . Rett meg om jeg har feil .

P1150082.JPG


P1150084.JPG


P1150081.JPG
Många blir religiösa på gamla dar. Det blir trångt i pärleporten men norrbaggar har kanske förtur p.gr.a sin usla pension.
 
I går den 27-4 var jeg på Sjomanskirken i Pattaya , og drakk kaffi med tårta .Og hadde med meg Kjerringen med munnbind og ei av hennes veninner . Vi nordmenn går til Pattaya for og horer på guds-ord ,jeg tror det er noe annet svenskane reiser til Pattaya for . Rett meg om jeg har feil .

P1150082.JPG


P1150084.JPG


P1150081.JPG
Ja inte fan reser jag till Pattaya för Gus ord, reser ingenstans av den anledningen. Trevligt att du fick komma ut lite :)
 
Tror man att universum är 6000 år gammalt så vettefan var man hör hemma...har pattaya ett dagis kanske?
 
Allvarligt talat så kan man faktiskt besöka den norska sjömanskyrkan utan att vara det minsta religiös. Det har jag gjort många lördagar under årens lopp för att låna böcker, äta gröt eller eller fika våfflor med kaffe. Ibland händer det att det kommer nån från kyrkan och sätter sig bredvid mig och undrar vänligt vad jag är för en filur och när jag i lika vänlig ton svarar tillbaka att jag är här för era böcker och gröt men att jag inte är religiös så säger dom att det är helt ok. Ingen har hittills försökt att omvända mig, och tur är väl det, för dom. ;)
 
I går den 27-4 var jeg på Sjomanskirken i Pattaya , og drakk kaffi med tårta .Og hadde med meg Kjerringen med munnbind og ei av hennes veninner . Vi nordmenn går til Pattaya for og horer på guds-ord ,jeg tror det er noe annet svenskane reiser til Pattaya for . Rett meg om jeg har feil .

P1150082.JPG


P1150084.JPG


P1150081.JPG
Längst ner på den gatan soi 5 har jag bott, 17 Maj stor parad, sett en och annan full norrmann i området ena gången en liggandes jämter sin moppe dyngrak som han ramlat med som jag och frugan fick hjälpa.
Men då låg sjömanskyrkan på paralellgatan, vi bodde på gatan där den ligger idag.
Då fanns det en svensk restaurang längst upp på gatan.
 
Jeg var sjoman i mine yngre dager , og då besokte jeg mange svenske-sjomanskirkker rundt i verden . I Polen i 1959 besokte jeg den svenska sjomanskirken Gdansk ,der det var mange nordmenn på besok men lite svensker , og ingen norske tidninger , bare svensk . I Rio Janeiro har jeg vert og besokt den svenske sjomanskirken flere ganger . Og forste gongen jeg besokte kirken der var i 1958 , Der fikk vi god kaffi og norske tidninger som jeg leste , For oss sjomenn var gamle tidninger nyheter ,
 
Når dere svensker reiser reiser til Spania og Mallorca , besoker dere den svenska kirken . Kirken på Mallorca har dere vert der på besok der ??? Mallorca som var svenskenes ferieplass i mange år .Det var mange svensker som gifta seg i den svenska kyrkan på Mallorca , som blei billigare en ett stort brullup i Sverige

vigsel Son Marrogi(1).jpg


1ca87050fe0e43e3a3930e7619299127.jpg
 
Når dere svensker reiser reiser til Spania og Mallorca , besoker dere den svenska kirken . Kirken på Mallorca har dere vert der på besok der ??? Mallorca som var svenskenes ferieplass i mange år .Det var mange svensker som gifta seg i den svenska kyrkan på Mallorca , som blei billigare en ett stort brullup i Sverige

vigsel Son Marrogi(1).jpg


1ca87050fe0e43e3a3930e7619299127.jpg
.
 
Når dere svensker reiser reiser til Spania og Mallorca , besoker dere den svenska kirken . Kirken på Mallorca har dere vert der på besok der ??? Mallorca som var svenskenes ferieplass i mange år .Det var mange svensker som gifta seg i den svenska kyrkan på Mallorca , som blei billigare en ett stort brullup i Sverige

vigsel Son Marrogi(1).jpg


1ca87050fe0e43e3a3930e7619299127.jpg
Och.
 
Det är väl ingen dum idé alls om man nu inte vill ha ett stort bröllop, lägg pengarna på sig själva istället. Borde tilltala en sann smålänning.

Själv har jag besökt många sjömanskyrkor runt om i världen, främst i början av karriären när man hade lite tid över. Både svenska, norska och skandinaviska. Den första var i Narvik, där kunde man ringa hem till självkostnadspris. Även Antwerpen och Rotterdam när jag var på första båten. Har dock inte besökt någon sjömanskyrka i Thailand.
 
Man får hoppas att inte norska sjömanskyrkan inte bjuder på norsk lax med listeriabakterier. :thumbsdown:
Har för mig våfflor om det var på Torsd och förr iaf sålde dom Lingonsylt.
Hörsägen från farsan dock, trots bott bara ca 500m ifrån har jag aldrig själv varit där inne.
 
Man får hoppas att inte norska sjömanskyrkan inte bjuder på norsk lax med listeriabakterier. :thumbsdown:
Listeriabakterier har du fullt av i Sverige og Norge , Som Norge har store kontroller på matvarer som dei produkserer , Og det er lagring i plast av gravlaksen som svenskane giller , det danner seg listeriabakterier , ikke i fersk laks .





 
Nej inte den Norska i Pattaya. Men var på besök svenska sjömans kyrkan i New York. Den finska kocken vill växla pengar. Som han uttryckte det stora finska k.ken skall ha f.tta. Då vart vi utslängda. Präst frun uppskattade kanske inte att han var mer för give and take, då det gällde almosor till samhällets olycksbarn. Men det var på den tiden då 42nd var ganska ruffigt. Var ju en hel del skandaler runt kyrkan I NY som värre än att vi besudlade guds hus.
San Pedro var det också ett jävla bums till prästfru som mest kom föra att tigga svenska matvaror på båtarna.
 
Man fick ju gratis skjuts till dem svenska sjömans kyrkorna och man kunde ju ringa hem och läsa tidningar med en kopp kaffe sen gick man vidare till den danska kyrkan och drack pilsner
 
 
 
Tillbaka
Topp